חשוב לדעת: צוואה הדדית וביטולה – מה זה אומר?

עורכת הדין לורה מישוק, מומחית לדיני משפחה, ירושות וצוואות, “צוואה הדדית על פי חוק ניתנת לביטול רק על ידי הודעה בכתב של מצווה אחד לשני”.

צוואה הדדית וביטולה – מה זה אומר?

לדברי עורכת הדין לורה מישוק, מומחית לדיני משפחה, ירושות וצוואות, “צוואה הדדית על פי חוק ניתנת לביטול רק על ידי הודעה בכתב של מצווה אחד לשני”.

עורכת הדין מישוק מספרת כי “לאחרונה בית משפט לענייני משפחה ביטל צוואה הדדית וקבע כי עצם הגירושין של הצדדים ועזיבת האישה את הבית מהווה תחליף המצאה בעניין ביטול הצוואה ההדדית. בערעור אותו הגיש האיש, קיבל בית המשפט המחוזי טענותיו, ביטל את החלטת בית משפט לענייני משפחה וקבע כי לא ניתן להתעלם מהוראות החוק המחייב את מי שמבקש לבטל צוואה הדדית להודיע על כך בכתב לצד השני, אשר מסתמך על הצוואה ההדדית שנחתמה.

בית המשפט המחוזי הבהיר והסביר כי המנגנון שיצר המחוקק בעניין זה, הוא פשוט- מסירת הודעה בכתב לביטול הצוואה ההדדית זאת כשלצידה אין צורך בנימוק כלשהו לשם הביטול ודי ברצונו גרידא של המבטל”.

עו”ד מישוק [לא ייצגה בתיק המדובר] מסבירה: “צוואה הדדית היא מעין הסכם (חוזה מחייב) במהלך החיים בין הצדדים, מה ייעשה ברכוש לאחר פטירת מי מהצדדים וביטולו מתאפשר רק בהודעה בכתב של מבקש הביטול – וכמובן בזמן שהצדדים עודם בחייהם.

לפניות בנושא צוואות, ירושות, גירושין ודני משפחה – עו”ד לורה מישוק לחצו כאן

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: FREEPIK | אורי קריספין

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן