כנס הכנה מיוחד להורי המתגייסים החדשים מגני תקווה

בעיצומה של מלחמת ׳חרבות ברזל׳, עיריית גני תקווה ערכה כנס הכנה מיוחד להורי המתגייסים קראת גיוס שנערך בגני תקווה, בו דנו בחששות ובכלים להתמודדות עם המציאות החדשה. בצל המלחמה, כך ההורים יתמודדו עם המציאות החדשה

לא מאבדים תקווה בצל המלחמה

מתגייסים בשלום וחוזרים לשלום: כנס הכנה לגיוס לצה”ל נערך השבוע (א’) בספריה העירונית בגני תקווה בהשתתפות עשרות הורים. ההרצאה נערכה להורים בלבד על ידי גליה בוקצ’ין, עו”ס קלינית וקב”ן במיל’. ההרצאה היא חלק מהתכנית השנתית להכנה לצה״ל ולשירות משמעותי היא לתלמידי י״א וי״ב החל משלב ההכנה לצו הראשון ועד לגיוס. יחד עם ההורים הם שוחחו על האתגרים הרבים העומדים בפני הורים שילדיהם עומדים להתגייס לצה”ל, בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל. במהלך האירוע, ניתנה להורים הזדמנות לשתף, ללמוד ולקבל כלים פרקטיים לתמיכה בילדיהם בשלב כה קריטי עבורם.

שניים מהנושאים המרכזיים שנדונו היא הפחתת הלחץ בעקבות אובדן השליטה של ההורים על הילדים העוברים לחזקת צה”ל וגם שאלת הביטחון האישי של המתגייסים, במיוחד לאור כשלי השבת השחורה שתחקירים אודותיהם מוצגים בימים אלו. במהלך הכנס, הוענקו להורים כלים להתמודדות עם הפחדים והלחצים המלווים את תהליך הגיוס. ההורים קיבלו הסבר מופרט לגבי כלל הגורמים בצה”ל עימם הם יכולים להיות בקשר בכדי לטפל בבקשות עבור ילדיהם. דגש מיוחד הושם על החשיבות של תמיכה משפחתית, תקשורת פתוחה עם הילדים והכנה נפשית למצב של גיוס במצב מלחמה.

הכנס הסתיים בתחושה של חיזוק ותמיכה הדדית, כאשר ההורים קיבלו לא רק כלים פרקטיים אלא גם את הידיעה שהם לא לבד במסע הזה. המשתתפים יצאו עם תחושת ביטחון מחוזקת ותחושה של תקווה לקראת העתיד.

תומכים מהבית: כך נתמוך בילדינו בזמן הגיוס לצה”ל

תקשורת פתוחה: עודדו שיחות כנות עם ילדכם על חוויותיו בצבא. הקשיבו ללא שיפוטיות והימנעו מביקורת. תעניקו לילדיכם סביבה חמה ותומכת. עודדו אותם לראות את ההזדמנויות בשירות הצבאי והדגישו את הכישורים והניסיון שהוא רוכש.

כבדו את עצמאותם: תנו לילדכם מרחב להתמודד עם אתגרים בעצמו. הציעו תמיכה, אך אל תנסו לפתור כל בעיה עבורם.

שמרו על שגרה: המשיכו בפעילויות משפחתיות רגילות כשהבן או הבת חוזרים לסופ”ש מהבסיס בבית.למדו על המסגרת הצבאית של ילדכם. הפתיעו את החייל עם פינוקים מהבית.

שמרו על עצמכם: המרחק מהילדים לבטח בתקופת מלחמה, עלול לגרום לחששות וחרדות רבות. שמרו על בריאותכם הפיזית והנפשית. אל תהססו לבקש תמיכה ממשפחה, חברים או אנשי מקצוע.שתפו חוויות וטיפים עם הורים במצב דומה.

רה״ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה:

“כאמא אני מבינה את הדאגות והפחדים של כל הורה לקראת גיוס ילדיו לצה”ל, במיוחד בזמן מלחמה. זו זכות גדולה, המלווה בחששות רבים שחשוב שנדבר עליהם. חשוב לנו כעיר להעניק להורים את הכלים והתמיכה הנדרשים כדי להתמודד עם האתגרים והלחצים הנפשיים. אנחנו כאן בשבילם בכל עת ועבור כל בקשה”

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן