ליטוף של חג: עיריית ירושלים קיימה אירוע לדרי רחוב שכלל סדנא עם בעלי חיים

במחלקה לדרי רחוב בעיריית ירושלים מצאו דרך מיוחדת להעניק לדרי הרחוב אווירת חג וקיימו עבורם אירוע מרגש המשלב סדנא עם בעלי חיים

האירוע התקיים השבוע במרכז העירוני לדרי רחוב ברחוב כורש, לקחו בו חלק עשרות דרי רחוב שהרימו כוסית לשנה החדשה, בירכו את ברכות החג, נהנו מכיבוד וזכו למפגש חם מסוג אחר.

כמדי שנה, האירוע הופק במטרה להעניק לדרי הרחוב חווית חג, תחושת שייכות וחיבור לקהילה.

השנה מצאנו דרך מקורית להנעים לדרי הרחוב את החג הקרב והפיקנו למענם אירוע הכולל, בנוסף להרמת כוסית, גם סדנא עם בעלי חיים. בנוסף לדרי הרחוב, לקחו חלק באירוע גם מתנדבים ואנשי מקצוע. לדרי הרחוב חולקו תלושים לרכישת מוצרי מזון לחג, בשיתוף ובסיוע עמותות ורשתות מזון.

במחלקה העירונית לדרי הרחוב ציינו כי “דווקא בעידן הנוכחי חשוב לפנות את הזמן והמקום, להרגיע ולחבק יותר מאי פעם את דרי הרחוב.”

הבחירה בסדנת בעלי חיים נועדה לספק חוויה ייחודית לדרי הרחוב שפעמים רבות מתקשים באינטראקציה בין אישית ומוצאים עצמם מבודדים מהחברה. החיבור לבעלי החיים, המגע, הליטוף והתקשורת הבלתי אמצעית, סיפקו חוויה עוצמתית שתרמה לשיפור מצב רוחם ולהפחתת המתח הרגשי.

דרי הרחוב התרגשו מהאירוע וציינו:
“ללא האירועים של עיריית ירושלים אין לי שום מקום לחגוג בו את החג”.

“המרכז לדרי רחוב הוא בית עבורי ומחמם את הלב לקבל כל פעם מחדש הזמנה לאירועים שהצוות מארגן למעננו”.

בעיריית ירושלים מציינים כי צוותי המרכז העירוני לדרי רחוב עובדים לילות כימים על מנת לאתר את אוכלוסיית דרי הרחוב , להעניק להם טיפול מתאים, לשקמם בקהילה ולסייע להם במיצוי זכויותיהם.

בימים מורכבים אלה ולצד ההתמודדות עם אתגרי הלחימה, משקיעים הצוותים בפיתוח מענים חברתיים ייחודיים שנועדו לחלצם ממעגל בדידותם הקשה.

במהלך השנים האחרונות, פותחו בשיתוף עם משרד הרווחה, מגוון תוכניות, שירותים ופעילויות חברתיות ביניהם: סדנאות לכישורי חיים, חוגים וקבוצות, הפועלים במרכז היום של דרי הרחוב שברחוב רמב”ן ובשלטר- בית המחסה העירוני לדרי רחוב.

בנוסף, מפעיל צוות המרכז דף פייסבוק פעיל המאפשר לעקוב אחרי אירועים, יוזמות וסיפורים אישיים. עשרות דרי רחוב, מתנדבים, תושבים ואנשי מקצוע כבר עוקבים ומגלים עניין בתכנים המופיעים בו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “הערבות ההדדית והרוח הירושלמית מוכיחות את עצמן. במיוחד בימים מורכבים אלה אנו לא שוכחים את דרי הרחוב, מפיקים למענם פעילויות חברתיות ועוטפים אותם בחום ובאהבה כדי שירגישו חלק מהחברה בישראל ומהקהילה הירושלמית. בחגים, בהם תחושת הבדידות עלולה להתעצם, אנו דואגים לקיים אירועים מיוחדים בשיתוף עם עמותות, ארגונים ומתנדבים ירושלמים כדי שירגישו ככל האפשר תחושת בית. נמשיך ונפעל על מנת לחלצם ממעגל הבדידות והמצוקה ובמקביל, נמשיך ונציע להם מענה טיפולי שקומי על מנת להשיבם למסלול חיים נורמטיבי בקהילה.”

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בעלי חיים  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן