כך ראש העיר מתן דיל הצליח למנוע שביתה ושיבוש פתיחת שנת הלימודים | כל הפרטים

בית הדין קיבל את בקשת העירייה ואסר על ועד העובדים לנקוט באמצעים לפני מיצוי מו”מ על צעדי ההתייעלות

עיריית רחובות, באמצעות באי כוחה, הגישה אתמול, (רביעי) לבית הדין האזורי לעבודה, בקשה דחופה לצו מניעה כנגד ועד העובדים המאיים בשביתה ובצעדים ארגוניים העלולים לפגוע בפתיחת שנת הלימודים, בהיערכות העיר לשעת חירום, בפינוי אשפה וניקיון ובשירותי העירייה לתושבים. זאת על רקע צעדיי ההתייעלות הארגוניים אותם מבקש להוביל ראש העיר מתן דיל החל מכניסתו לתפקיד, על מנת להתמודד עם הגרעון התקציבי הגדול בתולדות עיריית רחובות, ולהימנע מהצמדת חשב מלווה לעירייה. בית המשפט קיבל את עמדת העירייה וברגע האחרון נמנעה השביתה.

כזכור, עם כניסתו לתפקיד, גילה ראש העיר מתן דיל, עירייה המנוהלת עם בור תקציבי עצום של כ-300 מיליון ₪, עובדה אשר מחייבת הצמדת חשב מלווה ע”י משרד הפנים. דיל, אשר פועל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם משרד הפנים, הציג בפני נציגי המשרד תכנית התייעלות מקיפה ומקצועית, אשר תביא בסופו של יום לצמצום הגרעון ולאיזון תקציבי בתוך שנתיים. משרד הפנים הביע אמון בתכניתו של דיל וחזר בו מהרצון למנות חשב מלווה לעיר.

כדי ליישם את תכנית ההבראה ההכרחית, הציע ראש העיר, בין היתר, צעדי התייעלות אשר כרוכים בקיצוצים כואבים אך הכרחיים במצבת כוח האדם בעירייה. צעדים אלו משקפים גם את נחישותו של דיל לחזק את המנהל התקין, אשר במידה רבה מהווה גורם משמעותי ביציאה ממצב הגרעון.

כצעד בונה אמון, כינס דיל את ועד העובדים, על כל חבריו, והציג בפניהם את מצבה הגרעוני של העירייה ואת תכנית ההתייעלות המפורטת, בניסיונות לקרוא אותם לדגל וליצור עמם שיתוף פעולה לטובת העיר ותושביה. חברי הועד, ובראשם יושב הראש רמי מדהלה, לא נענו לקריאתו ואף הכריזו על סכסוך עבודה.

כעת, משמאיימים חברי הוועד בנקיטת צעדים ארגוניים שייפגעו בהכרח בעבודתה השוטפת של העירייה, ואף עלולים לסכן את פתיחת שנת הלימודים וכן את היערכות העיר לשעת חירום, החליט ראש העיר לפנות לבית הדין לעבודה ולהגיש בקשה לצו מניעה, בטענה כי ועד העובדים נטש את המשא ומתן, ומונע ממנו מלקיים את צעדי ההתייעלות הנחוצים להבראת העיר.

בדיון שהתקיים היום, חמישי 22.8, בנוכחות מנכ”ל העירייה מאיר דהן וסמנכ”ל משאבי אנוש גלית אנגל, ובנוכחות יו”ר וועד העובדים רמי מדהלה ונציגות רחבה מחברי הוועד, יו”ר המרחב ההסתדרות, עודד עמרם, ובכירי ההסתדרות הכללית, קיבל בית המשפט את עמדת העירייה הטוענת כי הצדדים היו בעיצומו של משא ומתן, וחייב את ועד העובדים לשוב לשולחן הדיונים לתקופה קצובה בזמן. כמו כן, אסר בית המשפט על הוועד לנקוט בצעדים שיפגעו בעיריה ובתושביה, לרבות השבתה, ובכך נמנעה שביתה שעלולה היתה לפגוע בתושבי העיר.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן