כל המקלטים בקריית אונו נפתחו – הסתיימה הערכת מצב עירונית

“איננו יודעים האם ומתי ובאיזה אופן ישתנו פני הדברים, אולם אני יודעת שהעירייה ערוכה למעבר מהיר מאד משגרה לחירום וכן כי אנו ערוכים לכל תרחיש. ” אמרה ראש העיר קריית אונו, מיכל רוזנשיין

הסתיימה ישיבת הערכת המצב בניהולה של ראש העיר מיכל רוזנשיין  ומחזיק תיק הביטחון בעיר יוסי סגיב, עם כל גורמי החירום העירוניים, פיקוד העורף, משטרת ישראל וכיבוי אש.

נכון לעכשיו אין שינוי במדיניות ההתגוננות ולא שינוי בהנחיות פיקוד העורף. העירייה פועלת כבשגרה, ויחד עם זאת, במידה ויתקיימו אירועים מעל 500 איש על העירייה יהיה לעדכן את פיקוד העורף.

על פי החלטת ראש העיר כל המקלטים הציבוריים העירוניים נפתחו אמש וכמו כן נפתחו המקלטים בבתי הספר שילה, שרת ובתיכון בן צבי.

מכלול לוגיסטיקה דיווח כי מאגרי הדלק העירוניים מלאים, כל הכלים הכבדים תקינים ובמידת הצורך הכלים הכבדים של הקבלנים החיצוניים הנמצאים בעיר יעמדו לרשות העירייה.

העיר ערוכה עם שישה גנרטורים שיעמדו לרשות העירייה וכמו כן נבדקו ומופו מערכי הגנרטורים בבניינים בעיר. בתיאום מול תאגיד המים מי אונו יתקיים סיוע בדחיפת מים לבניינים גבוהים במידת הצורך.

מערך הלוגיסטיקה העירוני ערוך להפסקת חשמל ממושכת של עד 48 שעות, וכמו כן נרכשו מכשירי קשר ומערכות כריזה. במידת הצורך העירייה ערוכה גם לפתיחת מחסה המוני בקומה מינוס ארבע בקניון.

מערך המבצעים עדכן על היערכות יחידות הכוננות ההתנדבותיות – יחידת הסע”ר לחילוץ, כיתות הכוננות החמושות, יחידת הכוננות הרפואית, יחידת האופנועים ויחידת הרחפנים. כל יחידות הכוננות ערוכות ולאחרונה צוידו בציוד נוסף.

תאגיד המים מי אונו דיווח כי מאגרי המים מלאים, ברשות התאגיד גנרטורים וכי הם ערוכים גם לחלוקת מים במידת הצורך.

מכלול חינוך דיווח כי הוא ערוך ומוכן לפתיחת שמרטפיות לעובדי החירום במידה וידרש לכך.  בתי הספר אמנם בחופשה למעט החינוך המיוחד, אך יש קשר ומידע על כל פעילות עירונית בכל רגע נתון גם במתנ”ס ובתנועות הנוער.

מכלול אוכלוסיה ערוך ומוכן עם כל צוות אגף הרווחה והשירותים החברתיים לרבות העובדים הסוציאליים והפסיכולוגים.

משאבי אנוש – עובדי העירייה במוכנות גבוהה. צויינה העובדה שכמות התושבים המתנדבים בעיר היא אדירה וכמובן שנעזר בהם במידה ונזדקק.

כיבוי אש והצלה ערוכים עם נקודת הזנקה נוספת של כבאיות בעיר.  מהמשטרה נמסר כי חברי יחידת המתנדבים המשטרתית (בעלי נשקים ארוכים) נמצאים גם הם בכוננות.

מיכל רוזנשיין ראש העיר מסרה בסיום הישיבה:

“אינני יודעת האם ומתי ובאיזה אופן ישתנו פני הדברים, אולם אני יודעת שהעירייה ערוכה למעבר מהיר מאד משגרה לחירום וכן כי אנו ערוכים לכל תרחיש. שמחתי לראות בישיבה גם את מפקדי יחידות הכוננות העירוניות, המתנדבים אשר פינו זמן והגיעו בהבינם את צרכי השעה. אני בטוחה כי ההיערכות שזכתה להערכה גם במשרד הביטחון ובפיקוד העורף בכל התרגילים ובכל התרחישים תוכיח את עצמה ברגע האמת שאני מקווה שלא יגיע.”

מעיריית קריית אונו נמסר כי הם קוראים לתושבים להישמע להנחיות השעה, לעקוב אחר הפירסומים ובעיקר להישמע להנחיות פיקוד העורף מצילות החיים.

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית קריית אונו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן