טקס בר מצווה מרגש לתלמידי בית הספר לוטם לחינוך מיוחד

עיריית רחובות קיימה חגיגת בר מצווה ל-8 תלמידים מבית הספר לוטם, בית ספר לחנ״מ לילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי. ילדי בית הספר לוטם למדו בחודשים האחרונים לקראת העלייה לתורה עם תלמידי קריית החינוך אמי”ת המר שהכינו אותם לקראת הטקס. הטקס הסתיים בברכות האישיות של כל אחד ואחד מתלמידי החינוך המיוחד. בניה נוטריוס, אחד התלמידים מבית הספר לוטם שעלה הבוקר לתורה ביקש לומר: “ברוך אלוהים שנתן לי את אבא ואמא שדואגים לי ואוהבים אותי”

מזה עשור שעיריית רחובות עורכת את טקסי בר המצווה המרגשים לילדים על הרצף האוטיסטי מבית הספר לוטם, כשהמטרה העיקרית היא להעניק להם חוויה וזיכרון של חגיגות בר מצווה אותן חוגג כל ילד יהודי המגיע לגיל 13.

הטקס המרגש נערך בפעם ה-11 בבית הכנסת בבי”ס אמי”ת המר במעמד ראש העיר רחמים מלול, ממלא מקומו זהר בלום, בכירי עיריית רחובות, הצוותים החינוכיים של בתי הספר, התלמידים והמשפחות הנרגשות.

תלמידי בית הספר לוטם הגיעו לבית הכנסת כשהם עטופים בטלית ומתרגשים להניח תפילין בפעם הראשונה. התלמידים הנמצאים על רצף האוטיסטי (ASD) הגיעו מלווים בבני משפחותיהם, הצוותים החינוכיים וכמובן, תלמידי בית הספר אמי”ת המר שיחד איתם בילו חודשים ארוכים בהכנה לטקס בר המצווה המרגש.

התלמידים נקראו, כל אחד בתורו, להגיע למרכז בית הכנסת ולקרוא בתורה, לראשונה בחייהם. בזמן ההכנות לטקס, התלמידים עשו שימוש בטכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה, במימון של עיריית רחובות. נעשה צילום פנורמי של בית כנסת ובאמצעים טכנולוגים דימו עבור הנערים את הטקס במסגרת ההכנות על מנת להקל עליהם את ההסתגלות, כך שבזמן אמת, הם כבר הכירו היטב את התנאים. בשנים האחרונות שידרג צוות בית הספר את ההכנות ובנה לוחות תקשורתיים, באמצעותם ובאמצעות אפליקציה הצליחו לתרגם את הברכות באמצעות סמלילים, שיטה המקלה על תקשורת בה מתקשים חלק מהתלמידים.

בתום הטקס בירכו הילדים את הברכות האישיות שלהם, גיא רווה בירך את הברכה האישית שלו לעיני קהל בית הספר: ברוך אלוהים שנתן לי את אמא שקונה לי הרבה הרבה משחקים ושנתן לי את סבא וסבתא שמלמדים אותי לשחות”.

מועמד לראשות העיר רחובות ומחזיק תיק החינוך זהר בלום:

“אני רוצה לברך את התלמידים היקרים שהגיעו לגיל מצווה בטקס עירוני זה. האירוע המרגש מייצג מעורבות חברתית ונתינה אמיתית שאותה אנו מטפחים במערכת החינוך בעיר. אני רוצה להודות לכלל התלמידים, המשפחות והצוותים החינוכיים של בתי הספר לוטם לחינוך מיוחד ואמי”ת המר על שיתוף פעולה מדהים וחשוב״.

הטקס מתקיים מדי שנה בהובלת מינהל החינוך בעיריית רחובות ובשיתוף הפעולה בין בתי הספר לוטם לחינוך מיוחד בהובלת המנהלת רויטל עיני, וקריית החינוך אמי”ת המר אותה מוביל מנהל בית הספר אליחי דדי.

בשנה האחרונה, לאור תגובות החיוביות מההורים והתלמידים, העירייה הרחיבה את הפעילות וטקס דומה התקיים בשותפות בית הספר עידוד, בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי וישיבת הדרום.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

 

צילום: דוברות עיריית רחובות | יחצ זהר בלום

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן