כל בית צריך מרפסת ירוקה: המיזם המרגש של עיריית ירושלים בבתי התושבים הוותיקים

עיריית ירושלים, בשיתוף מינהל קהילתי חומת שמואל, משיקה מיזם מחמם לב של שתילת צמחייה ירוקה במרפסותיהם של תושבים ותיקים המרותקים לבתים. השתילה מתבצעת באמצעות מתנדבים ומסייעת בהפגת בדידותם של התושבים הוותיקים

מיזם “מרפסות ירוקות” יצא לדרך בשנת 2023 כיוזמה של תושבת השכונה, אורנה מדינה, לזכרה של בתה נעה ואומץ ע”י מינהל קהילתי חומת שמואל.

במסגרת המיזם, נכנסים מתנדבים לבתיהם של תושבים בני הגיל השלישי, מקימים פינת צמחיה ירוקה במרפסותיהם, מטפלים ביחד איתם בצמחים ומפיגים את בדידותם, תוך הכנסת צבע, עניין ושמחה לחייהם.

בעקבות הצלחת המחזור הראשון של התכנית, הוחלט בעיריית ירושלים לחבור לתוכנית ולהרחיבה, ובאמצעות יחידת ההתנדבות של אזור דרום ירושלים גויסו מתנדבים ומתנדבות להפעלת מחזור שני.

המתנדבים עברו הכשרה באמצעות צוות יחידת ההתנדבות, ששילבה תוכן מעולמות הגינון, הגרונטולוגיה (חקר ההזדקנות) וההתנדבות.

המשך תחזוקת המרפסת הירוקה מתבצע במשותף באמצעות המתנדבים והתושבים הוותיקים, מתוך כוונה לייצר ביניהם קשר וחיבור משמעותי.

המתנדבים מקבלים ליווי והדרכה מהעובדים הסוציאליים של המחלקה לשירותים חברתיים, שמנחים ומכוונים אותם בתהליך. בסיום הפעילות, יופק אירוע חגיגי בשיתוף עם המינהל הקהילתי בהשתתפות המתנדבים והתושבים הוותיקים.

משתתפי התוכנית הם אנשים מבוגרים המתמודדים עם בעיות רפואיות, ברובם מרותקים לבתיהם, מתקשים בניידות וממעטים, אם בכלל, לצאת מבתיהם, והתוכנית הכניסה לחייהם עניין ומשמעות.

גב’ ל’, בת 81, מתגוררת יחד עם בעלה המטופל על ידי עובדת זרה ומתמודד עם קשיים תפקודיים ניכרים. בשל המצב המשפחתי המורכב, גב’ ל’ ממעטת לצאת מהבית, אינה מעורה בחיי הקהילה ומתמודדת עם מתחים רבים.

גב’ ל’ מספרת כי שתי המתנדבות שנכנסו לביתה, העלו את מצב רוחה ואפשרו לה תעסוקה מהנה. לדבריה “המרפסת שעשו לי פשוט הייתה מחייה נפשות ומקום לברוח מכל מיני קשיים. אהבתי להשקות, לנקש את העשבים השוטים והעלים היבשים ולבדוק כל יום מה התחדש”.

גב’ ס’, בת 73, מתגוררת בגפה, ממעטת לצאת מהבית ואינה מעורה בחיי הקהילה. לדבריה “שתי נשים מתנדבות שהיו מקסימות ולבביות, באו לעשות לי מרפסת ירוקה. אי אפשר לתאר כמה אור זה הכניס לי בלב. היו צמחים צבעוניים וגם צמחי תבלין ועגבניות שרי. כל כמה שעות הייתי יוצאת לבדוק מה מצב ההשקיה ואיזה עוד עלה מתחיל לצמוח. החוויה הייתה גדולה מאוד והשיא היה שקטפתי את עגבניות השרי ועשיתי מהן סלט טעים. תודה למלאכיות שבאו לשמח אותי”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“עוד יוזמה ברוכה ומרגשת, המשקפת את הרוח הירושלמית לקידום ופיתוח מענה חברתי תומך עבור תושבים ותיקים בכלל ומרותקי בית בפרט. התוכנית מחזקת את תחושת השייכות, מפיגה בדידות ופועלת לחיזוק החוסן בקהילה. נמשיך ונשקיע ביוזמות קהילתיות ונפעל להבטחת רווחתם ואיכות חייהם של התושבים הוותיקים בעיר, בוני ירושלים.”

לפרטים נוספים: המחלקה לשירותים חברתיים בחומת שמואל טל’: 02-5453978 או במינהל הקהילתי טל’: 02-6453891

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן