כנס שדה בוקר ה-24 של אוניברסיטת בן-גוריון: מקדם חדשנות באנרגיה סולארית

למעלה מ-80 מומחים מובילים, חוקרים, אנשי תעשייה וסטודנטים מישראל ומרחבי העולם הגיעו לקמפוס שדה בוקר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב במטרה לדון בהתקדמויות חדשניות בטכנולוגיית אנרגיה סולארית. את הכנס ה-24 של המרכז לאנרגיה סולרית בשדה בוקר אירחה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב במשך יומיים, במכונים לחקר המדבר ע”ש יעקב בלאושטיין.  
בכנס הוצגו כיוונים מבטיחים להתקדמות באחסון אנרגיה; יוזמות מסחריות של אנרגיה סולארית ואנרגיה מתחדשת בישראל; אינטגרציה של רשתות ומערכות עם אנרגיה מתחדשת; מחקרים אגרו-פוטו-וולטאים חדשניים; ופריצות דרך בתאי שמש מבוססי פרוסקיט.
הסימפוזיון התכבד לארח שני חוקרים בולטים כדוברים מרכזיים: פרופ’ דורון אורבך מאוניברסיטת בר אילן הציג טכנולוגיות סוללות מתקדמות, ופרופ’ אנטואן קאהן מאוניברסיטת פרינסטון, ארה”ב, הציג פריצות דרך והזדמנויות בפיתוח חומרים פרובסקיטים פוטו-וולטאיים.
מעניין במיוחד היה ללמוד על ההתקדמות בייצור תעשייתי של אנרגיה מתחדשת בישראל. הצמיחה של תחנת הכוח הסולארית אשלים הביאה אותה לספק חלק משמעותי מהביקוש לחשמל בישראל, ותספק יותר ככל שהיא תגדל. סיפור ההתפתחות של אפולו פאוור מחלום של סטארט-אפ לעסק רווחי המייצר פאנלים פוטוולטאים גמישים היה מעורר השראה. הטכנולוגיה החדשנית של H2Pro לייצור מימן מבשילה למוצר תחרותי, ופרויקט סדום הירוקה של ICL שואף לנצל את משאבי ים המלח להמרת אנרגיית שמש משופרת. ניתוח מרתק של תרחישים שונים של שילוב טכנולוגיות מתחדשות בשוק החשמל הישראלי עטף את הנושא הזה בחבילה מבטיחה.
הצלחתו של הסימפוזיון ניכרה ברמת המעורבות הגבוהה בדיונים ובשיתוף הפעולה בין המשתתפים. הצגת הפוסטרים של חוקרים וסטודנטים בתחילת הקריירה הציג את הדור הבא של מחקר חדשני בתחום אנרגיה סולארית.
פרופ’ יוג’ין א’ כץ, יו”ר משותף של הסימפוזיון ביחד עם פרופ’ איריס ויסולי-פישר, אמר כי “איכות המחקר שהוצג ועומק הדיונים בסימפוזיון השנה היו יוצאי דופן. אנו רואים התקדמות אמיתית בפתרון כמה מהאתגרים הדחופים ביותר בתחום ייצור ואחסון אנרגיה סולארית. מחמם את הלב במיוחד לקבל את פני הדור החדש של חוקרי אנרגיה מתחדשת בישראל, המקדם כיוונים חדשים ומרגשים.”
ההתקדמות שהוצגה בסימפוזיון זה מציעה תקווה לעתיד אנרגטי נקי ויעיל יותר, תוך הדגשת התפקיד הקריטי של אנרגיה מתחדשת בהתמודדות עם אתגרי אקלים גלובליים לעבר עתיד בר קיימא.
Wolfgang Mutsafi-Heller

◼️ לחדשות באר שבע והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: Wolfgang Mutsafi-Heller

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן