לאחר שעות של אי בהירות יש אישור סופי: צה״ל חיסל את פואד שוכר, “סיד מחסן” המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון

“אני מזכיר – יש לנו מערכות הגנה אוויריות טובות מאוד, אך ההגנה אינה הרמטית. לכן, יש להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף. אנחנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות. אנחנו מקיימים כעת הערכת מצב מתמשכת לעורף, ובמידה ויהיו שינויים אנחנו נעדכן את הציבור באופן מידי בכל הפלטפורמות ובערוצים של פיקוד העורף ואני אעלה כאן בכל שעה שנידרש.” אמר דובר צה”ל, תא”ל הגרי
דובר צה״ל מודיע כי במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן, וחיסלו את פואד שוכר, “סיד מחסן”, המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון. במקביל, מחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ״ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה.

מחסן ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים.

כראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור חיזבאללה, היה אמון על מרבית אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר של חיזבאללה ובפרט הטילים המדויקים, טילי שיוט, טילי חוף-ים, רקטות לטווח ארוך וכלי טיס בלתי מאוישים.
כחלק מכך, היה אחראי על בניין הכוח, התכנון וההפעלה של כלל מתווי הטרור נגד ישראל.

מחסן הצטרף לחיזבאללה בשנת 1985, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה.

בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ”ר בנימין אברהם ז״ל, סמ”ר עדי אביטן ז״ל וסמ”ר עומר סואעד ז״ל, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע.

דברי דובר צה”ל:

הערב, צה”ל תקף בבירות באופן ממוקד וחיסל את פואד שוקור, המכונה סיד מֻחְסֵן, המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון. במקביל, שימש מחסן כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה. מֻחְסֵן היה אחראי בין היתר על טבח הילדים במג’דל שמס, ולמותם של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים ובחודשי הלחימה האחרונים. בשלב הזה, חשוב שהציבור ידע, אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף.

אני מזכיר – יש לנו מערכות הגנה אוויריות טובות מאוד, אך ההגנה אינה הרמטית. לכן, יש להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף.

אנחנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות. אנחנו מקיימים כעת הערכת מצב מתמשכת לעורף, ובמידה ויהיו שינויים אנחנו נעדכן את הציבור באופן מידי בכל הפלטפורמות ובערוצים של פיקוד העורף ואני אעלה כאן בכל שעה שנידרש.

בשבת לפנות ערב, ארגון הטרור חיזבאללה שיגר רקטת ‘פַלְק’ מדגם איראני לעבר מג׳דל שמס, ופגע במגרש כדורגל בו שיחקו עשרות ילדים. שניים עשר ילדים נרצחו. אנחנו משתתפים בצערן של המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. צה״ל ימשיך לעשות הכול בכדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נגן על עצמנו. לא נאפשר רצח ילדים ונוכחות של חיזבאללה סמוך לגבול. פנינו אינן למלחמה, אבל אנחנו ערוכים אליה היטב.

בשמונה באוקטובר ארגון הטרור חיזבאללה פתח בלחימה מול ישראל והצטרף בכך לארגון הטרור חמאס. אנחנו נלחמים בנחישות, פוגעים בפעילי חיזבאללה ובתשתיות הארגון.

חיזבאללה הוא ארגון טרור שלא בוחל ברצח אזרחים באשר הם: דרוזים, יהודים, נוצרים, בדואים ומוסלמים. חיזבאללה גורר את לבנון וכל המזרח התיכון להסלמה.

תושבי הצפון, אנחנו לרגע לא שוכחים כי באחת פסקה שגרת יומכם ב-8 באוקטובר, ומאז אתם נמצאים הרחק מביתכם ושרויים באי וודאות גדולה. אנחנו נחושים להמשיך להילחם ולאפשר לתושבי הצפון לחזור לבתיהם בביטחון.

לצד הלחימה בצפון, אנחנו ממשיכים להילחם בעזה שם ישנם עדיין מאה וחמישה עשר חטופות וחטופים שאנחנו פועלים ונמשיך לפעול בכל הדרכים ליצירת התנאים להשבתם.

אנחנו ערוכים בכלל הגזרות בהגנה חזקה, ובמוכנות גבוהה להתקפה לכל תרחיש. נמשיך לפעול בנחישות, ובאחריות להגנת אזרחי מדינת ישראל.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן