כ-30 מיליון שקל שולמו למשפחות ילדים בעלי צרכים מיוחדים

לאחר מאבק משפטי בשתי ערכאות כ-17,000 משפחות קיבלו מהביטוח הלאומי קצבאות שלא שולמו להם בתקופת הקורונה
כסף

סוף טוב למסכת היסורים של כ-17,000 משפחות שבהן שני ילדים ויותר בעלי צרכים מיוחדים, שקיבלו תשלומים בסך כולל של כ-30 מיליון שקל, לאחר שבמשך שנתיים נמנע הביטוח הלאומי מתשלום הקצבאות הללו.

משפחות שלהן 2 ילדים בעלי צרכים מיוחדים קיבלו בין 2,016 שקל ל-11,760 שקלים ומשפחות שלהן 3 ילדים קיבלו בין 3,024 שקל ל-17,640 שקלים.

לאחר שהפסידו בתביעות שתי ערכאות משפטיות, שהגישו נגדם המשפחות, המוסד לביטוח לאומי פרסם הודעה “מתוך טעמים סוציאליים וראייה חברתית, הכוללת תהליך של שנים בעבודה משותפת עם ארגוני הנכים על העלאת הקצבאות עבורם, נעתר הביטוח הלאומי לשלם את התוספת”.

אנשי הביטוח הלאומי רק “שכחו” לציין כי התשלומים מגיעים אחר מאבק משפטי קשה בבית הדין לעבודה שקיבל את טענות ההורים שיוצגו במאבק  על ידי עו”ד איתן פלג, מומחה לתביעות ביטוח לאומי

החוק קובע כי במשפחה שבה שני ילדים או יותר שמקבלים קצבה, התשלום עבור כל ילד יהיה גבוה ב-50% יותר. אולם במענקים החד פעמיים, בתקופת הקורונה 2020-2021 לא שילם הביטוח הלאומי קצבה מוגדלת לכ- 17,000 משפחות שיש להן יותר מילד נכה אחד.

בית הדין לעבודה בבאר שבע קיבל את תביעת ההורים  ופסק כי בהסכם שהממשלה התחייבה לאוכלוסיית הנכים הם היו אמורים לקבל את הגמלה בשתי פעימות. כאשר הוחלט לתת מענקים במקום התוספת. הבית הדין קבע כי על הביטוח הלאומי לשלם את התוספות המגיעות למשפחות הנכים תוך 30 יום.

הביטוח הלאומי לא קיבלו את ההחלטה ובערעור לבית הדין הארצי לעבודה טענו כי בית הדין לעבודה שגה בפרשנות שהעניק ללשון החוק. לדבריהם המענקים הוגדרו כ”חד-פעמיים” ושולמו “במקום ההגדלה שנקבעה בהסכם וטרם עוגנה בחקיקה ומשכך- מענקים אלו אינם חלק מהקצבה”.

אחרי שנאלצה למשוך את הערעור, עו”ד לירון דגון, שייצגה את הביטוח הלאומי, הסבירה כי היא מושכת אותו למרות שהיא חושבת שהוא מוצדק. “לא בלי התלבטות ולאחר התייעצות עם הנהלת המוסד (ביטוח לאומי), ולמרות שאנו חושבים שהטענות המשפטיות שלנו נכונות, הוחלט לחזור בנו מן הערעור”, אמרה לשלושת שופטי ההרכב, בראשות הנשיאה סיגל דוידוב מוטולה. “תוך שהקשבנו קשב רב לדברי והמלצת בית הדין ולאחר שכל טענותינו נשמעו אנו מבקשים למחוק את הערעור”

“בית הדין עשה צדק עם אלפי המשפחות שלהן שני ילדים נכים, כאשר קיבל את התביעה להעניק להם קצבה מוגדלת כפי שקבע המחוקק” אמר עו”ד איתן פלג  שייצג בתביעה הורה הפעיל בהתארגנות ההורים  לי”ן- למען ילדים נכים. עו”ד איתן פלג מבקר בחריפות את דרך ההתנהלות של הביטוח לאומי ומוחה על ההטעיה בפרסום ההודעה שלו לציבור.

 

צילום: ארכיון שאטרסטוק | צילום: ירון מינץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן