כתבי אישום לשמונה עסקים מאילת – לא תאמינו מי ברשימה

פעילות משרד אבטחה ורישוי הביאה להגשת שמונה כתבי אישום כנגד שמונה בתי עסק שונים בעיר אילת. כידוע, בתי עסק בישראל נדרשים להחזיק ברישיון עסק לשם הפעלתם, על פי חוק רישוי עסקים תשכ”ח 1968. רב-פקד עו״ד דלית זילברמן יפה, תובעת רישוי של מחוז דרום הגישה את כתבי האישום נגד שמונת בתי העסק.

מטרתם של חוקי רישוי עסקים היא לוודא כי בתי העסק השונים מקיימים אחר הוראות הבטיחות והביטחון הנדרשים על מנת לשמור על שלום הציבור והסביבה. עסקים ללא היתר ורישיון עסק, אשר נחשבים לטעוני רישוי לפי חוקי רישוי עסקים, למעשה פועלים בניגוד לחוק וצפויים להיענש על כך בחומרה. לכן, כל אדם אשר מעוניין לפתוח בית עסק, חייב לפנות אל מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית בה יפעל בית העסק שלו, ולהגיש בקשה לרישיון עסק. מחלקת רישוי עסקים תבחן את הבקשה ובמידה והעסק אכן טעון רישיון, יחל בעל העסק בתהליך רישוי עסקים, במסגרתו יידרש לקבל אישורים ממגוון גורמים, ביניהם משטרת ישראל.

משטרת ישראל מעמידה תקנות רישוי עסקים עבור סוגי עסקים רבים מאוד. כל בית עסק המחזיק בשטחו כסף מזומן רב או רכוש יקר, מחויב לאישור המשטרה. כך לדוגמה חנות תכשיטים, חנות למוצרי חשמל או רהיטים, תחנות דלק, מפעלים שונים וכדומה. סוג נוסף של עסקים עבורם יידרש אישור המשטרה הוא עסקים בהם יש התקהלות של אנשים רבים, כגון אולם אירועים, מועדונים, מסעדות, בתי קולנוע, בתי מלון, בתי קפה, תחנות מוניות ואוטובוסים מרכזיות וכדומה.
משטרת ישראל, כחלק מתהליך רישוי עסקים, מציבה תקנות רישוי עסקים לבתי העסק על פי סוגם. דרישות משטרת ישראל ייגעו בתחומי התקנת אמצעי בטיחות, אמצעי מיגון ואבטחה, אמצעים למניעת תאונות, כללי התנהגות מונעת, התקנת מערכות כיבוי אש, בדיקת מהימנות בעלי העסק, טיפול במפגעי בטיחות שונים ועוד, כאשר התקנות מותאמות כמובן לסוג העסק ולייעודו.

כל התקנות והדרישות הללו, הן בעלות מטרה אחת והיא שמירה על שלום הציבור. לאחר שהמשטרה מעבירה אל בעל העסק את דרישותיה, על בעל העסק לפעול ליישומן. במידה ונמצא כי העסק עומד בדרישות רישוי עסקים של המשטרה, יועבר אישור מטעם משטרת ישראל אל מחלקת רישוי עסקים הרלוונטית, להפעלת העסק.

ביו יתר עיסוקיהם הרבים, שוטרי משרד אבטחה ורישוי במשטרת מרחב אילת מבצעים בקרות תכופות בבתי עסק שונים ברחבי העיר אילת וגזרתה על מנת להבטיח את שלום הציבור ולהדריך את בעלי העסקים כיצד לעבוד על פי החוק ובהתאם לנהלי המשטרה. השוטרים פועלים בנחישות על מנת לוודא כי בתי העסק מנוהלים בהתאם לנוהל ועם רישיון מתאים ועד לפתיחת הליך פלילי כנגד בעלי עסקים הפועלים בניגוד לחוק.

מתחילת שנת 2022 הוגשו 8 כתבי אישום כנגד 8 בעלי בתי עסק שונים באילת:
1. כנגד בית העסק סופר 10 (שחמון) – הוגש כתב אישום בעבירת ניהול עסק ללא רישיון וממכר אלכוהול לקטין (באוגוסט 2021).
2. כנגד בית העסק מינימרקט 24 (חזית מלון אסטרל פאלמה) – הוגש כתב אישום בעבירת ניהול עסק ללא רישיון וממכר אלכוהול לקטין (באוגוסט 2021).
3. בית העסק סאמירה (מרכז מסחרי רחוב אילות) – בעל העסק בעל תעודת זהות ישראלית, אך מנהליו ולקוחותיו נתינים זרים – במספר בקרות נמצא כי מפר תנאי רישוי, ניתנו לו מספר הזדמנויות ע”י המשטרה להסדיר את רישוי העסק, ומשלא עשה זאת הוגש נגדו כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון. יש לציין כי לאחר שהוגש כתב האישום הסדיר בעל העסק את הליך רישוי העסק.
4. כנגד בעל העסק חוף ציון – הוגש כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון – וזאת בעקבות הקמת בר משקאות חיצוני נוסף על הבר הקבוע (אותו מחזיק ברישיון) וזאת ללא רישיון בהתאם. כל זאת נתגלה במהלך בקרה יזומה שביצעו שוטרי האבטחה ורישוי של משטרת מרחב אילת, במהלכה גילו כי מתקיימת במקום מסיבה בה משתתפים 300 איש שלא דווחה כלל למשטרה.
5. כנגד בעל עסק עצמאי קלאב 2020 (רחובו חורב – שחם) – בעל העסק בעל תעודת זהות ישראלית, אך מנהליו ולקוחותיו נתינים זרים – במספר בקרות נמצא כי מפר תנאי רישוי, ניתנו לו מספר הזדמנויות להסדיר רישוי העסק, ומשלא עשה זאת הוגש נגדו כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון, לאחר שהוגש כתב האישום הסדיר את הליך הרישוי של העסק. (לפני כשנה במהלך תקופת הקורונה, הוגש כתב אישום כנגד בעל העסק בעבירת ניהול עסק ללא רישיון וכן צווי סגירה בשל הפרת תקנות הקורונה.
6. כנגד בעל עסק שניהל משחקי הימורים במרכז החנויות ברחוב חורב – הוגש כתב אישום בעבירת ניהול עסק ללא רישיון והפעלת משחקים. בעל העסק העסיק רבות את שוטרי מרחב אילת והפגין זלזול כלפי החוק – בביקורות שונות ונשנות נמצא כי המקום פועל ללא רישיון עסק ובניגוד לחוק.

7. כנגד בעל עסק שניהל פאב ובו השכרת נרגילות ומשחקים (רחוב האלמוגים) – הוגש כתב אישום בעבירת ניהול עסק ללא רישיון. בביקורות שונות נמצא כי המקום פועל ללא רישיון עסק ובניגוד לחוק, כמו כן, לפני כשנה, במהלך תקופת הקורונה, הוגש כתב אישום כנגד בעל העסק בעבירת ניהול עסק ללא רישיון וכן ניתנו לו צווי סגירה בשל הפרת תקנות הקורונה.
8. כנגד בעל עסק עצמאי שניהל עסק עצמאי, אינג’רה (מרכז רזין), שמכר משקאות משכרים והפעיל את עסקיו בניגוד לתקנות שעת החירום שניתנו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה – הוגש כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון, כתב אישום נוסף על אחד שכבר הוגש לו בשנת 2021.

פקד איתי לאור, ק’ רישוי ואבטחה משטרת מרחב אילת: “נמשיך לפעול ביתר שאת בכל האמצעים העומדים לרשותנו, בהסברות, הדרכות ולעיתים עד פתיחת הליך פלילי, וזאת על מנת לוודא כי אכן כל בתי העסק בעיר אילת וגזרתה, מנוהלים כחוק ובעלי רישיון עסק מתאים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
א.ב
א.ב
2 years ago

כרגיל כמו בכל מקום עושים חצי עבודה , מי שיושב חזק וחוסם את הכניסה לים ומי שמקורב לא נוגעים בו

מני
מני
2 years ago
Reply to  א.ב

רק לערבים נתנו היזדמנות שניה ושלישית
אם שמתם לב

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
א.ב
א.ב
2 years ago

כרגיל כמו בכל מקום עושים חצי עבודה , מי שיושב חזק וחוסם את הכניסה לים ומי שמקורב לא נוגעים בו

מני
מני
2 years ago
Reply to  א.ב

רק לערבים נתנו היזדמנות שניה ושלישית
אם שמתם לב

דילוג לתוכן