יניב מרקוביץ': יחד נוביל את רחובות לשיאים חדשים

"סוגיית ההזנחה במיגון מוסדות החינוך זו הסוגייה הכי בוערת ברחובות כיום, לאור המצב הבטחוני. יש לטפל בה בהקדם האפשרי. אחד הדברים שאעשה עם כניסתי לתפקיד הוא תיקון של הליקוי הזה ולא אאפשר הקמת בתי ספר חדשים ללא מיגון"

"רחובות בעיני זה בית, זה בית העם, זה ריח הפרדסים שגבלו בבית ספר דה שליט בו למדתי. רחובות בעיני זו משפחה, תפגוש רחובותי/ת בכל מקום בעולם וישר תמצא קשר אליו. רחובות בעיני זה השוק העירוני, החנויות והסוחרים בשעריים, שלולית חורף השוטחים הפתוחים שכל שנה כיף לחזור אליהם, רחובות בעיני זה התמהיל של האנשים הוותיקים לצד החדשים, השכונות במרכז העיר לצד השכונות החדשות. רחובות זה אני.

הדובר: עו"ד יניב מרקוביץ' סגן ראש העיר רחובות בחמש השנים האחרונות ואחד מארבעת המועמדים לראשות העיר בבחירות שייערכו בשלישי הקרוב ויקבעו האם רחמים מלול ימשיך להצעיד את העיר להישגים, מרקוביץ' – שאין עוררין על עשייתו, בלום שהפגיז אמש בכנס מרשים או מתן דיל שהשקיע מיליונים בקמפיין הבחירות וחולם על הכסא הנוצץ. כולם, אגב, איכותיים, ראויים ולכולם יש מקום אמיתי בפוליטיקה המקומית. אם היו משלבים ידיים – העיר הייתה מרוויחה יותר.

"עשיתי מגוון תפקידים מוניציפאליים שכל אחד מהם וכולם ביחד הווה תהליך הכשרה ליעד הסופי לראשות העיר", אומר מרקוביץ'. "אני מאמין שלראש העיר נדרש ידע וניסיון בקשת רחבה של תחומים ואני שמח על ההזדמנויות שנפלו בחלקי ללמוד ולהתפתח. כיהנתי כסגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, מחזיק תיק רישוי עסקים, מחזיק תיק פרויקטים וקשרי חוץ, יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה דרום יהודה, יו"ר חוויות, מקיים את תיק הנוער והצעירים והראשון לכהן בו. בשל עושר תפקידי יש ראיה רחבה בנושאי סביבה ופיתוח, חינוך, נוער, קהילה ופנאי ועסקים וכן ניסיון רב בניהול תקציבי ענק וביצוע פרויקטים".

בשיחת "אחד על אחד" מדבר מרקוביץ' על הזנחה במיגון מוסדות החינוך, חלוקת המשאבים העירוניים וחזונו כראש עיר. לדבריו, "סוגיית ההזנחה במיגון מוסדות החינוך זו הסוגייה הכי בוערת ברחובות כיום, לאור המצב הבטחוני", אומר מרקוביץ' ועוקץ את יריבו הפוליטי זהר בלום, מחזיק תיק החינוך. "יש לטפל בה בהקדם האפשרי. אחד הדברים שאעשה עם כניסתי לתפקיד הוא תיקון של הליקוי הזה ולא אאפשר הקמת בתי ספר חדשים ללא מיגון".

בשנים האחרונות האחרונות עולה לא מעט השיח על חלוקת המשאבים העירוניים, איך תפעל בנידון?

"מבחינתי חלוקת המשאבים העירוניים צריכה להיות בהתאם לצרכי כל הציבורים בעיר ללא העדפת ציבור מסוים על פני ציבור אחר. מדובר על הקצאות קרקע, שירותים עירוניים בשבת כגון תרבות ותחבורה תוך שמירה על הסטטוס קוו שכל כך חשוב לכולנו. אני מאמין שאפשר וצריך לחיות זה לצד זה, זה מה שאפיין את העיר שלנו מאז מתמיד ואני מתחייב לשמור על זה. אני מתחייב לפעול בשקיפות למען הציבור ובעיקר להיות נגיש לכלל תושבות ותושבי העיר בדיוק כפי שהייתי. מספר הטלפון שלי ישאר אותו מספר והוא זמין עבור כולם".

מה ההישג הכי משמעותי שלך?
"ההישג הכי משמעותי שלי הוא הקפיצה האדירה בטיפוח חזות העיר. אין כל ספק שמכל התיקים בעירייה הקפיצה מזמן אפס, הרגע בו נכנסתי לתפקיד, עד הלום היא הגדולה ביותר. אני עדין לא חושב שהגענו למקום בו אנו צרכים להיות אולם אחוז השיפור (הדלתא) הוא הגבוה ביותר מכל התיקים האחרים. יש עוד דרך לעבור בניקיון אבל אי אפשר להשוות למצב שהיינו בו. בגנים הציבוריים ובפארקים הובלתי ממש מהפכה כמו גם בשבילי אופניים. אני מכיר את התוכניות שאשרתי לשנים הבאות ויודע שבתחום הריאות הירוקות והשטחים הפתוחים נהיה במקום מצוין תוך כמה שנים מהיום".

האם יש לך תוכנית עבודה?
באתר שלי יש תוכנית עבודה מפורטת שבניתי במשך חצי שנה עם צוות מקצועי, התוכנית מתייחסת לכל התחומים. בגדול, העירייה בהנהגתי תתנהל בכלים מודרניים וטכנולוגיים לשיפור וייעול השירות. ניהול העירייה יהיה מקצועי ובשיתוף הציבור תוך ניטור ובקרה, ובשקיפות מלאה כלפי הרשויות המבקרות ובמיוחד כלפי הציבור. העירייה בהנהגתי תשלב נשים בתפקידי הניהול הבכירים ביותר. הוגנות מגדרית הינה ערך עליון והוכחה כמקדמת תהליכים ומשפרת ביצועיים. גיוס עובדי ועובדות העירייה בראשותי יתבצע תוך מתן דגש לכל חלק בפסיפס החברתי של העיר.

רחובות תהיה עיר ליברלית וחופשית. נפעיל תחבורה עירונית בשבת תחת הפרויקט נעים בסופ"ש אך ורק מרחוב הרצל ובכפוף להסכמות הסטטוס קוו. ניתן מענה עירוני בסופי שבוע למבוגרים והן לבני נוער וילדים – באזור פארק המדע ובאזורים שנקבעו לפי מתווה הסטטוס קוו.תרבות, ספורט ופנאי. נקים מרכז תרבות עירוני בפארק מדע שייתן מענה גם בסופי שבוע אשר ייתן מענה לכלל האוכלוסיות בעיר.

במסגרת מרכז התרבות החדש נפעיל סינמטק שייתן מענה לסרטי איכות. נמשיך לפתח את בימת הנוער כך שתהיה מובילה ברמה הבינלאומית. נחזק את פעילויות הספורט העממי כגון קבוצות הליכה, ריצה, ספורט בגינות ועוד. אחזק את הרדיו העירוני שייצג את הנעשה בעיר ויתן במה לתושבים/ות. ניתן תמיכה ונדאג לפיתוח קבוצות ספורט תחרותי בדגש על העצמת הספורט הנשי. נפיק ונעודד פעילות של פסטיבלים, ירידים והקרנות סרטים שכונתיים ועירוניים במרחב הציבורי, ניתן במה להרכבים מוסיקליים מקומיים, אומנים, סופרים ומשוררים וכן פעילויות עירוניות משתנות במוזאונים ובאתרי המורשת הפרושים בעיר.

אזום שת"פ קבוע עם הברים והפאבים ליצירת פסטיבלים ואירועי קונספט בעלי ערך מוסף, נפתח מתחמי בילוי חדשים לצעירים בדומה למתחם "מחנה יהודה" בשוק העירוני המחודש. נשתמש באצטדיון העירוני למופעי מוזיקה והופעות תרבות.

מה לגבי המרחב הציבורי?

נחדש את מרכז העיר, נקדם תוכניות של התחדשות עירונית, נבחן את צרכי הציבור בשכונות בדגש על מתנ"סים, בתי תרבות שכונתיים, מענה לגיל השלישי, מוסדות חינוך ועוד ועל פי הצרכים נבנה תוכנית עבודה סדורה לפתרונות. ניתן דגש על ערוב שימושים, אשר יהפכו את החיים במתחמים החדשים לאיכותיים יותר.  נשפר ונפתח את מרכזי התעשייה, המסחר והבילוי. נקדם את אזורי התעסוקה והפיתוח, כדי שרחובות תמשיך לעמוד בחזית ההייטק, הביוטק והטכנולוגיה הישראלית והעולמית.

בכל מה שקשור לקיימות ואיכות הסביבה, נעודד שימוש באנרגיה מתחדשת. העיר תפותח לפי מודל "עיר 15 הדקות" (תושב יקבל את כל צרכיו היום-יומיים – עבודה, מזון, בריאות, חינוך, תרבות ופנאי – במרחק של 15 דקות הליכה או רכיבה על אופניים מהמקום שבו הוא גר). נשפר את יעילות שימור האנרגיה של המבנים הציבוריים, כגון על ידי שימוש בחלונות איכותיים ובתאורה חסכונית. נקים מערך עירוני שיבחן ויבנה תוכניות עבודה להתמודדות עם משבר האקלים, ברמת אירועי חירום ואסונות טבע (שרב, שטפונות וכו). בנוסף המערך יעבוד מול מחלקות העירייה כדי להכין את העיר לטווח הארוך. נעודד אמצעי ניוד חלופיים, כגון הליכה, רכיבה על אופניים ותחבורה ציבורית. נשמר את הטבע ונפתח אותו תוך שימת דגש על השטחים הפתוחים כמו פרויקט תל שלף שאני מוביל בימים אלה. נפתח ריאות ירוקות ברחבי העיר. ניטע עצים ברחבי העיר ליצירת רחובות מוצלים בצל טבעי ונעים.  נמשיך את מהפכת המחזור שהובלתי בעיר ונעודד מחזור על ידי הנגשת מיכלים ייעודיים והסברה מתאימה. נקים מרכז קיימוּת שיהווה בית עבור קבוצות הקיימות הרבות שקיימות בעיר. נקיים שווקי "קח תן" כערך חינוכי ויישומי. נאייש משרת אגרונום עירוני שידאג לפקח על הטיפול בעצים.

לסיום, מה החזון שלך?
"רחובות תהיה עיר שיווניות וליברלית ובה פעילויות ואירועי תרבות ופנאי מסביב לשעון בהתחשב בכל מרקמי האוכלוסייה: חילונים, מסורתיים ודתיים. עיר מתוכננת, בעלת תשתיות מודרניות, לצד ריאות ירוקות, שהעירייה בה מתנהלת בשקיפות, שוויון ובשיתוף הציבור. יחד נוביל את רחובות לשיאים חדשים".

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית, בחירות לחצו כאן

 

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן