יו”ר אומ”ץ, פנחס פליצ’ה פלד: “ממשלת ישראל מפקירה את אגף שיקום נכים”

תנועת אומ”ץ ממשיכה להיאבק למען נכי צה”ל יו”ר ארגון נכי צה”ל מעריך כי עד סוף 2025 יתווספו כ-22,000 נכים חדשים התנועה קוראת לח”כ מיקי לוי, יו”ר ועדת ביקורת המדינה, לקיים דיון משותף בסוגיה הקריטית  

מלחמת חרבות ברזל מתנהלת כבר למעלה מ-10 חודשים, והסוף לא נראה באופק. הלחימה הקשה גובה מחיר יקר: לפני כחודשיים הודיע אגף שיקום נכים במשרד הביטחון כי מספרם של נכי צה”ל חצה לראשונה את רף ה-70,000. תנועת אומ”ץ החלה כבר לפני מספר חודשים לפעול למען שיפור השירות לנכים, וממשיכה להיאבק בנושא משמעותי זה.

נציגי התנועה בוועדות הכנסת, שלמה קלדרון, יו”ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר, ועו”ד מוטי שנאבל, קראו לח”כ מיקי לוי לכנס את הוועדה לביקורת המדינה שבראשה הוא עומד. בפברואר השנה התקיים בוועדה זו דיון בנושא השיקום של נכי צה”ל. הדיון התקיים לאחר פרסום דו”ח מבקר מדינה שהצביע על כשלים חמורים, בין השאר עקב מחסור בתקנים מתאימים. למרות הדיון, המצב העגום לא השתנה.

יו”ר אומ”ץ, פנחס פליצ’ה פלד, הביע תמיהה על כך ש”ממשלת ישראל, על כל שלוחותיה, לא התייחסה בעדיפות הולמת לסוגיית נכי צה”ל. בכך הפקירה הממשלה את אגף שיקום נכים במשך שנים”. הוא ציין כי אמנם תקציב האגף הועלה, אולם אין די בכך כדי להעניק ללוחמים שנפצעו את הטיפול הנחוץ: “יש לקיים דיון משותף של כל הגורמים האחראים בסוגיית דרכי הטיפול בנכי צה”ל ושיקומם”.

מדי חודש נקלטים באגף למעלה מ-1,000 פצועות ופצועים חדשים, מתוכם כ-70% הם חיילי מילואים. על-פי יו”ר ארגון נכי צה”ל, עו”ד עידן קלימן, עד סוף 2025 צפויים להתווסף כ-22,000 נכים עקב המלחמה. פליצ’ה פלד ועו”ד יצחק מינא, יו”ר המועצה המייעצת של אומ”ץ, התחייבו להתייצב לצד ארגון נכי צה”ל ואגף השיקום, ולצד החיילים, עד שיימצא מענה מקיף.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן, פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תנועת אומ"ץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן