יעוץ בסלון: שירות ייחודי של עיריית ירושלים למשפחות הצעירות

“נמשיך להיות קשובים לקולות מהשטח ולקדם מענים איכותיים בהתאם לצרכים אותם נזהה”

תכנית הדגל של עיריית ירושלים – “ייעוץ בסלון” מעניקה הדרכה, כלים ותמיכה להורים לילדים בגיל הרך ומהווה גורם חוסן בימים מאתגרים אלו

בעקבות המלחמה חלה עליה משמעותית בפניות לתוכנית וניתן מענה ליותר מ-1,200 משפחות בשנת 2023.

התוכנית פותחה בימי הקורונה במטרה לתת מענה מרחוק להורים לילדים בגיל הרך (לידה עד 6), סביב מקרים של קושי ומצוקה בהיבטים התפתחותיים, רגשיים והתנהגותיים. המענה ניתן על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מומחים בגיל הרך.

במהלך השנים צברה התוכנית תאוצה ובתקופת הלחימה, בשל טלטלות אותם חוו משפחות צעירות רבות, הורחב משמעותית היקף פעילותה.

הפניות לתוכנית נעשות באמצעות אנשי מקצוע: אחיות טיפות חלב, גננות, מנהלות מעונות ועוד, כאשר רכזת התוכנית יוצרת קשר ראשוני עם ההורים, מקשיבה להם ומבצעת הערכה כללית על מצב המשפחה ועל מידת הדחיפות במתן הייעוץ. בהתאם להערכה זו מתאמת הרכזת מפגש ראשון עם אחד מגורמי הטיפול.

הייעוץ עם הפסיכולוג או העובד הסוציאלי כולל 3 מפגשים הניתנים בשיחת טלפון, בזום או באופן פרונטלי בטיפת חלב, וזאת בהתאם לבחירה של ההורים ובזמן שמתאים להם.

מרבית פניות ההורים מתייחסות לסימפטומים כגון קשיי שינה, הרטבה, קשיים רגשיים, ובעיות התנהגות.

במסגרת הייעוץ בוחנים ביחד את המקור להתנהגות הבעייתית, מרחיבים את הסתכלות ההורה על הקושי ומציידים אותו בכלים להמשך הדרך, זאת תוך חיזוק תחושת הביטחון ההורי, מתן תמיכה והעברת המסר שאינו לבד.

דגש רב מושם על התערבות מניעתית וגורמי הטיפול משקיעים באיתור מוקדם של בעיות וקשיים באופן המצמצם הסלמה של התנהגויות קשות בהמשך.

בנוסף ובהתאם לצורך, מפנים את ההורים להמשך טיפול במערכות השונות בקהילה: מכונים להתפתחות הילד, מרכזים לגיל הרך, מחלקות רווחה, תחנות לבריאות הנפש ועוד.

כאמור, על פי דיווחי צוות התוכנית חלה עלייה במספר הפניות שהתקבלו מהורים, המדווחים על התנהגויות תגובתיות בעייתיות של ילדיהם לטלטלה המשפחתית אותם חווים סביב מצב המלחמה.

אימהות רבות חוו עם פרוץ הלחימה בדידות, פחד, חרדה ועצב, וכאמור – נאלצו להתמודד עם מצוקה של ילדיהן שבאו לידי ביטוי בהפרעות שינה, קשיים רגשיים, בעיות הרטבה ועוד.

מדובר בתכנית ייחודית של טיפות החלב והמחלקה לגיל הרך, בשיתוף השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיריית ירושלים, המתקיימת בכל המגזרים – כללי, חרדי וערבי, ואינה כרוכה בתשלום.

הביקוש הגבוה וההצלחה הרבה של התוכנית באים לידי ביטוי בפידבקים הרבים והטובים המגיעים מההורים.

להלן ציטוט של אחת האימהות בתוכנית: “היה מעולה, אין לי מילים. פניתי לייעוץ בתקופת המלחמה כשבעלי במילואים וההתמודדות בבית הייתה קשה. קיבלתי המון כלים. מרגישה שיצאתי מחוזקת מאד ועם ארגז כלים מלא. תודה רבה לכם”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“עיריית ירושלים רואה את המשפחות הצעירות ומזהה במיוחד בתקופה זו את האתגרים הניצבים בפניהם. הצוותים המקצועיים בטיפות החלב ובמחלקה לגיל הרך פועלים בשגרה ובימי חירום לפתח למענם תוכניות ייחודיות, תוך התאמה תרבותית ובהנגשה מרבית. נמשיך להיות קשובים לקולות מהשטח ולקדם מענים איכותיים בהתאם לצרכים אותם נזהה”.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן