ירושלים: ערב זוגיות ייחודי להורים מטפלים בילדים עם מוגבלות

הערב נועד לאפשר להורים לקחת פסק זמן מהמשימות היומיומיות של גידול ילד עם מוגבלות וליהנות מחוויה זוגית מגבשת ומעצימה

לאחרונה קיים המרכז למשפחה לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם ערב מיוחד שהעניק זמן איכות להורים.

הערב נערך בחצר הקסומה של בית לוי אשכול ולקחו בו חלק עשרות זוגות, הורים לילדים עם מוגבלות במגוון גילאים, שנהנו מערב קליל ונעים, שכלל סדנת תקשורת זוגית, כיבוד ובעיקר זמן של ביחד.

הערב נועד לאפשר להורים לקחת פסק זמן מהמשימות היומיומיות של גידול ילד עם מוגבלות וליהנות מחוויה זוגית מגבשת ומעצימה.

בבסיס הרעיון, עומדת ההבנה שגידול ילד עם מוגבלות משפיע על היבטים רבים במשפחה ואף עלול לגבות מחיר בזוגיות של ההורים המטפלים.

את הסדנא הזוגית העבירו זוג הורים לילד עם מגבלה, אשר נתנו כלים ודוגמא אישית לשימור זוגיות יציבה וטובה, גם בשעה שמתמודדים עם אתגרי הטיפול בבן המשפחה. לצורך המשך התהליך, קיבלו הזוגות מחברת שיח וקלפים זוגיים שיאפשרו להם להמשיך את העבודה הזוגית גם בבית.

בסיום הערב הודו הזוגות הנרגשים על ההזדמנות שניתנה להם לקחת פסק זמן ממרוץ החיים וליהנות מזמן זוגי איכותי ומהנה, תוך ניתוק זמני ממטלות השגרה. רבים ציינו שהם מרגישים שהזוגיות שלהם מתמקדת בטיפול בילד עם המוגבלות ולראשונה מזה זמן רב הקדישו זמן לעצמם בלבד:

• “הערב הגיע בדיוק בזמן. היינו צריכים את זה מאד”.

• “קיבלנו במתנה זמן זוגי לעצמנו שאנחנו לא מצליחים לפנות לבד, בזכותכם זה קרה.”

• “הרעיון והביצוע היו מושלמים. כבר באותו הערב החלטנו שמעכשיו אנחנו משקיעים בזוגיות שלנו”.

• “המשכנו לכתוב במחברת השיח הזוגית ואנחנו יודעים שיש לנו עוד עבודה בנושא. תודה רבה!”.

מדובר בפעילות קיץ, אחת מיני רבות, אותן מקיים המרכז למשפחה במחלקה לשירותים חברתיים לאנשים עם מוגבלות של עיריית ירושלים. המרכז פועל בשיתוף עם משרד הרווחה, והוקם במטרה לספק מענה קבוצתי, קהילתי וחברתי למשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלות.

השירות שם דגש על המשפחה המטפלת: ההורים, האחים, האחיות, ונותן מקום לאתגרים הייחודיים עמם הם מתמודדים. העשייה המקצועית מכוונת ליצירת קהילה המעניקה תחושת שייכות ושותפות וכוללת פעילויות של קבוצות תמיכה, פעילויות פנאי והפוגה, ערבי מידע, מרכז למיצוי זכויות, מרחב משפחתי לאימהות וילדים, עם ובלי מוגבלות בגיל הרך.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “הטיפול בבן משפחה עם מוגבלות נוטל כוחות ומשאבי זמן רבים ולכן חשוב לנו לעטוף את המשפחות המיוחדות ולהעניק להן קהילת השתייכות תומכת. מגוון הפעילויות שאנו מציעים במרכזי המשפחה בעיר הוא רחב ועשיר ומיועד לכל בני הבית המושפעים מהמציאות המשפחתית. נמשיך ונשקיע בפיתוח מיזמים ייחודיים, תומכים ומעצימים, שיקלו על בני המשפחה ויסייעו להם לשוב בכוחות מחודשים לשגרת יומם”.

פרטים נוספים: טל: – 02-5483378 או במייל: [email protected]

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן