יוסי ברודני: “גבעת שמואל תהיה העיר הכי מרושתת במרכז”

יש לו, לראש העיר יוסי ברודני, רצון אמיתי להוביל לצד תהליך ההתחדשות העירונית, את נושא השמירה על איכות החיים והסביבה. לדבריו, החיבור לרכבת הקלה יעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ויפחית את התלות ברכב הפרטי, מה שצפוי להביא לירידה בפקקי תנועה ובזיהום האוויר, ולתרום לחוויה עירונית נעימה וירוקה יותר

האם ראש העיר יעמוד בהבטחתו? ימים יגידו. ועד אז – אין עוררין על החדשות המשמעותיות שקיבלו תושבי גבעת שמואל בימים אלו, על הנייר – ולפיהן הקו הסגול של הרכבת הקלה ייכנס לתוך העיר ובמילים אחרות:  מהפכה תחבורתית מטורפת בהובלת יוסי ברודני, משרד התחבורה ונת”ע. מה זה אומר בשורה התחתונה? תוכלו להגיע מגבעת שמואל במהירות ובקלות, אל כל אזור גוש דן.

באופן כללי, בשנים האחרונות, גבעת שמואל הפכה לסמל להתחדשות עירונית, עם פרויקטים שמשנים את פני העיר ומבטיחים לתושביה עתיד בהיר יותר. מרכזי הכובד של תהליך זה כוללים שיפור תשתיות, פיתוח מרחבים ציבוריים ובעיקר – החיבור האסטרטגי לרכבת הקלה, המיועדת לשנות את חוויית התחבורה בעיר ובסביבתה.

הכניסה של הרכבת הקלה לתוך טווח ההליכה של תושבי גבעת שמואל, הוא שינוי משמעותי שתורם משמעותית לרווחתם. הרכבת הקלה מבטיחה להפוך את הנסיעה לעבודה, ללימודים או לפנאי, לקלה ונוחה יותר מתמיד.

זהו לא סוד כי כיום, עומס התנועה בכבישי ישראל גדול פי 3.5 מהממוצע במדינות ה-OECD, ואין תושב או תושבת בכל גוש דן שלא חשים תסכול ממצוקת הפקקים, בהם גם תושבי העיר גבעת שמואל. תוכנית המטרו שמשלימה את הרכבת הקלה, היא הפתרון הטוב ביותר לכך, בזכות החיבור המהיר בין כל יישובי גוש דן, וגבעת שמואל – מה שיקצר משמעותית את זמני השהייה בכבישים.

מדובר בפרויקט התחבורתי בקנה המידה הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, עם עלויות של 200 מיליארד שקלים לערך. התועלת משתלמת, מעבר לכמויות הזמן העצומות שייחסכו מעמידה בפקקים יימנעו גם נזקים בריאותיים.

די לציין את יחסי העלות-תועלת של המטרו שהוערך בכ-3.7, כלומר כל שקל המושקע במטרו יניב תועלת של 3.7 שקלים כשמערכת המטרו צפויה לשרת 700 מיליון נסיעות בשנה, טירוף בכל קנה מידה.

קידום תוכניות קו המטרו מהווה רגע היסטורי שיוביל לשינוי עצום בכל אזור המרכז, ובגבעת שמואל בפרט, כך שהעיר שבימים אלו עוברת תהליך משמעותי של התחדשות עירונית, תהפוך למרכזית עוד יותר.

קברניטי העיר מציינים כי תחנות המטרו, בשילוב תחנות הקו הסגול של הרכבת הקלה, יהפכו את העיר לנחשקת מאי פעם, גם עבור תושבי הפריפריה שרוצים להתקרב למרכז וגם עבור משקיעים ועסקים.

לדבריהם, “התחדשות זו מציעה פוטנציאל רב לצמיחה כלכלית ולהעצמת הקהילה המקומית, על ידי יצירת מקומות עבודה חדשים ומשיכת תיירות ומבקרים”.

נראה כי יש לו, לראש העיר יוסי ברודני, רצון אמיתי להוביל לצד תהליך ההתחדשות העירונית, את נושא השמירה על איכות החיים והסביבה. לדבריו, החיבור לרכבת הקלה יעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ויפחית את התלות ברכב הפרטי, מה שצפוי להביא לירידה בפקקי תנועה ובזיהום האוויר, ולתרום לחוויה עירונית נעימה וירוקה יותר.

לצד זה וכחלק מחזונו של ברודני, החלה  העירייה, בבניית שבילי הליכה ואופניים נוספים ברחבי העיר, בשיתוף עם משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. המטרה העומדת לעיני מובילים הפרוייקט: לחבר את כל גוש דן באמצעות שבילי אופניים. אגב, פרוייקט זה מתבצע בשיתוף “אופנידן” והוא יכלול שמונה שבילים הפרוסים על פני 110 ק״מ, העוברים בסמיכות למרכזי התעסוקה המרכזיים באזור.

בגבעת שמואל אומרים כי החיבור לאופנידן והקמת שבילי האופניים החדשים – יעודדו פעילות גופנית ושמירה על הבריאות, לצד הפחתה של זיהום האוויר ומתן אפשרות נוספת להגיע לאזורי מפתח סמוכים ללא שימוש בכלי רכב – לרבות אוניברסיטת בר אילן, פארק אריאל שרון, נחל הירקון, קריית אונו ופתח תקווה.

“גבעת שמואל הולכת להיות בשנים הבאות, העיר הכי מרושתת באזור המרכז” אומר יוסי ברודני ומוסיף: “אנו פועלים כל העת אל מול משרד התחבורה ונת”ע, במטרה לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית בעיר, תוך תגבור קווי התחבורה הציבורית מגבעת שמואל אל הקו האדום של הרכבת הקלה.

הקו האדום הוא רק ההתחלה ופתיחה של עידן תחבורתי חדש בגבעת שמואל ובמדינה כולה. העתיד בגבעת שמואל כבר כאן ואפשר להרגיש אותו וליהנות ממנו. בשנים הקרובות, עם כניסת הקו הסגול של הרכבת הקלה לגבעת שמואל, יתאפשר עוד יותר לכל התושבים, לנוע ממקום למקום בתחבורה ציבורית איכותית וכולנו נוכל להרגיש הקלה משמעותית בנושא זה”.

כעת, חובת ההוכחה על ברודני ושות’. אנחנו כמובן נעקוב – ונעדכן.

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית שמואל | פרטי | ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן