יספרו את אירועי השבעה באוקטובר: תערוכה מיוחדת מגיעה לאופקים

תערוכת צילומים חדשה של PHOTO IS:RAEL תפתח בקרוב באופקים במסגרת פרויקט מיוחד עם תושבי העיר המספרת את סיפורם של התושבים בעקבות אירועי השבעה באוקטובר

בעקבות אירועי השבעה באוקטובר וכחלק ממעני החוסן והריפוי השיקה עיריית אופקים באמצעות אגף הרווחה והשירותים החברתיים ואגף התרבות ובשיתוף PHOTO IS:RAEL והמעבדה למחקר פוטו-ווייס באוניברסיטת בן-גוריון, תכנית מקיפה שמטרתה השמעת קולם של התושבים כחלק מתהליך של שיקום אישי וקהילתי באמצעות שפת הצילום.

במהלך התכנית רכשו עשרות תושבי אופקים כלים אישיים וקבוצתיים לביטוי בשפה הוויזואלית ובחרו לספר בעצמם את סיפוריהם, סיפורי הטרגדיה והגבורה, ללא תיווך של גורמים חיצוניים שלא חולקים עימם את חוויית הכאב. את פעילות התושבים בתכנית ליוו עובדים סוציאליים, תושבי העיר, המספרים גם מנקודת מבטם את סיפור העיר לפני ומאז מאורעות ה-7 באוקטובר.

התערוכה תפתח לקהל הרחב החל מיום שני, 21.10.2024 בתערוכת חוצות מיוחדת בפארק הידידות באופקים ותמשך כחודש ימים. הכניסה חופשית. בנוסף, הדימויים נאספו לארכיון שיוצג כחלק מפרויקט של זיכרון בקהילה ובהמשך יוצגו בתערוכה נוספות ברחבי הארץ. 

במסגרת התכנית, המשתתפים התחלקו לקבוצות שלכל אחת מהן מאפיינים ייחודיים. ביניהן, קבוצת משפחות שכולות שכמה מהן איבדו את יקיריהן במתקפת הטרור, נשים משכונת מישור הגפן באופקים שספגה את המכה הקשה ביותר, קבוצת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שמבטאים באמצעות הצילום את הניסיון לעבד את הטראומה והאתגרים לתווך לילדים את המלחמה וקבוצה של בני ובנות הגיל השלישי, וותיקי העיר שחוו את האסון. כל דימוי המוצג בתערוכה מלווה על ידי טקסט קצר שנכתב על ידי האמן, ומחבר בין הדימוי לבין הסיפור שמאחוריו או הרגש שהוא בא לבטא. 

בשונה מפרויקטים רבים המסקרים את האזור "מבחוץ", התערוכה מאפשרת לנו הצצה אינטימית לעולמם הפנימי של מי שחוו את מאורעות השבעה באוקטובר והשלכותיהן. 

התכנית מיושמת באמצעות מודל PHOTO VOICE המבוסס על האמונה שלכל אדם בחברה הזכות להציג את עצמו, לשקף את עולמו לסביבה ולומר את דברו בקולו שלו באופן ישיר. זוהי פעילות ייחודית המקנה לכל משתתף ולקהילה בה הוא פועל כלים לביטוי בשפת הצילום, על מנת לממש אמונה זו. בעזרת כלים אלו, המשתתפים מצלמים בעצמם את עולמם וכך מביעים את תחושותיהם ודעותיהם, מנקודת מבטם. בסיום התהליך מציגים המשתתפים את תוצרי התהליך, צילומים וטקסטים, בתערוכות בהן הם חושפים את סיפוריהם למשפחותיהם, חבריהם, לקהילה ולקהל הרחב. בעתות מצוקה, לצילום יש את הכוח לרפא, לאחד ולעורר השראה. תערוכה זאת היא חלק  במסעה של העיר אופקים לעיבוד וחיזוק החוסן האישי והקהילתי. 

PHOTO IS:RAEL הינה חברה לתועלת הציבור ושלא למטרות רווח. החברה פועלת למימוש חזונה על ידי פיתוח ואספקת פלטפורמות וכלים המאפשרים לקהילות בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל להשמיע את קולן. באמצעות שפת הצילום, פועל הארגון לקידום שינוי חברתי חיובי ביחס החברה אל הקבוצות שבשוליה, חיזוק הדימוי העצמי של חברי הקבוצות הללו, את עושרם הפנימי ואת קשריהם המשפחתיים והקהילתיים. הארגון מקיים מדי שנה את פסטיבל הצילום הבינלאומי – אירוע האמנות הגדול בארץ, הכולל עשרות תערוכות מקומיות ובינלאומיות, כולל תערוכות המציגות את תוצרי העבודה בקבוצות שונות בקהילה הפועלות לאורך כל השנה ברחבי הארץ.

 

◼️ לחדשות אופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית אופקים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן