להלן זמני כניסת שבת וצאת שבת 1-2.12.23

פרשת השבוע: וישלח | להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת 1-2 בדצמבר 2023 (י״ט בכסלו ה׳תשפ״ד) ביישובים הבאים: ירושלים, אילת והערבה, דימונה, נתיבות, אופקים, קרית גת, קרית מלאכי והסביבה, רחובות, גדרה, מזכרת בתיה, קרית עקרון, נס ציונה, מודיעין מכבים רעות, אשדוד גן יבנה, יבנה, באר יעקב, רמלה, לוד, ראשון לציון. שבת שלום, עם ישראל חי 🇮🇱

להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת 1-2 בדצמבר 2023 (י״ט בכסלו ה׳תשפ״ד) ביישובים הבאים:

ירושלים

כניסת השבת: 15:59
צאת השבת: 17:15

אילת והערבה

כניסת השבת: 16:10
צאת השבת: 17:20

קרית גת
כניסת השבת: 16:09
צאת השבת: 17:17

קרית מלאכי ובאר טוביה
כניסת השבת: 16:06
צאת השבת: 17:17

רחובות
כניסת השבת: 16:14
צאת השבת: 17:16

גדרה
כניסת השבת: 16:06
צאת השבת: 17:16

נס ציונה
כניסת השבת: 16:14
צאת השבת: 17:16

מודיעין מכבים רעות
כניסת השבת: 16:08
צאת השבת: 17:15

מזכרת בתיה
כניסת השבת: 16:06
צאת השבת: 17:16

קרית עקרון
כניסת השבת: 16:14
צאת השבת: 17:16

אשדוד
כניסת השבת: 16:15
צאת השבת: 17:17

גן יבנה
כניסת השבת: 16:07
צאת השבת: 17:17

יבנה
כניסת השבת: 16:06
צאת השבת: 17:16

ראשון לציון

כניסת השבת: 16:14
צאת השבת: 17:16

באר יעקב

כניסת השבת: 16:14
צאת השבת: 17:16

לוד
כניסת השבת: 16:13
צאת השבת: 17:16

רמלה

כניסת השבת: 16:14
צאת השבת: 17:16

דימונה
כניסת השבת: 16:11
צאת השבת: 17:17

נתיבות
כניסת השבת: 16:10
צאת השבת: 17:18

אופקים
כניסת השבת: 16:10
צאת השבת: 17:18

◇◇◇

סיפורים וחכמת חיים מהתורה הקדושה לפרשת “וישלח” – “אלפי בנים יחידים” | הרב משה ועקנין

בתקופת מלחמת ששת הימים כיהן ארתור גולדברג כשגריר ארצות הברית באו”ם. עוזרו האישי היה צעיר יהודי מבריק בשנות העשרים לחייו בשם ג’ו בן אליעזר. ימים ספורים לפני שפרצה המלחמה קיבל ג’ו טלפון מבת דודתו הניו-יורקית שביקשה לשוחח עמו בדחיפות. בנם היחיד אברהם לומד בישיבה
בישראל והוא מסרב לשוב הביתה. הם שלחו לו כרטיס טיסה על חשבונם, התחננו שיחזור הביתה עד שהמצב בישראל יירגע אך הוא מסרב בתוקף בטענה ש “הרבי מילובביץ אמר לא לעזוב את הארץ”. “ג’ו”, היא אמרה, “לך יש קשרים בחלונות הגבוהים תגיד את האמת: עד כמה המצב בישראל חמור?”

ג’ו לא רצה להפחיד את ההורים המודאגים.אבל לא יכול שלא לומר את האמת: “אנחנו צופים סכנה גדולה למדינת ישראל. הצפי הוא שהערבים ינצחו במלחמה ומיליוני יהודים יעמדו בסכנת חיים. הוציאו את הבן שלכם משם עד שיסתיימו הקרבות. בת הדודה פרצה בבכי והתחננה לג’ו שישכנע את הרבי להתיר לבנם לחזור מיידית הביתה. לנוכח מעמדו הבכיר באו”ם התקבל ג’ו בתוך ימים ספורים לפגישה במשרדו של הרבי. הוא פתח בהתנצלות על כך שהוא מנצל את מעמדו הציבורי עבור עניינים אישיים. וניגש ישירות לעניין: “בת דודתי מפצירה כי הרבי יורה לבנה לשוב מיידית הביתה”

הרבי הגיב כי הארץ היא מקום ששמור בהשגחתו הפרטית של אלוקים כמו שנאמר בפסוק “הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל” ולכן זהו המקום הבטוח ביותר עבור היהודים. “זה נכון” אמר ג’ו. “אבל אברהם הוא הילד היחיד של בני הדודים שלי, הוא כל העולם שלהם והם אינם יכולים לסכן אותו”

פניו של הרבי עטו ארשת רצינית והוא אמר: “לי יש בארץ אלפי בנים יחידים ואם אני אומר להם להישאר שם -זה רק מפני שאני בטוח כי לא יאונה להם כל רע. אמור לבת דודתך ולבעלה שהם יכולים להיות רגועים לחלוטין ושומר ישראל ישגיח על היהודים היושבים בארץ”

הביטחון שהקרין הרבי מלובביץ זצוק”ל זכותו יגן על כל ישראל אמן התברר בתוך ימים כמדויק להפליא. בתוך שישה ימים ניצחה מדינה קטנטנה וצעירה צבאות של שלוש מדינות ענק. תושבי ארץ הקודש חזו בעיניהם בשמירה האלוקית.

שנזכה לשפע ברכה וטובה, לשחרור כל החטופים, לרפואת כל הפצועים. השם ינקום דמם של כל הנרצחים ונזכה לגאולת עולמים אמן.

מימד העתיד במפגש יעקב ועשיו – מדוע אמר “ויעקב ויהי לי שור וחמור” כאשר גלוי לעין שהיה לו הרבה יותר מזה? | הרב שלמה לוי

פרשת וישלח מביאה אותנו לאחד הצמתים היותר גדולים בחיי האומה הישראלית. מפגשו של יעקב עם עשיו, מתרחשת בשני מימדים: אחד במימד ההווה של יעקב ועשיו והמימד השני הוא בעתיד – בהתנהלות בין עם ישראל לתרבות המערבית והמפגש עם אומות העולם. יעקב שולח לעשיו מתנות, בעלי חיים שונים שמהווים משק שלם של אדם חקלאי. יעקב אומר לעשיו “ויהי לי שור וחמור ואשלחה להגיד לאדוני”, לכאורה וכי יש לו רק שור וחמור, הלא שלח כעת בעלי חיים רבים. מה רצה יעקב לומר לעשיו בביטוי זה? חז”ל מבארים שליעקב ושנים עשר בניו יש כוחות רוחניים של שאיפות ואידאלים לתיקון העולם ובניינו. שור מסמל את כוחו של יוסף הצדיק – וחמור מסמל את כוחו של משיח בן דוד משבט יהודה. שני הכוחות הללו, יש בהם כדי לתת לכל העולם כולו חיים, שאיפות וכלים לתקן את העולם ולהביאו למצב של שלמות רוחנית ושלום בין העמים כולם.

יוסף שמסמל את הכוח של הבניין החומרי והתיקון הכלכלי מתוך קדושה וערכים, יוסף שיש ביכולתו להיות בתוך העמים כולם ולהביא אותם אל ההכרה במציאותו של בורא עולם וההבנה שהחומר מהוה חלק מתהליך הרבה יותר גדול של העלאתו של החומר לערכים של קודש. יוסף קשור לעמים מעצם היותו יודע שבעים לשון של חכמי אומות העולם, בהיותו מכנס ואוסף את כל האוצרות ובידו לכלכלם בימי המשבר במצרים. יהודה בהיותו איש של “הפעם אודה את ה’ ותקרא שמו יהודה” יודע להבין את המטרה המרכזית ביצירת האומה הישראלית, “הייתה יהודה לקודשו ישראל ממשלותיו”. יהודה מגלה את הקודש שבתוך חיי האומה – ועל יסוד זה משיח בן דוד בונה קומה רוחנית זו באומה הישראלית בעבור כל העמים כולם. אם כן, יש בתוכנו כוח אחד שביכולתו לפנות לאומות העולם ולקרבן למציאת ה’ וכוח נוסף שהינו הכוח המיוחד והמרכזי יחד עם הכוח הראשון בעניין הקודש בעם ישראל. אם כן, יעקב אומר לעשיו ויהי לי שור וחמור, אנחנו יום אחד נוכל להביא את העולם להשלמתו ובניינו החומרי והרוחני אשר מיוסדים על אבני הקודש של עם ישראל. יעקב נאבק כל הלילה עם מלאכו של עשיו, מאבק זה מתאר את ימי הגלות הצער והמשבר שהאומה הישראלית תחווה בחייה ההיסטוריים בעבור העולם כולו. המפגש בימי הגלות בין ישראל לאומות העולם יש בו כדי לטעת זרעי אמונה בעמים, שכך לאחרית הימים זרעים אלה יהיו כבר זרעי חיים של אמונה והכרה במציאות ה’ יתברך.

לקראת בוקר מבקש המלאך של עשיו “שלחני כי עלה השחר”, שחר זה מסמל את ימי הגאולה שעתידים להיות באחרית הימים. כך עונה יעקב לעשיו בהצעתו לבוא יחד אתו, “אתנהלה לאיטי לרגל המלאכה, עד לבוא אדוני שעירה”. יעקב מבאר לעשיו שימי הגאולה שלה אנו כל כך נכספים מצריכה לעשות עבודה רבה בהקמת האומה הישראלית ובבניינה בארץ ישראל – ומתוך כך נוכל להאיר את העולם כולו באורם של ישראל. חז”ל אומרים שבמקרא לא נמצא שיעקב בא אל עשיו שעירה. בדברי הנביא נאמר: “ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו והייתה לה’ המלוכה ביום ההוא יהיה ה’ אחד ושמו אחד”. המפגש שעליו מדבר יעקב הוא כאשר שני המושיעים, משיח בן יוסף ומשיח בן דוד, יעלו בהר עשיו לתקן את החומר ואת העשו-יות בעולם ומתוך כך יתגלה מלכותו ושמו של בורא עולם. כך בכוחות נפש האדם, אנו מוצאים התמודדות בין הכוח המבקש לפרוץ גבולות כעשיו ולתקן ולהביא שלימות ככוחו של יעקב. האדם מצמיח בנפשו כוח ככוחו של יוסף, אשר בונה את הבניין החומרי שבתוכו כך יודע שכולו מחובר לכוח של יהודה, המחובר להכרה ולהבנה וההעמקה במציאות ה’ בעולם וקיום מצוותיו.

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

רוצים להצטרף לווטסאפ של חדשות אפס שמונה או לצרף חברים? כאן תמצאו את הקבוצות הכי שוות!

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן