חלוקת “תהודות” בחטיבה הדמוקרטית-הומניסטית ויצו רחובות

במהלך הערב “שותלים ערכים”, שתלו חברי הקהילה פרחים המייצגים את ערכי הקהילה.

תהודה, דה, דה
חלוקת “תהודות” בחטיבה הדמוקרטית-הומניסטית ויצו רחובות
תהודה?? שגיאת כתיב? מהי תהודה?

חלוקת תעודות זהו אירוע שזכור לכולנו. כולנו, צעירים ובוגרים, חלק ממערכת החינוך ואנו מכירים את תהליכי ההערכה, המבחנים והתעודות. בחטיבה הדמוקרטית-הומניסטית ויצו יצרו תהליך הערכה שונה מזה המוכר לרובנו, אותו הם מכנים “תהודה”, מכיוון שהם מעוניינים שתהליך זה יהדהד להמשך העשייה והלמידה של התלמידים בחטיבה.

לדברי מיכל שיר הקנין – מנהלת חט”ב דמוקרטית-הומניסטית ויצו רחובות, “ההערכות שלנו הן בהלימה לבית הספר הייחודי שלנו. מטרתנו לשקף תהליך התפתחותי של כל תלמיד ותלמידה בכיתה. בדרך זו הערכה מילולית מזמנת שיפור ומהווה הערכה דיאלוגית ושיח בין המורה לתלמיד. התהודה מהווה מסמך המשקף תהליך אישי שעבר התלמיד ונותנת ביטוי לייחודיות שלו ולתחושותיו. התהודה היא של התלמידים ובעבור התלמידים, לכן חשוב שגם קולם יישמע. כל התלמידים לקחו חלק בכתיבת ההערכות האישיות להם, כפי שהם חווים אותם.”

בתחילה כל תלמיד.ה קיבל.ה את התהודה האישית שלו.ה וקרא.ה את הערכות האישיות שקיבל.ה, לאחר מכן התלמיד עבר סבב שיחות אישיות עם המורים המלמדים אותו.ה על מנת לדון בתהודה, בעשייה שלו.ה ובדברים עליו.ה להתמקד כעת כדי להתקדם בתחום הלימוד. בסוף השיחה המורה חתמ.ה במקום ייעודי ליד הערכה המילולית כעדות לשיחה.

לדברי מיכל שיר הקנין, “סיום מחצית ראשונה בחטיבה זו חגיגה אמיתית. חשוב שתהיה חיובית, משמעותית ושתשקף באופן הוליסטי את הילד.ה. אצלנו ההערכות הן מילוליות, כחלק מתהליך הערכה מתמשך, המתקיים לאורך השנה ובא לידי ביטוי במסמך אישי וייחודי המשלב את תחושות התלמיד.ה ואת הערכתם של צוותי החינוך. ההערכות שלנו הן בהלימה לתפיסה הייחודית של בית הספר הנותנת מקום ומשמעות לערכים, נקודות החוזק, מזמנת שיפור בנקודות לצמיחה ונותנת מקום גם לתלמיד. התהודה היא של התלמידים ובעבור התלמידים, לכן חשוב שגם קולם יישמע. כל התלמידים לקחו חלק בכתיבת ההערכות האישיות להם, כפי שהם חווים אותם. תהליך הערכה זה מאפשר לתלמידים להבין טוב יותר היכן הם חזקים ומה עליהם לשפר ומעודד אותם לקחת אחריות על תהליך הלמידה. התהודה מעודדת עבודה בשיתוף פעולה ומצמצמת תחרותיות. זהו משוב מתמשך ומקדם ולא רק “ציון” סופי.”

בערב ט”ו בשבט, לאחר חלוקת התהודות, נפגשו כל חברי קהילת בית הספר – תלמידים, הורים וצוות חינוכי לאירוע קהילה חגיגי ומיוחד המציין את צמיחת בית הספר, הצמיחה אישית של התלמידים וציון ט”ו בשבט. במהלך הערב “שותלים ערכים”, שתלו חברי הקהילה פרחים המייצגים את ערכי הקהילה.

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: חטיבה דמוקרטית-הומניסטית ויצו רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן