ירושלים זוכרת ומתייחדת עם הנופלים

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה התקיים הבוקר בכיכר ספרא

עיריית ירושלים ציינה היום (שני, 13.5) את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בטקס מרכזי שהתקיים בכיכר ספרא. הטקס התקיים בצל מלחמת “חרבות ברזל”, הנמשכת גם בימים אלו. מחיר הדמים ששילמה העיר ירושלים במערכה הוא כבד מנשוא

הטקס התקיים במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, משפחות שכולות, מנכ”ל העירייה איציק לארי, חברי מועצת העיר, יו”ר ההסתדרות במרחב ירושלים, יו”ר ועד העובדים, הרב הראשי לירושלים הראשון לציון הרב שלמה משה עמר, עובדי העירייה וחיילי צבא ההגנה לישראל.

הטקס נפתח במסדר כבוד של חיילי צה”ל ברחבת כיכר ספרא, אותו סקר ראש העיר.
בתחילת הטקס הודלקה אבוקת “יזכור” על-ידי ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יחד עם מיכל ברקוביץ’, אלמנתו של רס”ר(מיל’) איל מאיר ברקוביץ, תושב העיר, לוחם בגדוד 699, עוצבת ‘חצי האש’ (551), שנפל בקרב בצפון רצועת עזה ב7.12.23 והוא בן 28.

בנאומו, ציין ראש העיר ירושלים, משה ליאון “מאז השביעי באוקטובר, מאז אותה שבת שלא תישכח לעולם, היכה השכול, במאות רבות של משפחות ישראליות, ובהן גם בניה ובנותיה של ירושלים. שוב ושוב נחרדנו כולנו להתבשר, על עוד צעירה שלא שבה ממסיבת הטבע, על עוד לוחם שנפל מול מחבלים בעזה, וגם – לדאבון ליבנו, על חטופים וחטופות שחירותם נלקחה, ועל אלפי פצועים בגוף ובנפש. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה מקבל השנה משמעות יוצאת דופן: הכאב והצער כל-כך נוכחים כאן, נוגעים בכל אחד ואחת מאיתנו. לצד היגון האינסופי, גם גאווה גדולה ממלאת את הלב. גאווה שאלו הם בניו ובנותיו של העם הזה, של העיר הזאת. גם ביום הקדוש הזה, ליבנו ומחשבותינו איתכם -בני המשפחות השכולות. אנחנו, עיריית ירושלים ועובדיה, זוכרים את היקרים לנו מכול, ואנחנו עומדים לצידכם בכל עת. מי ייתן ונזכה במהרה, לשובם הביתה של כלל החטופות והחטופים המוחזקים בידי אויב אכזר”.

בשורת הכיסאות הראשונה הוצב כיסא צהוב ריק המסמל את הכמיהה לחזרת החטופים במהרה. במהלך הטקס, נקראה תפילת ה’קדיש’ על-ידי איוב גושן, עובד עיריית ירושלים, אביו של סמ”ר אוריה איימלק גושן ז”ל, לוחם בסיירת גבעתי, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-17 בינואר, 2024. בן 21 היה בנופלו. כמו כן, נקראה בטקס תפילת “אל מלא רחמים” לזכר החללים על ידי החזן שלמה גליק, נישא פרק תהילים על-ידי סגן ראש העיר, אריה קינג, ונאמרה תפילת היזכור. קטעי שירה בטקס, בוצעו על-ידי הזמר קובי אפללו.

הטקס הסתיים בהנחת שלושה זרי זיכרון לצד אבוקת היזכור המרכזית. את הזרים הניח ראש העיר יחד עם רחל וקנין, אמם של התאומים אושר ומיכאל וקנין ז”ל, שהיו ממפיקי מסיבת הנובה ונרצחו בה במתקפת הטרור.
זר נוסף, הונח על ידי סיני גדליה, אלמנתו של רס”ל יוסף מלאכי גדליה ז”ל, לוחם ביחידת דובדבן בעוצבת הקומנדו שנפל בקרב ב 11 באוקטובר 2023 והוא רק בן 22.

הזר השלישי הונח על ידי חווה זנילמן ובנה, אלמנתו ובנו של סמ”ר ארי יחיאל זנילמן ז”ל, לוחם מילואים בגדוד 8111 של חטיבה 5, עוצבת השרון, שנפל בקרב ב- 11 בדצמבר 2023 כשהוא מותיר אחריו אישה ושלושה ילדים קטנים.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

 

צילום: ארנון בוסאני

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן