כותבים ביחד: סדנאות כתיבה וביטוי אישי ברחובות

איך כותבים כשכל המילים מאבדות מעוצמתן לנוכח המציאות? רשת חוויות רחובות מזמינה את התושבים לציין את שנת המלחמה בסדנאות כתיבה וביטוי אישי, בהנחיית טובי הכותבים והכותבות בארץ  6-14 באוקטובר בספרייה המרכזית –  ההרשמה באתר חוויות, מספר המקומות מוגבל

“כותבים ביחד”: רשת חוויות בספריות של רשת חוויות תקיים לציון ה-7.10 סדנאות “כתיבה ותקווה”, בהן התושבים מוזמנים לחלוק, לכתוב ולהתנחם יחד במגוון סדנאות כתיבה,  בהנחיית טובי הכותבים והכותבות בארץ.

הסדנאות תתקיימנה במשך שבוע, 6-14 באוקטובר 2024, במקביל לעשרות מפגשים במרכזים קהילתיים בכל רחבי העיר, בהשתתפות משפחות שכולות, חברי קיבוצים מעוטף עזה, לוחמים ופעילים, שיחלקו את סיפוריהם של הנופלים והנרצחים וימסרו עדויות אישיות ממלחמת הקיום באותה שבת שחורה ובימי המלחמה שבאו אחריה.

גולן ביטון, מנכ”ל הרשת, מציין כי: “במסגרת תהליך החשיבה שקיימנו על הדרך שבה נציין את ה-7.10 והמלחמה, עלה צורך מאוד גדול לספק לתושבים כלים להתמודדות עם התחושות הקשות שכולנו חווים, כל אחד וסיפורו האישי ודרכו הוא לעבור את התקופה. הסדנאות היוצרות הן דרך לשחרר את התחושות החוצה, לארגן את המחשבות ולמצוא את הכוחות, באמצעות תהליך כתיבה אישי ומפגשים קבוצתיים, ואני מאמין שבכך נוכל לתרום לחוסן אישי וקהילתי”.

סיגל לוי בן ישי, מנהלת הספריות, אומרת כי: “הסדנאות יעסקו במגוון היבטים, בהם בכח המרפא של הכתיבה האינטואיטיבית, כתיבה בימים קשים, כתיבה ככלי לשחרר את כבלי הביטוי, בניית עולם באמצעות מילים, מציאת הקול הייחודי, הפיכת הכתיבה למסע חוויתי, ועוד. מיטב המנחים, משוררים וסופרים יגיעו אלינו, זוהי הזדמנות לשחרר את הנפש למסע של מילים וכתיבה, ואני מזמינה את התושבים להירשם עוד היום באתר רשת חוויות, מאחר ומדובר בסדנאות עם מספר מצומצם של משתתפים ולכן, מספר המקומות מוגבל”.

לפרטים והרשמה לחצו על הקישור.

 סדנאות הכתיבה, 6-14 באוקטובר 2024, הספרייה המרכזית

אלי אליהו צילום מיכה שמחון

 6.10 יום א’ סדנה עם המשורר אלי אליהו- “אני ולא מלאך”, “איגרת אל הילדים”, “עיר ובהלות”

איך כותבים כשכל המילים מאבדות מעוצמתן לנוכח המציאות? איך מבטאים את העולם הרגשי כשהמרחב הפוליטי משתלט על החיים? בסדנה ננסה לפתוח כמה דלתות השראה שיאפשרו לנו לכתוב בימים הקשים האלה.

שניקה שקד – צילום אינגה אבשלום שיליאן

7.10 יום ב’ סדנה עם המשוררת שניקה שקד-“פלא”, “ויהיה אור”

סדנת כתיבה שהיא מסע פנימה בה נלמד על כוחן של המילים, על הכח המרפא של הכתיבה האינטואיטיבית, ועל הדרך בה נוכל לפתוח את הדלת למילים ששוכנות בתוכנו ושמבקשות לצאת לאור.

סמי שלום שטרית

8.10  יום ג’ סדנה עם המשורר והסופר פרופ’ סמי שלום שטרית-“שירים באשדודית”, “פריחה שם יפה”, “עין הבובה”

אם אתם כותבים וכותבות האוהבים לכתוב ולהפליג בכתיבתכם אל מחוזות הנפש והמרחבים האנושיים, אני רוצה לפגוש אתכם ואתכן. הסדנה שלי היא לא בית ספר למשוררים או סופרים (כי אין בתי ספר כאלה באמת), אבל, היא בהחלט המקום לשחרר את כבלי הביטוי ולשכלל את הכלים ליצירה.

יניב איצקוביץ’ צילום אריק סולטן

9.10 יום ד’ –  הסופר ד”ר יניב איצקוביץ’,  ״תיקון אחר חצות״, ״אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו״ ״ההתחלה של כל הדברים״ 

איך בונים עולם באמצעות מילים, איך מייחדים לשון לכל דמות, האם כדאי לכתוב בשפה רזה או עשירה? ובכלל, איך יוצרים פואטיקה ייחודית ליצירה שלכם? בסדנה זו נרכוש טכניקות כתיבה יסודיות שכל כותב חייב להכיר ולתרגל.

אורלי סיגל צילום שחף הבר

13.10  יום א’  סדנה עם הסופרת אורלי סיגל -“ניסויים פתוחים” , “בואי”, “ועכשיו אהבה”

מביאליק ועד בארי. הקול שלנו, זה שהושתק, זה שזעק, זה שניחם. איך השמענו אותו בשנה הזו שעברה עלינו? במרחב נעים ומאפשר, ניתן מקום למילים ולעוצמה שהן מביאות, נמצא יחד את הקול הייחודי של כל אחד.ת.

שרון צוהר

14.10  יום ב’ סדנה עם הסופרת שרון צוהר- “האמת שבפנים”, “כשהגלים מתחזקים”, “מלאכים מעל העיר”

הסדנה תתמקד בהקניית כלים לכתיבה עמוקה, מרגשת ונוגעת.
נלמד איך הופכים כתיבה למסע חווייתי לכותב וגם לקוראים, איך מגבשים סיפור לכדי עלילה, ואיך מפתחים דמויות שגם ירגשו וייגעו בקוראים.

כל הסדנאות תתקיימנה בספרייה המרכזית ע”ש מאירהוף, רחוב גולדין 6 רחובות, בשעה 17:30 – הרשמה באתר חוויות בלבד, מהרו להירשם, מספר המשתתפים בכל סדנה מוגבל!

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שניקה שקד - צילום אינגה אבשלום שיליאן | אורלי סיגל - צילום שחף הבר | אלי אליהו צילום מיכה שמחון | יניב איצקוביץ' צילום אריק סולטן |

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן