יום ההיפוך: לאכול נכון בכל שעות היממה

הצרכים האישיים עשויים להשתנות מאחד לשני. הקשבה לגוף שלכם ותעדוף תזונה מאוזנת הם המפתח לכך.

היום מציינים בעולם את יום ההיפוך, שבו היום הוא הקצר ביותר והלילה הארוך ביותר בשנה, בחצי הכדור הצפוני. החל מהיום יהיו לנו יותר שעות אור והימים יהיו בהירים יותר.

חשבתם פעם איך תזמון הארוחות במהלך היממה משפיע על ההרגשה שלכם? בזמן שמדענים עדיין חוקרים את התחום, הנה כמה המלצות תזונה כלליות:

הדלק של הבוקר: התחילו את היום עם ארוחת בוקר מאוזנת! כדאי לשלב דגנים מלאים, מזון עשיר בחלבון ופירות לאנרגיה מתמשכת ומיקוד משופר.

ארוחת צהריים מזינה: שעת צהריים היא ההזדמנות שלכם לאכול ארוחה מזינה. שלבו בה קטניות, ירקות צבעוניים ודגנים מלאים, כדי לספק אנרגיה יציבה ולהפחית את התשוקה לנשנוש של אחר הצהריים.

בוסט אחר הצהריים: במידה ואתם רעבים אחה”צ, פרי או שניים, תמר ומעט אגוזים או שקדים לא קלויים יכולים להיות נשנוש מספק. אל תשכחו לשתות!

תדלוק ערב: ארוחת הערב צריכה להיות מאוזנת עם מנה עשירה בחלבון בעיקר מן הצומח, ירקות ושמן זית/טחינה או אבוקדו, במקביל להורדת הקצב של סוף היום.

הרעב הקטן מכה לפני השינה? אם עדיין רעבים גם אחרי ארוחת הערב, בחרו בחוכמה- חופן קטן של אגוזים או אדממה יכולים לתרום לשנת לילה טובה יותר.

זכרו, הצרכים האישיים עשויים להשתנות מאחד לשני. הקשבה לגוף שלכם ותעדוף תזונה מאוזנת הם המפתח לכך. תמיד מומלץ להתייעץ עם תזונאי/ת מוסמך/ת לקבלת ייעוץ מותאם אישית.

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

צילום: משרד הבריאות | ראשית: pixbay

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן