יום כיפור השני ▪︎ מתקפת פתע על ישראל – עשרות אלפי רקטות ופגיעות ישירות

דובר צה״ל: בשעות האחרונות מתרחשת לחימה באזור הדרום ועוטף עזה, לצערנו אנו מאשרים כי יש חטופים בשטחי עזה

מערכת חדשות 08 נזהרת בפרטי הדיווח החריג הזה בשבת. אנא מכם, הימנעו מהעברת סרטונים חריגים ברשתות החברתיות והישמעו להנחיות הביטחון והבטיחות של פיקוד העורף ומגן דוד אדום.

לזה אף אחד לא ציפה: מתקפת פתע על ישראל – “יום כיפור השני”. למעלה מעשרות אלפי רקטות נורו משעות הבוקר לעבר המרכז, השפלה, הדרום וירושלים. כולם התעוררו לבוקר של אזעקות. דיווח על חדירת מחבלים ליישובי עוטף עזה. דרישה להיסגר בבתים.

עד כה, פגיעות ישירות בבית ברחובות, בבית במזכרת בתיה ובבית בצפון תל אביב. ישנם פצועים מאזורים אלה.

● כחלק מהערכות מערכת הביטחון ללחימה ממושכת ובהתאם להערכת המצב העדכנית, שר הביטחון יואב גלנט, הכריז על מצב מיוחד בעורף ברדיוס של 0-80 ק״מ מגבול הרצועה. הערכת מצב החירום תאפשר לצה״ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים.

● עדכון מביה”ח הציבורי אסותא אשדוד: 4 פצועים הגיעו לביה”ח – כולם במצב קל. 1 נפגע מרסיסים 3 נוספים לאחר שרצו למרחבים המוגנים.

• עדכון מביה”ח שמיר אסף הרופא: 17 פצועים הגיעו עד כה למלרד שמיר מתוכם: 2 במצב קשה, 1 בינוני, 14 במצב קל.

● משטרת ישראל נמסר: לאור אירועי הפח”ע, משטרת ישראל קוראת לכלל הציבור באזור לכיש וגזרת נגב בעוטף עזה להימנע בשלב זה מיציאה מהבתים, להישאר במרחבים מוגנים ולדווח למשטרה על כל אירוע חריג.

כלל שוטרי ולוחמי מחוז הדרום ומג”ב יחידות מיוחדות בפיקודו של מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן יחד עם כל הפיקוד הבכיר, פועלים לניטרול איומים והגנה על האזרחים תוך ניהול לחימה במספר אירועים.

חבלני משטרה פועלים במהירות וביעילות על מנת לבודד את זירות הנפילה של הרקטות, אנו מבקשים מהציבור להתרחק מזירות נפילה ולהישמע להוראות השוטרים בשטח.

● דובר צה״ל: בחצי שעה האחרונה, נורות רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. הציבור בדרום ובמרכז הארץ נקרא להישאר בסמוך למרחבים מוגנים ולהישמע להוראת פיקוד העורף.

● שדות התעופה בדרום ומרכז הארץ, בכללם שדה תימן, ראשל”צ והרצליה סגורים לטיסות פרטיות וטיסות ספורטיביות. נתב”ג פתוח ופועל בהתאם להנחיות הביטחון והבטיחות.

● נוכח הכרזת מצב כוננות מלחמה, משרד החינוך פותח היום (שבת) חדר מצב מיוחד בשעה 12:00 בראשות שר החינוך, כדי להיות מוכן וערוך לכל התפתחות ולכל תרחיש אפשרי. גמו כן, המשרד פותח קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי, שיעמוד לרשות תלמידים, הורים וצוותי החינוך.

מספר הטלפון של קו הסיוע*: 6552*, שלוחה 5

לאורך היום נמשיך לעדכן. שימרו על עצמכם!

צילום: לפי סעיף 72 א לחוק זכויות יוצרים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן