‘יומולדת’ לויצו: 104 שנים של התנדבות ותרומה לקהילה

באירוע הוענקה סיכת הזהב של ויצו ותעודת הוקרה על חברות לכל החיים לארבע נשות ויצו שפעלו שנים רבות ובהתנדבות למען ויצו ולחברה בישראל בארץ ובחו”ל

ויצו, הארגון החברתי הגדול, המוביל והמקצועי בישראל בתחומי החינוך, הרווחה וקידום מעמד האישה, מציין היום (11.7.24) 104 שנים להיווסדו. ויצו פועל כדי לקידום שוויון מגדרי והעלאת החוסן החברתי בישראל, נוסד כתנועת נשים ציונית בינלאומית א-מפלגתית בשנת 1920 ומאז ועד היום הוא פועל להוביל מהלכים חברתיים משמעותיים לקידום שוויון מגדרי והעלאת החוסן החברתי בישראל.

 

באירוע שנערך במטה הארגון בתל אביב, הוענקה סיכת הזהב של ויצו ותעודת הוקרה על חברות לכל החיים בויצו לארבע נשות ויצו שפעלו שנים רבות ובהתנדבות למען ויצו ולחברה בישראל בארץ ובחו”ל: הגב’ אסתר מור לשעבר נשיאת ויצו, הגב’ אביטל בלומנטל יו”ר אגף הגיל הרך לשעבר וחברה בוועד המנהל, הגב’ אריאלה פרסקי לשעבר יו”ר ועדת אתיקה וחברת ועד המנהל, הגב’ טרישה שוויצר לשעבר יו”ר אגף קשרי חוץ שהחלה את דרכה בויצו אנגליה.

האירוע התקיים במעמד נשיאת ויצו ענת וידור, יו”ר ויצו אניטה פרידמן ומנכ”לית ויצו מירה מינס, יו”ר ויצו ישראל אורה כורזים,  נשיאות הכבוד – טובה בן דב, אסתר מור והלנה גלזר. לאירוע הגיעו נשות ויצו מחו”ל – נשיאת כבוד ויצו אנגליה רונית ריבק מדרי, נשיאת ויצו דרום אפריקה לשעבר תמר לזרוס, נשיאת ויצו איטליה רוברטה נחום, נשיאת ויצו פינלנד פייבי מישאל – פדרציה שחוגגת השנה 100 שנים להיווסדה. עוד לקחו חלק באירוע – יו”ר ארגון העובדים של ויצו רחל מירון, וכן חברות ועד המנהל, הנהלת הארגון, מתנדבות, עובדות ועובדים מהמטה ומהשטח.

אניטה פרידמן, יו”ר ויצו העולמית:

“אנחנו מציינות 104 שנות חזון, חלומות, הגשמה, עשייה נשית ציונית. גם במבט אחורה ובפרספקטיבה של זמן, הקמת ויצו היא ארוע מכונן, למעמד האשה בישראל, למפעל הציוני, ולסך הכולל של חוזק החברה בארץ. ויצו צועדת יד ביד עם החברה הישראלית, מאז שיש דבר כזה – חברה ישראלית, והיא תמשיך ותצעד כי הצורך בה, גם כיום – עדיין גדול.”

ענת וידור, נשיאת ויצו העולמית:

“ויצו נולדה כרעיון משוגע. אבל הנה אנחנו פה, מודים לכל אותן “משוגעות” שסללו לנו את הדרך, מתענגים על התוצרים הנפלאים של הארגון הזה מאז ועד היום, ובעיקר צופות בהרבה אופטימיות אל העתיד. הסיפור של ויצו, יש לו מסר: לא לחשוש להיות “משוגעים”, לא להירתע מאתגרים גדולים, לא לפחד מדרך ארוכה. צריך לחלום, צריך להאמין, צריך להעז. מקסימום – זה מצליח.”

מירה מינס, מנכ”לית ויצו העולמית:

“אני מסתכלת על ויצו של היום, הארגון החברתי הגדול בישראל. ארגון, ענק, מגוון, חזק, עתיר הישגים, שופע אתגרים, שופע חיים. כעת אנו מחזיקות את הלפיד ומובילות את הארגון החשוב הזה למאה השנייה שלו. יש לנו את הזכות לעצב יחד את העתיד. יש לנו מחויבת שהארגון שלנו ימשיך להתחדש, ליזום ולעשות טוב למען החברה בישראל, בדיוק כפי שפעלו המייסדות שלנו.”

ויצו מעניק שירות לעשרות אלפי אנשים מדי יום במאות מוקדי פעילות. הוא מצמיח ומחנך כ-12,000 פעוטות במעונות יום וכ 6,000 נערות ונערים בכפרי נוער, בתי ספר ופנימיות המתחנכים על פדגוגיה חדשנית טכנולוגית.

קידום מעמד האישה בישראל באמצעות חקיקה, פיתוח מנהיגות ומודעות אישית וחברתית למען שוויון הזדמנויות וצמצום פערים בחברה הישראלית, לצד זה מאבק באלימות במשפחה באמצעות  הפעלת מקלטים לנשים נפגעות אלימות, קהילות מקומיות – “צומחות יחד בראש מורם” לנשים יוצאות מעגל האלימות, תכניות העצמה לנשים בצומתי החיים המופעלות בסניפים ברחבי הארץ, ומפעיל קווי יעוץ וסיוע לנשים, גברים והורים.

כמו כן לויצו רשת סניפים בקהילה ו’הביגודית’ רשת יד שנייה הגדולה בארץ שהכנסותיה למען נשים וילדים במעגל האלימות, בית הורים לגיל הבכיר ועוד.

כל השירותים הללו ניתנים על ידי 6,000 עובדות ועובדים ו-2,000 מתנדבות, כולם עם תחושת שליחות למען החברה הישראלית וחיזוק חוסנה.

באמצעות התנועה הבינלאומית של ויצו, המונה כ-250,000 חברות על פני 37 פדרציות ברחבי העולם, ויצו פועל לחיזוק הקשר בין יהדות העולם לישראל והתאמת הצרכים המשותפים בין נשים יהודיות בתפוצות ובין נשים בישראל למען המשכיות העם היהודי וקליטת עלייה.

בשנת 1959 הוכר ויצו על ידי האו”ם כארגון NGO, והיה לארגון הציוני הראשון שקיבל מעמד מייעץ ב ECOSOC שהיא המועצה הכלכלית-חברתית של האו”ם הכוללת את מועצת זכויות האדם והוועדה למעמד האישה. כמו כן לויצו נציגות גם ב UNICEF קרן החירום הבין-לאומית של האו”ם לילדים.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נשים בלבד לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ ויצו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן