כך ציינו תלמידי אופקים את אירועי השבעה באוקטובר

בכלל בתי הספר התקיימו טקסים מותאמי גיל לציון אירועי השבעה באוקטובר, היכרות עם סיפורם של גיבורי העיר והעלאת החוסן בקרב התלמידים; מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד סיירה בבתי הספר, נפגשה עם התלמידים ושוחחה עימם

הבוקר (שני), 07.10.2024, עם ציון יום השנה לאירועי השבעה באוקטובר, יום הלימודים ברחבי אופקים נפתח בטקסים בית ספריים בכלל בתי הספר בעיר. 

ראש מינהל החינוך, רחל אוחנה סיירה יחד עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד וממלא מקומה ויו"ר הסתדרות המורים במחוז דרום, ד"ר אליעזר וינוגרד בבתי הספר גוונים, רגבים ועמל טכנולוגי שם השתתפו בטקסים, שוחחו עם התלמידים ואף נפגשו עם תלמידים ששכלו את הוריהם בשבעה באוקטובר. 

בית הספר רגבים קיים צעדה עם דגלי ישראל סביב בית הספר עם שירי ארץ ישראל. במהלך הצעדה יצרו התלמידים והצוותים החינוכיים שרשרת אנושית למשמע שירי תקווה ותוך חיזוק התלמידים ששכלו את אביהם ביניהם אליאור יפרח ואמין אוחונדוב ז"ל. 

בבית ספר גוונים ציינו את אירועי השבעה באוקטובר, בסימן תקווה וגבורה. תלמידי בית הספר יצרו מייצגים ברוח התקווה הפועמת בליבם ותלמידי שכבה א' יצרו שרשרת מילים של תקווה לסוכה הבית ספרית. בוגרי בית הספר שזרו מילות העצמה וביטחון בעץ 'ובחרת בחיים' ותלמידות ותלמידי שכבה ה' ציירו דיוקנאות של הגיבורים של אופקים באמצעות פחם שהוצגו הבוקר בתערוכה מרגשת. 

את היום סיימו בביקור בתיכון עמל טכנולוגי באופקים. בבית הספר הוקמה פינת הנצחה מיוחדת, בה כל אחד יכול להדליק נר זיכרון לזכר הנופלים שם הדליקו יחד עם הצוותים החינוכיים והתלמידים נר נשמה, כמחווה לזכרם של אלו שאיבדו את חייהם במלחמה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "הייתה לי הזכות להשתתף בטקסים המרגשים בבתי הספר השונים בעיר אופקים. הגעתי כדי להביע את הערכתי ולהצדיע לגבורה יוצאת הדופן של כוחות הביטחון, צוותי ההוראה, וכל אותם גיבורים שפעלו במסירות למען הקהילה ברגעים הקשים.

במהלך הטקס התלמידים הדגישו את גילויי הגבורה והחשיבות של ערבות הדדית—הקריאה לצאת ולעזור לכל מי שזקוק, בדומה לאלו שסיכנו את עצמם למען הקהילה והעיר. לאחר הטקסים, סיירנו במתחמי בתי הספר וראינו כיצד הצוות החינוכי מצליח לשמור על תחושת שגרה וביטחון לתלמידים.  בתי הספר באופקים פתחו את שעריהם שלושה ימים בלבד לאחר הטבח הנורא, מתוך הבנה עמוקה של חשיבות התמיכה הרגשית והחברתית בתקופה זו. הצוותים התגייס לספק לתלמידים מרחב בטוח, מחבק ומכיל, שבו יוכלו לעבד את הכאב, לשתף בתחושותיהם ולמצוא מעט נחמה. במהלך המפגשים הצוותים שיתפו אותנו כיצד היוו עוגן של חוסן עבור המשפחות והתלמידים, כשהם ממשיכים לפעול במסירות ולשמור על תחושת יציבות גם בזמנים המאתגרים ביותר והתלמידים שיתפו אותנו בגיבורים שהם הכירו, וסיפרו כיצד הכינו ציורי דיוקן לזכרם של אלו שנרצחו באופקים, אנשים שאיבדו את חייהם במאמציהם להציל את העיר. ברחבי בתי הספר היו פינות הנצחה מרגשות שהוקדשו לזכר הנופלים. נפגשנו עם צוותי המורים ושוחחנו על ההשפעה של התקופה המורכבת על תלמידי בית הספר. הצוותים שיתפו אותנו במאמצים להמשיך ולשמור על רמת לימודים גבוהה ועל חיבור רגשי לתלמידים, תוך התמודדות עם האתגרים הייחודיים של התקופה. 

אין לי מילים לתאר את הכוחות שאתם, עובדי ההוראה, מגלים בשטח. השנה שחלפה מאז אותו יום נורא מזכירה לכולנו את הכאב הגדול, אך גם את ההתמודדות היומיומית שלכם בעבודה החינוכית. בכל מפגש, ראיתי איך אתם ממשיכים להיות עוגן אמיתי עבור תלמידי ישראל. המפגשים המרגשים שזכיתי לחוות היום עם הצוותים החינוכיים הם עדות חיה ליכולתכם להוביל את מערכת החינוך קדימה באומץ, במסירות ובאהבה.

יחד נמשיך לפעול ולהעניק לתלמידינו את הכלים הנחוצים לבניית עתיד טוב ובטוח יותר, תוך נשיאת תפילה לשובם המהיר של החטופים, להחזרתם של המפונים בצפון לבתיהם ולשלום כוחות הביטחון שלנו". 

ראש מינהל חינוך, רחל אוחנה: "בשבעה באוקטובר אופקים ספגה אבדות רבות, תלמידים איבדו את הוריהם והכאב עוד טרי בליבנו. השנה החולפת הייתה מאתגרת במיוחד עבור תלמידות ותלמידי אופקים. תחושת הכאב, החרדה, הפחד והדאגה לא פסחו על אף הורה ואף תלמיד. מאז אותו יום ולכל אורך הדרך דאגנו שילדינו יקבלו את תחושת החוסן והביטחון לה הם זקוקים. אני גאה לראות את התלמידות, התלמידים והצוותים החינוכיים עומדים כיום זקופים, מספרים את סיפורי הגבורה של העיר ומישרים מבט אל עבר העתיד עם תחושת גאווה ותקומה בליבם. תודה לגברת יפה בן דוד ולד"ר אליעזר וינוגר שנפגשו עם תלמידינו והביעו הזדהות".

 

◼️ לחדשות אופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית אופקים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן