חילץ תחת אש וידליק משואה: לוחם האש רס”מ יואל דמרי מאשקלון

נציב כבאות והצלה: “גבורתך היא נר לרגלינו, אות ומופת לערכי מערך כבאות והצלה.”

חילץ תחת אש וידליק משואה: לוחם האש רס”מ יואל דמרי סיכן חייו בקרב על תחנת המשטרה בשדרות וישיא משואה ביום העצמאות תשפ”ד.

נציב כבאות והצלה אייל כספי: “זכות גדולה וגאווה למערך כבאות והצלה”

שרת התחבורה תא”ל (מיל.) מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל קיבלה את המלצת הועדה הציבורית ונציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי בחרה בלוחם האש רס”מ יואל דמרי, מפקד צוות מתחנת נתיבות להשיא ביום העצמאות ה-76 תשפ”ד, משואה לכבודם של כוחות החירום והצלה שחילצו וטיפלו באלפי פצועים תחת אש מאז פרצה המלחמה בשבת השחורה בשבעה באוקטובר תוך שהם מעניקים חוסן לרבבות אזרחים.

רס”מ יואל דמרי ואיתו פראמדיקית מד”א אושרית חדד, ומתנדבת איחוד הצלה ד”ר תמר שלזינגר, ומתנדבת זק”א נורית אירן כהן, ישיאו משואה משותפת בטקס המרכזי בהר הרצל שיעמוד בסימן גבורה.

נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי ומפקד מחוז דרום טפסר איציק עוז שוחחו עם לוחם האש הנרגש דמרי והביעו הערכתם וגאוותם לבחירה המהווה אות ומופת למערך כיבוי והצלה.

הנציב אייל כספי:
“פעלת תחת סיכון חיים כשהכדורים שורקים מימינך ומשמאלך בעוד אתה חדור משימה ומוטיבציה לסייע לכוחות הביטחון להשתלט על תחנת שדרות,לחלץ ולהציל לכודים.
גבורתך היא נר לרגלינו, אות ומופת לערכי מערך כבאות והצלה. נמשיך ונפעל להציל חיים ולבצר את ביטחונם של אזרחי ישראל. נזכור לעד את חמשת מפקדי ולוחמי המערך שנפלו בשבת השבעה באוקטובר ואיתם חמישה מתנדבי אש מישובי העוטף.
אתה מקור גאווה והשראה לכולנו.”

רס”מ יואל דמרי הגיב בהתרגשות לדברי הנציב:
“זו זכות גדולה מאוד עבורי להדליק משואה ולייצג מערך הצלה לאומי במדינת ישראל. זהו תוצר של מערך שבו אני עובד 32 שנה. מערך שהכשיר אותי והפך אותי למקצועי, נחוש, וחדור מוטיבציה. למרות הסכנה שבה הייתי אני גאה שעשיתי את מה שעשיתי והייתי עושה את אותו הדבר שוב”.

לוחם האש יואל דמרי הוא מפקד צוות תחנת כיבוי האש בנתיבות. ב- 32 שנותיו במערך הכבאות פעל במאות אירועי כבאות והצלה והציל חיים רבים.

ביום שבת בשעה 6 וחצי בבוקר ה- 7 באוקטובר, בפרוץ מתקפת חמאס על יישובי העוטף, היה יואל בחופשה. בדקות הראשונות של הירי המסיבי לעבר יישובי העוטף הבין כי מדובר בירי ארטילרי מסיבי עם חשש לחדירת מחבלים ומיד התארגן עם ציודו המבצעי והתייצב בתחנת נתיבות.

לאור הירי בחר יואל, המתגורר באשקלון, שלא להגיע לתחנת הכיבוי בנתיבות דרך כביש 34 שכן בדרך כלל מדובר בכביש החשוף לירי מעזה. בדרכו לתחנת הכיבוי יואל הגיע למכללת ספיר שם נעצר על-ידי מחסום משטרתי.

לאור הסיכון שבהמשך הנסיעה עשה סיבוב דרך מושב דורות והגיע לתחנת הכיבוי בשעה 8:15. עם הגעתו מפקד המשמרת אסף את כלל הלוחמים והעביר תדריך למוכנות ודריכות למענה מציל חיים תחת אש.

מעט מאוחר יותר התקבלה פניה מהימ”מ לסיוע של מנוף לתחנת המשטרה בשדרות וזאת מאחר שכל הכניסות לתחנה קרסו כתוצאה מירי כבד של המחבלים. מיד עם קבלת הקריאה יצא יואל עם המנוף לכיוון תחנת המשטרה בשדרות. הדרך מנתיבות לשדרות הייתה מלאה בגופות שרועות בצידי הכביש כתוצאה ממסע ההרג של המחבלים בעיר.

עם הגעתו לתחנת המשטרה בשדרות חבר יואל ללוחמי הימ”מ אשר תיארו לו את הצורך בהעלאת לוחמי הימ”מ לגג התחנה, חילוץ פצועים דרך הגג והעלאת תחמושת ומים ללוחמים ולפצועים. יואל החליט לפרוס את המנוף מצידו האחורי של תחנת המשטרה על מנת שלוחמי הימ”מ לא יהיו חשופים לירי. תוך כדי הצבת המנוף התבצע ירי של לוחמי הימ”מ לעבר תחנת המשטרה להגנה על יואל בזמן הצבת המנוף.

לוחמי הימ”מ מספרים כי יואל פעל באומץ רב כאשר הוא מעלה ומוריד אותם במשך שעות אל מול המבנה תוך שמתנהל קרב יריות והוא עצמו תחת אש.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל לוחמי האש יצאו להצלת חיים במאות אירועים מבצעיים כתוצאה משיגורים מעזה ומלבנון כאשר הם פועלים לכיבוי אש תחת אש תוך סיכון חייהם.

צילום: כבאות והצלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן