יאפשר תוספת של כ-2000 יח”ד: אושר מסמך מדיניות לרובע המלאכה בב”ש

לרובע יתווספו מבני ציבור חדשים הכוללים שני בתי ספר יסודיים עבור תושבי השכונה יחד עם מתחם תעסוקה ומלאכה מחודש

הוועדה המקומית באר שבע אישרה לפרסום מסמך מדיניות לרובע המלאכה בעיר. המסמך מתווה מדיניות להקמת רובע ייחודי, מעורב שימושים, המשלים את רצף הבינוי מהעיר העתיקה עד לנחל באר שבע. עם אישור המסמך, ניתן יהיה להתקדם ולהגיש תוכניות מפורטות בהתאם למדיניות.

כיום רובע המלאכה הוא מתחם שרובו ביעוד מלאכה ותעשיה זעירה, מסמך המדיניות מאפשר תוספת של מגוון יחידות דיור (כ-2,000 יח”ד) לרבות דירות למשפחות צעירות בשילוב עם יח”ד קטנות לצעירים, אזרחים ותיקים ואחרים המעוניינים להתגורר בשכונה ייחודית בסמוך לעיר העתיקה, שבה כל השירותים נמצאים במרחק הליכה. לרובע יתווספו מבני ציבור חדשים הכוללים שני בתי ספר יסודיים עבור תושבי השכונה יחד עם מתחם תעסוקה ומלאכה מחודש. גבולות התכנית הן: שדרות דוד חכם במזרח, דרך חברון בצפון ונחל באר שבע ממערב ודרומה.

רוביק דנילוביץ’, ראש עיריית באר שבע ציין כי המהפך שיעבור רובע המלאכה תואם לחזון העיר ולתוכנית האסטרטגית לפיתוח באר שבע כמטרופולין מוביל בישראל הכולל איכויות אורבניות בכל תחומיו. המטרה היא להפוך אזור מלאכה מיושן לרובע חדש שוקק חיים שיחבר בין חלקי העיר השונים וימשוך לאזור אוכלוסייה חדשה.

תמר פוריה מהנדסת העיר באר שבע מציינת כי מדובר במדיניות שמטרתה לייצר חיבור וקישוריות למרחב העירוני הסובב את רובע המלאכה הכולל מוקדי עניין כמו השוק העירוני, העיר העתיקה, פארק נחל באר שבע, מרכז הירידים (השוק הבדואי לשעבר) ושכונות המגורים מעבר לנחל שיחוברו עם גשרי הולכי רגל ושבילי אופניים. התכנית משלבת את בארות המים מתקופת אברהם אבינו, גן ציבורי עם עתיקות מהתקופה הביזנטית, מבני האנגרים קיימים שיהפכו למרחב לתעסוקה יצירתית שוקק חיים ופעילות המשלב עסקים מקומיים, אמנים, מעצבים, גלריות ובתי קפה. אזור הסינמה סיטי הממוקם בדופן הדרום מזרחית, ישולב בבינוי המגדלי של הרובע ויכלול פרוגרמות חדשות של מלונאות, ספורט ומגורים מיוחדים. בדופן המערבית תוקם טיילת חדשה לאורך נחל באר שבע שתכלול שבילי אופניים, שטחים פתוחים מגוננים ומוצלים, מסעדות בוטיק ומרחבים לפעילויות.

את התכנית מקדמת עיריית באר שבע באמצעות מחלקת תכנון וחברת ‘יעדים’ בשיתוף רשות מקרקעי ישראל. אדריכל התכנית: אדריכל אבי ליזר ממשרד AL/Arch  בניהול טלי משולם עטר מחברת א. אולניק.

 

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית באר שבע

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן