טקס הוקרה מרגש בכלא רימונים למתנדבי יחידה 360 – זק"א

"השקט הזכיר את רכבות המוות": בטקס מרגש בכלא רימונים, שרות בתי הסוהר הוקיר את מתנדבי יחידה 360 – זק"א, שנה לטבח ה-7.10

במלאות שנה לטבח ה-7 באוקטובר, נערך בכלא רימונים טקס הוקרה מרגש מטעם שרות בתי הסוהר (שב"ס) למתנדבי יחידה 360 – זק"א, על תרומתם המיוחדת בישובי עוטף עזה ובזיהוי חללי הטבח במחנה שורה.

הטקס התקיים במעמד יו"ר יחידה 360 – זק"א מר ישראל מורגנשטרן, מפקד היחידה אלחנן רוט, ונציג היחידה לתקשרות הבינלאומית משה מלאייב, ובמעמד בכירי שב"ס, ביניהם מפקד כלא רימונים, תת – גונדר חגי דוד, וסגנו, גונדר משנה שרון חג'ג', אשר הכירו בגבורה ובמסירות של המתנדבים שפעלו תחת אש במהלך החג. תעודת הוקרה הוענקה למתנדבי היחידה, כהוקרה על פועלם במלאכת הקודש.

במהלך הטקס נשא יו"ר כבוד של יחידה 360 – זק"א, מר ישראל מורגנשטרן, נאום מרגש שגרם לדמעות בקרב הנוכחים. הוא פתח את דבריו בבקשת סליחה מהנרצחים: "סליחה שלא הצלחנו להגיע מספיק בזמן, ושנאלצנו להכניס כ-150 גופות למשאית אחת. סליחה מהמשפחות שמחמת המצב חיכו חודשים לזיהוי וקבורה של יקיריהם, וסליחה מ-101 החטופים והנעדרים, שאולי לעולם לא נדע את גורלם."

מורגנשטרן שיתף סיפור מצמרר מחוויותיו: "לאחר שחזרתי מדרום הארץ, שם פעלנו תחת אש בזיהוי גופות, הגעתי למשרדי להב 433. השקט ששרר שם היה בלתי נסבל – מאות משפחות עמדו עם שקית קטנה, שבה מסרק ומברשת שיניים, ממתינות לדעת מה עלה בגורל יקיריהן. השקט הזה הזכיר לי את הסיפורים על היהודים שהמתינו בשקט לרכבות המוות בשואה. אותו שקט עמוק, שקט שאי אפשר לדמיין."

מורגנשטרן סיפר גם על מקרה קשה במיוחד: "מצאנו חלקי גולגולת במיגונית בכניסה לבארי. בזכות זה הצלחנו לזהות ולהביא לקבורה נרצחת נוספת."

הנאום הסתיים בתחינה מרגשת לקדוש ברוך הוא שינהג במידת הרחמים, ובמשל על חשיבות האחדות: "כשאנחנו מאוחדים, אף אחד לא יוכל לשבור אותנו. אבל כשנהיה מופרדים, יצליחו לשבור אותנו בקלות."

המתנדבים יצאו מהטקס עם תחושת שליחות עמוקה, בידיעה כי עבודתם בזיהוי ובכבוד המת ממשיכה להיות עמוד השדרה של הארגון ושל החברה הישראלית.

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות זק"א

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן