חוששים לקראת כניסת הילדים לגן? עיריית גני תקווה ערכה מפגש הכנה וטיפים להורים 

התחלה חדשה, חרדה ישנה: איך להקל על ההורים עם כניסת הילדים לראשונה לגן חרדה, קשיים בשינה ודאגה רבה. המעבר לגן העירוני מלווה בהתרגשות ובחששות לא רק מצד הילדים, אלא גם מצד ההורים. בכדי להתמודד עיריית גני תקווה ערכה מפגש הכנה להורים לקראת כניסת ילדיהם לגן עירייה. אלו הם הטיפים שכל הורה צריך להכיר

הורים רבים חווים סערת רגשות עם כניסת ילדיהם לגן העירוני. המעבר הזה טומן בחובו חששות טבעיים הקשורים להסתגלות הילדים למקום חדש. הם פוגשים סביבה חדשה וחברים חדשים.

הכניסה לגן מציבה בפניהם שינוי משמעותי, מאחר שהם עוברים ממקום מוכר ומוגן לסביבה שונה ולא מוכרת.

הרגשות המעורבים כוללים געגוע למוכר וחשש מהבלתי נודע, המוביל לעיתים לקשיי פרידה המתגברים בבכי, היצמדות להורה וקושי בשינה. האתגר אינו רק של הילדים. הורים חשים פעמים רבות קשיים משל עצמם להיפרד, חלקם לא מודעים. חששותיהם לגבי המוכנות של הילד או היכולת של ההורים לשחרר ולהביע אמון בצוות החינוכי.

במטרה לסייע להורים ולילדים לעבור את השלב הזה בהצלחה, אגף החינוך בעיריית גני תקווה ערך השבוע (ב’) מפגש הכנה המיועד להורים שילדיהם נכנסים לראשונה לגן העירוני. במפגש הוצעו כלים וטיפים להתמודדות עם המסגרת החדשה.

אגף החינוך והשירות הפסיכולוגי החינוכי בעירייה מציגים: אלו הטיפים שכל הורה צריך להכיר

  • תיאום ציפיות: שוחחו עם הילד והכינו אותו לקראת ההתחלה החדשה. ספרו לו מי ייקח אותו לגן ומי יחזיר אותו, מה עושים בגן, סדר היום בגן, שמות הגננות והחברים וכו’. הסבירו לו כי עליו לחזור לשגרת שינה מוקדמת.
  • טיפוח עצמאות: חשוב לעודד אצל הילדים תחושת עצמאות שבאה לידי ביטוי גם בבחירת בגדים לגן וטיפוח הרגלי ניקיון.
  • שילוב הדרגתי: בימי ההסתגלות הראשונים, העירייה עדכנה שהלימודים יתקיימו בהדרגתיות כדי לאפשר לילדים להתרגל בצורה נוחה ונעימה. ההורים יקבלו עדכונים ממנהלת הגן, והם מוזמנים לשתף את הצוות החינוכי בתהליך הגמילה מחיתולים או בכל אתגר אחר וזאת בכדי להבטיח קליטה מיטבית של הילדים בגן והשתלבותם המוצלחת בשנה החדשה.
  • טקס פרידה קבוע: הליך הפרידה מהילד בכניסה לגן, על ההורה להיות החלטי ולהסביר את ההליך לילד בצורה קוהרנטית. ניתן לבחור עם ילדכם שיר, דקלום או רצף תנועות כטקס פרידה ולהסביר לו שתגיע לאסוף אותו בחזרה מהגן, תוך ביסוס אמון בצוות החינוכי.
  • פנים מוכרות: היכרות מוקדמת עם חבר או שניים תסייע לילד להרגיש שייך ותפיג את תחושת הבדידות והזרות. כדאי להכיר לילד מבעוד מועד ילדים שיהיו איתו בגן.

 

רה”ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה סיכמה:

“כניסת הילדים לגן עירייה לראשונה הוא רגע מרגש ומשמעותי שבו ההורים מפקידים בידינו את הדבר היקר להם מכל. אנו מחויבים להעניק להם סביבה חמה, בטוחה ומלאת אהבה, שבה הם יוכלו לגדול, ללמוד ולהתפתח. אנו כאן כדי לתמוך בהורים בתהליך ולהבטיח שהמעבר לגן יהיה חלק עבורם ככל האפשר.”

 

◼️ לקבוצת משפחה: הורים, ילדים ומה שביניהם לחצו כאן

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן