יבנה 2040: עיריית יבנה מעדכנת את תכנית המתאר העירונית

כיצד תיראה יבנה בשנת 2040 ואיך אתם יכולים להשפיע על כך? תוכנית המתאר העירונית מתעדכנת, ומרכיביה יוצגו לציבור בשורה של מפגשים שיתקיימו בחודשים הבאים. המפגש הראשון: 3 ביולי!

עיריית יבנה מעדכנת את תכנית המתאר העירונית וקוראת לציבור להכיר את התהליך ולהיות מעורבים. ראש העיר, רועי גבאי: “הזדמנות לציבור העיר להשפיע על עתידה”. ומה תכלול התכנית המעודכנת?

העיר יבנה מצויה בשנים האחרונות בפיתוח מואץ, הכולל שינויים הניכרים ברחבי העיר, ומצריכים מהעירייה לבצע התאמות ועדכונים נדרשים של התכנון העירוני במספר תחומים עיקריים: מגורים והתחדשות עירונית, תחבורה וניידות, תעסוקה, מסחר ועירוב שימושים, מערך שטחי הציבור הבנויים והפתוחים, סביבה והיערכות לשינויי אקלים.

תכנית המתאר העירונית הינה “מסמך תכנוני” אשר מתווה את מדיניות התכנון והפיתוח ארוכת הטווח ברחבי העיר, ומיישמת את חזון ומדיניות העירייה בנושאים שהם בעלי היבט תכנוני-פיסי. התכנית מתארת את האופן שבו תתפתח העיר בשנים הבאות ומתייחסת למגוון ההיבטים של חיי התושבים, החל ממגורים, תעסוקה, תחבורה ותנועה, שטחים פתוחים, מסחר, מבני ציבור ועוד. התכנית קובעת בקווים עקרוניים (ולא ברמת המגרש הבודד) את ההוראות הכלליות אשר מנחות את התוכניות המפורטות החדשות ומציגה את היקף האוכלוסייה הצפוי בעיר לשנת היעד של התוכנית. עדכון תכנית המתאר הינו חלק מהפעולות שהעירייה מבצעת בכדי להתאים את תכנון העיר לשינויים גלובליים, ארציים ועירוניים ובכדי לשמור על תכנית חדשנית ומובילה.

בשנת 2017 אושרה למתן תוקף תכנית המתאר של העיר ועדכונה כעת נעשה לאור פערים שנתגלו בתכנית התקפה ובקשת העירייה לוודא רמת תכנון נאותה ושמירת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה כגוף מוביל שיהיה אמון על תכנון העיר.

עיקרי מטרות התכנית החדשות:

– קידומה של יבנה כעיר לכל תושביה, על ידי פיתוח בר קיימא של סביבה עירונית אטרקטיבית ובת השגה, קידום תכנון מוטה שירותים לשיפור איכות החיים של תושבי העיר וקידום אורח חיים קהילתי ומקיים.

– יצירת עתודות של שטחי בנייה, על ידי ציפוף משמעותי של שטחי התעסוקה, תוך חשיבה מחודשת על מערך השטחים הציבוריים בעיר וכן חשיבה מתכללת על מערך עירוב השימושים בעיר.

* קביעת כללים שיאפשרו התחדשות עירונית ושימור המורשת, הנוף והסביבה, שילוב בין השטח הבנוי לשטח הפתוח, צמצום מטרדים סביבתיים וחיזוק החוסן העירוני לעמידה במצבי משבר.

* קידום מערך ניידות ותחבורה רב-אמצעי שיממש את הפוטנציאל הטמון בעיר לחיזוק העירוניות תוך יצירת העדפה להתניידות בטוחה מקיימת המבוססת על הליכה רגלית, תחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים, ע”י שיפור וחיזוק רשתות קישוריות בעיר.

* פיתוח סביבת תחנות הסעת המונים ומתחמי התחבורה המשולבים כמרחבים עירוניים אטרקטיביים ופעילים.

* הצבת תכנית המתאר כנדבך מרכזי באמצעות הגדלת הוודאות התכנונית, קיצור וייעול הליכי התכנון, הגדלת העצמאות של הוועדה המקומית והנגשת התוכנית ופישוטה.

לתכנית שותפים מינהל התכנון הממשלתי, צוות התכנון העירוני באגף ההנדסה ובמינהלת להתחדשות עירונית וצוות התכנית בראשות משרד אדריכלים מזור פירשט ויועצים נוספים. בחודשים הקרובים ייערכו מפגשי תושבים בהם יוצגו החזון ועקרונות התכנון והתושבים יוזמנו להביע דעתם.

לדברי רועי גבאי, ראש עיריית יבנה:

“תכנית המתאר הינה תוצר של תהליך עבודה ארוך ויסודי אשר נועד לבנות ולגבש תכנית התומכת ומאפשרת את המשך התפתחותה של העיר ונותנת מענה לאתגרים העומדים בפניה. התכנית תעניק וודאות ושקיפות תכנונית, באמצעותה יכולים התושבים להתוודע לאופן השפעתה על חייהם והיא מעניקה סמכויות תכנון ואישור לוועדה המקומית, שיאפשרו את קיצור וייעול הליכי התכנון. עדכון התוכנית והתאמתה לחזון העירוני הינה עוד צעד חשוב נוסף לשיפור איכות החיים בעיר בהווה ובעתיד ואני קורא לכלל התושבים והתושבות לקחת חלק במפגשי השיתוף ולהשפיע על עתיד העיר”.

כנס שיתוף ציבור יתקיים ביום רביעי, 3.7.24 בשעה 19:00 באולם אשכול הפיס, האלון 39. הכניסה חופשית ברישום מוקדם בלחיצה כאן

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: חן כליפה | עמית אלפונטה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן