טיפים להורים: כיצד למנוע צינון ולהקל על התינוקות מצינון ונזלת

הצינון  הוא מחלה ויראלית הנובעת מזיהום ההאף והגרון בדרכי הנשימה העליונות הגורם לגירוי בדרכי הנשימה, גודש, יובש וכן נזלת. בניגוד למבוגרים, תינוקות נושמים בעיקר דרך האף ולא דרך הפה, לכן ההתמודדות של תינוקות עם צינון ונזלת קשה להם הרבה יותר מאשר למבוגרים.

בחודשי הסתיו/ חורף רוב המחלות בהן נדבקים התינוקות, הן מחלות ויראליות מדבקות. הטיפול הטוב ביותר הוא למנוע את ההדבקה שלהם. מניעה חשובה בעיקר לפעוטות עד גיל 3 חודשים.

הצינון הוא מחלה ויראלית הנובעת מזיהום ההאף והגרון בדרכי הנשימה העליונות הגורם לגירוי בדרכי הנשימה, גודש, יובש וכן נזלת.  בניגוד למבוגרים, תינוקות נושמים בעיקר דרך האף ולא דרך הפה, לכן ההתמודדות של תינוקות עם צינון ונזלת קשה להם הרבה יותר מאשר למבוגרים.

לנשים המניקות: שימו לב לנשים מניקות – בהנקה האם מעבירה את הנוגדנים שלה לפעוט, הנלחמים בווירוסים ובחיידקים.

היגיינת ידיים:  החיידקים עוברים במגע ידיים, ולכן חשוב לרחוץ ידיים לפני שנוגעים בתינוק.

אוורור: חשוב לאוורר את החדרים בבית גם בימי החורף הקרים.

הימנעו ממקומות סגורים: הימנעו מלהיות עם התינוק במקומות סגורים הומים באנשים וצמצמו ככל הניתן את חשיפתו.

אמבטיה חמה: האדים מקילים על דרכי הנשימה המים החמים מרגיעים מאוד.

מכשיר אדים: מרענן את הנשימה ואינו מזיק.

צאו לטייל בחוץ: גם אם מעט קריר האוויר הפתוח מקל על הנשימה  של התינוק.

נגבו היטב את האף:  למרות שפעוטות לא אוהבים את הניגוב חשוב לשמור על דרכי נשימה נקיים.

מומלץ מי מלח:  מומלץ ביותר לפעוטות מי מלח. לא מומלץ לתת לתינוקות מייבשי נזלת, ועל כן  רופאים ממליצים להשתמש במוצר כמו סטרימר המכיל 100% מי מלח ומתאים לשימוש מגיל 0 ועד 3 שנים.  התמיסה מכילה ריכוז מלחים הזהה לריכוז המלחים בגוף האדם, ולכן התמיסה נעימה לשימוש ולא מגרה את רירית האף.

לסטרימר תרסיס נוסף המכיל תמיסת מי ים היפרטונית עם ריכוז מלחים גבוה מריכוז המלחים בגוף האדם, מתאים לתינוקות מגיל 3 חודשים עד גיל 3 ומקל במצבים קשים יותר של אף סתום, צינון ואלרגיה.

השכבה מוגבהת: ההגבהה עוזרת לכך שהנזלת לא תטפטף לגרון. שימו לב: אסור לעשות את ההגבהה לתינוק בעזרת כרית. המשטח שעליו ישן התינוק צריך להישאר קשיח, ולכן יש להניח מתחת למזרון שמיכה מגולגלת או אפילו ספרים.

שימו לב: שהילד לא מרגיש טוב מומלץ התייעץ עם רופא הילדים.

חורף חם ונעים

צילום: pixbay

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן