“לא נחמיץ אף הזדמנות לשחרר חטופים”

להלן ההצהרה המלאה של דובר צהל, תא”ל דניאל הגרי כפי שנמסרה אמש 15.11.23

כוחות צה”ל ממשיכים להעמיק את הפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה. בשלב זה הכוחות מטהרים את המרחב, סורקים ומאתרים אמל”ח, פירי טרור ומלכודים.

כוחות צה”ל ממשיכים לפעולבשעה זו באופן ממוקד במרחב בית החולים ‘שיפאא’, אנחנו נכנסנו לפעולה הזאתי אתמול בלילה, ‘שיפאא’ כמקום שידענו עליו מודיעינית שיש בו תשתיות טרור ומאז אנחנו מעמיקים את הפעולה. מצאנו בבית החולים אמל”ח, חומרי מודיעין, טכנולוגיות צבאיות וציוד צבאי. בנוסף אותרה מפקדה מבצעית ובה אמצעי קשר וטכנולוגיות מבצעיות אשר שייכות לחמאס, הטכנולוגיות והחומרים הועברו למיצוי ובדיקה של גורמי המודיעין.

הכוחות ממשיכים לסרוק את בית החולים באופן ממוקד ועל פי מודיעין, ואנחנו נמשיך לעשות זאת על מנת לאסוף עוד פרטים, לגלות עוד אמצעים ולחשוף את פעילות הטרור בבית החולים. בימים האחרונים ניהלנו מגעים רבים עם גורמים בבית החולים לפינוי חולים וחוסים, בהם חמאס ניסה להשתמש כמגן אנושי, אני יכול לתאר כבר פה שמצאנו מדים של פעילי חמאס שהושלכו ברצפת בית החולים על מנת שיאפשרו לאותם פעילים להימלט במתווה אזרחי.

הזהרנו את גורמי ההנהלה בבית החולים מראש, לפני הפעילות שלנו, במהלך היום גם מסרנו לבית החולים ציוד רפואי ומזון תינוקות. בית החולים ‘שיפאא’, בית החולים ‘רנתיסי’, כולם שימשו את מחבלי החמאס לטרור יחד איתם עוד בתי חולים נוספים. הממצאים האלה בבית החולים ‘שיפאא’ כמו ב’רנתיסי’ מוכיחים באופן חד משמעי שמעשה שימוש צבאי בבית החולים לטובת טרור, בניגוד מוחלט לדין הבין לאומי. אנחנו נמשיך לחשוף את זה לעולם ולגלות את הדרך שבה חמאס-דאעש מבצע פעילות טרור בחסות בתי חולים.

בצפון, אנחנו ממשיכים לשמור על מוכנות גבוהה בהגנה ובהתקפה. תקפנו היום תשתיות טרור של חיזבאללה והשבנו לכל מקור ממנו בוצע ירי לשטחינו. בעורף, יש להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף המתעדכנות הן מצילות חיים.

אני רוצה לעדכן, שבהמשך להחלטת ממשלה, התחלנו להפעיל היום קרן סיוע למשרתות ומשרתי המילואים שגויסו בצו 8. אני מזמין את כלל משרתי המילואים ומשפחותיהם להגיש בקשות לסיוע. ההנחיות להגשת הבקשה מפורטות באתר המילואים. זאת אחת הדרכים להביע את תודתנו והערכתינו למשרתי ומשרתות המילואים, שעזבו את משפחותיהם, את הלימודים, את העבודה, והתגייסו לשרת במלחמה על הבית. אתם עבורנו מגדל-אור של תקווה, מגדל-אור של עוז והערכה ואנחנו מבטאים את ההערכה הזאתי באופן צנוע דרך הקרן הזאתי והסיוע, יחד כולנו ביחד, ננצח וצה”ל מוקיר אתכם מאוד.

עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 368 חללי צה”ל שנפלו בקרבות על הגנת ישראל. עד כה עדכנו גם את משפחותיהם של 239 חטופות וחטופים, אנחנו פועלים מסביב לשעון, במגוון אמצעים חשאיים וגלויים על מנת להשיב את החטופים והחטופות הביתה. זהו מאמץ לאומי ראשון במעלה, לא החמצנו ולא נחמיץ אף הזדמנות להחזירם הביתה. חשוב לנו שהמשפחות שצופות בנו עכשיו ידעו זאת, אתם ויקיריכם לנגד עינינו כל הזמן.

שאלות ותשובות

ש: האם העיכוב בכניסה ל’שיפאא’ גרם לכך שלא מצאנו מידע על החטופים? ואיפה גורמי חמאס שטענו שנלחמים ב’שיפאא’?

ת: אנחנו נכנסנו למבצע ב’שיפאא’ בתזמון שהיה נכון עבורנו, מבצעית, מודיעינית לבטחון כוחותינו, וגם אל מול הפעולה שאנחנו עשינו אל מול בית החולים תוך כדי פינוי של לא מעט אנשים, היו הרבה יותר אנשים מאלו שנמצאים עכשיו בבית החולים וזה היה מסכן גם מבצעית את כוחותינו וגם מסכן מבצעית את האזרחים וגם נותן לחמאס את אותו הישג שהוא רצה להשיג.

מה ההישג שחמאס רצה להשיג? תמונות של צה”ל פוגע באזרחים, בחולים בבית חולים, ואנחנו עושים פעולה ממוקדת, איכותית, כוחתינו התאמנו, יחידות מיוחדות פעולות בתוך בית החולים, אחרי הכנה מדוקדקת מראש, על פי מודיעין, כך אנחנו פועלים בניגוד לניסיון של חמאס לזכות בהישג של דה-לגיטימציה למדינת ישראל.

צריך לתת לפעולה הזאת זמן, היא לוקחת זמן, זה אזור מורכב, יש בו עדיין הרבה מאוד אנשים, חולים, צוותים רפואיים, גם חוסים, אנחנו צריכים לנהל את זה בקצב הנכון ולעשות את זה מבצעית ומודיעינית כמה זמן שייקח לנו ולפי הצרכים שלנו.
אין ספק, רק לפי הממצאים האלה, שחמאס ניהל תשתית טרור, לא צריך להתרגש ממחבל אחד או שניים שהורידו את הבגדים שלהם, נטמעו בין חולים וברחו.

המקום הזה אחרי ה-7 באוקטובר שימש מסתור ל-200 פעילי חמאס, מחבלים רצחניים שהשתתפו בטבח הנורא ברחו לשם, ואנחנו מגיעים היום לשיפאא’ והוא נחשב סמל, והנהגת חמאס יודעת שהוא נחשב סמל, אף אחד מהם לא דמיין שנגיע ל’שיפאא’, ונמשיך להגיע לכל מקום שיהיו בו מחבלי חמאס ונתקוף אותו.

ש: מה דעתכם לכך שחיילים חטופים לא נמצאים בעסקה המדוברת?

ת: אני לא מתייחס לסוגיות אזרחיות שדנים בהם, אני מתייחס, ואני רוצה להגיד לציבור – זה חשוב שאת שואלת את זה. אנחנו לא החמצנו ולא נחמיץ אף הזדמנות, אני אומר את זה כל יום ומתכוון לזה, שאנחנו כרגע מתמקדים בהישג מבצעי, אנחנו מתמקדים במלחמה, וכל דבר אחר לוקח זמן, יש לו קשיים, מערימים הרבה מאוד קשיים בסוגיות האלו. כשנגיע לגיבוש של משהו, הראשונים שידעו הם המשפחות ואז נעדכן את הציבור, עד אז אסור לטעות, אנחנו ממשיכים במלחמה, ממשיכים להנהיג את ההישג המבצעי ולעשות כל דבר מסביב לשעון, על מנת להביא מידע או פעולה מבצעית על מנת להשיב חטופים הביתה.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן