ליאור דדוש, עוזר ראש העיר יבנה לשעבר: “העירייה הפסיקה שקיפות בתחום המכרזים”

רק אמש, לאחר חודשים ארוכים בהם חדלו תוצאות מכרזים להופיע באתר העירייה, ולאחר פנייתו של דדוש והתערבות אתר ‘סיטי ניוז’, שבה הנהלת העירייה לפרסם את המכרזים

ליאור דדוש – עוזרו של ראש עיריית יבנה המנוח צבי גוב-ארי, קרא לעיריית יבנה לשקיפות הנדרשת ואשר הובטחה בריש גלי וביתר תוקף במהלך קמפיין הבחירות של ראש העיר רועי גבאי.

“אני מבקש מהעירייה לפרסם את תוצאות המכרזים באופן שוטף באתר העירייה תחת לשונית ‘תוצאות המכרזים’. התוצאות מאז ומתמיד היו מופיעות באתר העירייה, ומשום-מה השקיפות בנושא זה פסקה”, ציין דדוש. “בחודשים האחרונים נוכחתי לדעת שמתקיימים הרבה מכרזים, בהיקפים של עשרות מליוני שקלים, אך לא מפרסמים את תוצאותיהם כפי שהיה נהוג בעבר. לפני כחודש פניתי לחברת המועצה דורית בן-מאיר על-מנת שתסב את תשומת-לב ועדת המכרזים, וזו אכן פנתה לגורמים הרלוונטיים, והתשובה שקיבלה היתה ש״בדיוק מטפלים בזה והעניין יסודר תוך כמה ימים״. אך מאז עבר חודש נוסף – וטרם פורסמו המכרזים”.

דדוש טוען כי תושבים אשר עסוקים בנטל היום-יום לא צריכים להתאמץ יתר על המידה כדי למצוא מידע בסיסי, “הכל צריך להופיע באתר העיריייה, זה א’-ב’ של שקיפות, מינהל תקין ותודעת שירות, ומלבד זאת אלה כספי המיסים של כולנו. אני מקווה שהנושא יטופל ובעקבות פנייתנו ישימו דגש על נושא השקיפות. מדובר בתיקון טכני שלא אמור לקחת זמן רב, אך המשמעויות שלו רחבות ונוגעות לחיים של כולנו – ואדרבא, מוטב שהעירייה תקדם תכנית שקיפות עירונית כדי לחרוט זאת על דגלה”.”שקיפות איננה עוד סיסמא, אלא חוזה בין העירייה לתושבי העיר. לא צריך לחפש אשמים, פשוט לתקן”, סיכם.

חבר מועצת העיר וחבר ועדת המכרזים, עו”ד דורון מלכה, הגיב לדברים: “אנו, החברים בוועדה, פועלים בהתנדבות מלאה ומאז ותמיד יודעים כי הכל שקוף ותמיד ופתוח לתושבים, כך לפחות היה בתקופת ראש העיר המנוח צבי גוב-ארי ז״ל. לא מבין איך בתקופה כזאת, ראש העיר מספר על שקיפות ובאותה נשימה אין פרסום של הנתונים באופן שקוף ומלא.אני קורא לראש העיר לדאוג במיידית לפרסום ולשקיפות. איני מטיל שום דופי בחברי הוועדה – אנשים ראויים שעובדים קשה, ועובדי העירייה המסורים אשר עושים עבודת קודש ומקווה שלא יאשימו את הש.ג אלא יקחו אחריות על קביעת המדיניות בנושא. אני מודה להם על פועלם ולליאור דדוש על כך שפנה אליי באופן אישי לדאוג לריפוי הפגם – אחרת איני רואה כל טעם בהשתתפות בוועדה זו. זכות הציבור לדעת בכל עת על מה ולאן הולך כספם – זו זכות בסיסית, ויפה שעה אחת קודם”.

עדכון: אמש, לאחר פנייה נוספת מצד אתר ‘סיטי ניוז’ לתשובות בעניין – חידשה הנהלת עיריית יבנה את עדכון המכרזים באתר העירייה תחת הלשונית ‘מכרזים’.

לפני זמן קצר פרסם דדוש ברשת החברתית: “בעקבות פנייתי פרסמה אמש את תוצאות מכרזי העירייה לשנת 2022 (!) וכעת ניתן לדעת כיצד ולאן כספי ציבור מושקעים. עוד מאמץ קטן ואולי נזכה גם לראות פרסומים של מכרזים שהתקיימו ב 2023 ואז נהיה כמו כל הערים בהן העירייה שומרת על שקיפות כל הזמן במה שקשור בכספי ציבור. תודה לעיריית יבנה שתיקנה סוף סוף את האתר לאחר שפעל בניגוד לחוק וללא פרסום תוצאות מכרזי העירייה. שקיפות זה לא רק ששתי מצלמות מכוונות אליך”.

צילום: ניר סטולו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן