חשבון הנפש של ראש עיריית רמלה מיכאל וידל

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל מדבר על חשבון נפש, אחדות ותקווה לקראת יום כיפור >>

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל מדבר על חשבון נפש, אחדות ותקווה לקראת יום כיפור >>

שנה מורכבת וקשה עברה על כולנו, הן כמדינה והן כעיר. השנה הזו הציבה בפנינו אתגרים לא פשוטים, לא רק בקנה מידה לאומי, אלא גם בקהילות המקומיות שלנו כאן ברמלה. בשנה זו נחשפנו לפילוג, כאב ואובדן, אך לקראת יום כיפור, זהו הזמן לעצור, לחשוב ולעשות חשבון נפש אישי וקהילתי.

יום כיפור הוא יום מיוחד ביהדות, שבו אנו נדרשים להתבונן פנימה, לבחון את מעשינו ולבקש סליחה – לא רק מאלוהים אלא גם איש מרעהו. זהו הזמן לקחת אחריות על מה שהיה, לתקן את הדרוש תיקון ולהתחייב לפתוח דף חדש של אחדות ופיוס.

ביהדות, יום כיפור הוא רגע שבו אנו מזכירים לעצמנו את הערכים הגבוהים ביותר – תיקון אישי וחברתי, והצורך לבנות יחד חברה טובה וצודקת יותר. כפי שכתוב בתורה: "כִּי בַּיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם לְטַהֵר אֶתְכֶם מִכָּל חַטֹּאתֵיכֶם לִפְנֵי ה' תִּטְהָרוּ" (ויקרא ט"ז, ל'). הפסוק הזה מזכיר לנו שיום כיפור הוא הזדמנות לניקוי פנימי והתחדשות, לא רק עבור עצמנו, אלא גם עבור הקהילה והמדינה.

בעולם היהודי, יום כיפור מסמל לא רק מחילה והיטהרות, אלא גם הזדמנות לחזק את הקשרים בין אדם לחברו ובין אדם לקהילתו. בימים אלו של חשבון נפש, אנו מוזמנים לחשוב על הדרך בה נוכל לחדש את האחדות בעם, להפוך את הקושי והכאב שחווינו לכוח מאחד ולחוסן חברתי.

גם אצלנו ברמלה, אנו נדרשים השנה להסתכל על עצמנו כקהילה ולשאול איך נוכל להמשיך ולבנות עיר חזקה ומלוכדת.

בעיר שלנו, שחיה את השונות התרבותית והדתית, יש לנו הזדמנות ייחודית להמשיך להוות מודל לאחדות. עלינו לנצל את הכוח שיש בחברה המגוונת שלנו, לחבק את השוני וליצור מרקם קהילתי עמיד יותר, מתוך כבוד הדדי ושיתוף פעולה.

 

וידל: פיתוח והבנייה של העיר רמלה – לא עוצרים גם ברגעים הקשים

ברמלה, לצד האתגרים שהציבה השנה האחרונה, אנו ממשיכים לבנות ולפתח את העיר. פרויקטים רבים כבר יצאו לדרך, ובהם חידוש תשתיות, שיפוץ מוסדות חינוך, והקמת אזורי פנאי ופיתוח סביבתי.

העירייה משקיעה משאבים רבים כדי לשפר את איכות החיים של כל תושבי העיר, מתוך הבנה שדווקא בשעות הקשות יש צורך להמשיך ולקדם את העיר, ליצירת עתיד טוב יותר לכולנו.

במהלך השנה הקרובה נמשיך לקדם את פרויקט השכונות החדשות, השקעות בתשתיות תחבורה ושדרוג פארקים ומוסדות ציבור, כדי להפוך את רמלה לעיר מודרנית, חזקה ומאוחדת – מקום שבו כל אחד מרגיש שייך ויכול לתרום. הפיתוח הפיזי של העיר הולך יד ביד עם פיתוח חברתי וקהילתי, תוך מתן דגש על חיזוק הקשרים בין תושבי העיר מכל הקבוצות והמגזרים.

ראש העיר סיכם בנאומו: ״האתגרים שהשנה האחרונה הציבה בפנינו רק מחזקים את ההבנה שאחדות היא המפתח לעתיד טוב יותר. זה הזמן שלנו כרמלה להתייצב מול האתגרים, לתקן את הקשרים, ולבנות יחד עתיד מאוחד ושוויוני לכולנו. זהו גם מסר שהמדינה כולה צריכה לאמץ: התחלה חדשה שמבוססת על סולידריות, ערבות הדדית ופיוס״.

עם כניסת יום כיפור, אני מזמין את כולנו לעצור לרגע, לבחון את מעשינו ולהתחייב לשנה חדשה, טובה יותר, שבה נבנה את עירנו ואת מדינתנו על יסודות של אחדות, חמלה, וכבוד הדדי.

יהי רצון שנצליח לפתוח דף חדש, שכל אחד מאיתנו יתרום את חלקו לאיחוי הקרעים ולבניית עתיד מאיר ומלוכד.

צום מועיל וגמר חתימה טובה לכולכם.

 

◼️ לחדשות רמלה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רמלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן