ירושלים של במה: פסטיבל התיאטרון לנוער חוזר לירושלים

עיריית ירושלים גאה להחזיר את פסטיבל התיאטרון לנוער לבירת ישראל

משתתפי הפסטיבל שהתקיים השבוע (ג’ 9/7) נהנו ממגוון הצגות וסדנאות תיאטרון, ואף התחרו בתחרות מונולוגים לזכרו של החייל בן העיר, ניצן כהן ז”ל, שהשתתף כנער במסגרת של תיאטרון לנוער ונהרג בפיגוע.

פסטיבל התיאטרון הארצי לנוער נוסד בירושלים בתחילת שנות התשעים. הפסטיבל היה מקום שנתן השראה לנערים ממסגרות תיאטרון ברחבי הארץ, גרם להם להיות גאים בעשייה שלהם, חשף אותם לשלל סגנונות ואפשרויות בתחום והעשיר את הידע שלהם באמצעות צפיה בהצגות והשתתפות בסדנאות והרצאות.

עיריית ירושלים גאה להחזיר את הפסטיבל לעיר הבירה, תחילה לקבוצות מקומיות ובהמשך במתכונת ארצית.

במסגרת הפסטיבל, נפגשו במרכז העירוני לתיאטרון על שם נורית קציר קבוצות הנוער של מרכז נורית קציר, קידום נוער גילה, ניסן נתיב, אדם יכין ורחל קשת. המשתתפים העלו הצגות וצפו אחד ביצירתו של האחר, השתתפו בסדנאות של אימפרוביזציה, כתיבה, ליצנות והצגת מסכות, והתחרו בתחרות מונולוגים מיוחדת.

תחרות המונולוגים תתקיים בשיתוף משפחתו של החייל ניצן כהן ז”ל, שנהרג כשהציל אוטובוס מלא בילדים בפיגוע איבה בציר קרני נצרים לפני 29 שנים. ניצן גדל בירושלים והשתתף במסגרת תיאטרון לנוער, בה הוא פרח ומימש את עצמו.

במסגרת התחרות, בני הנוער המשתתפים בפסטיבל מוזמנים חיברו בעצמם מונולוג ולהופיע איתו. הזוכה במקום הראשון קיבל מלגת לימודים מלאה בכל מסגרת תיאטרון לנוער בירושלים, והזוכים במקומות השני והשלישי קיבלו מנוי שנתי לתיאטרון בירושלים.

המחלקה לתיאטרון של עיריית ירושלים מעודדת נוער ירושלמי לעסוק בתחום. “במת עשרה”, קבוצת התיאטרון של המרכז העירוני לתיאטרון על שם נורית קציר, קיימת כבר למעלה מ-50 שנה ואלפי בני נוער ירושלמים מצאו בה את עצמם, פיתחו את היצירתיות שלהם, התמקצעו והתבגרו בה. רבים מהשחקנים המצליחים בישראל התחילו את דרכם ב”במת עשרה” הירושלמית.

בנוסף ל”במת עשרה”, במרכז העירוני לתיאטרון על שם נורית קציר מתקיימים חוגי תיאטרון קבועים לילדים ובני נוער שמפתחים בהם כישורי משחק, ומעלים בכל שנה הצגת סיום מקצועית.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“חזרתו של פסטיבל התיאטרון לנוער לירושלים, בירת התרבות של ישראל, היא בשורה מרגשת. עירנו התברכה בבני נוער יצירתיים ומוכשרים בתחום התיאטרון, ויש בה מגוון מסגרות לממש בהן את הפוטנציאל שלהם, ללמוד ולהתפתח. אני מברך את המשתתפים והזוכים. הנוער הירושלמי הוא העתיד היצירתי שלנו. פסטיבל התיאטרון ותחרות המונולוגים הם אבן פינה לחזרת פסטיבל התיאטרון הארצי לנוער לעיר, מוסד חשוב שירושלים היא המקום הטבעי לו”.

לפרטים נוספים על המרכז העירוני לתיאטרון על שם נורית קציר לחצו על הקישור.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן