חוקר בינלאומי בביקור בבית חולים הרצוג, ירושלים; שימוש בחומרים פסיכדליים לטיפול בטראומה

חוקר בינלאומי בתחום הפסיכוטראומה בעת ביקורו בישראל: “האיכויות של ה-ADMA, יחד עם החזקה של המטפלים, מאפשרות טרנספורמציה עמוקה של העצמי”

הרצאה מרתקת של פרופ’ אריק ורמטן, פסיכיאטר בכיר מהולנד ששימש בעבר מנהל תחום בריאות הנפש בצבא הולנד ועוסק רבות בקידום שילוב פסיכדליה בטיפול בטראומה, התקיימה אתמול בבית חולים הרצוג, בירושלים.

את קיום ההרצאה יזמו במטיב – המרכז הישראלי לפסיכוטראומה, אותו מלווה פרופ’ ורמטן כיועץ  ליחידת המחקר של המרכז, אותה מובילה ד”ר אנה הרווד גרוס. בהרצאה השתתפו עשרות אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש והיא עסקה בעבודה עם חומרים פסיכדליים וחדשנות בטיפול בפוסט טראומה.

לאחרונה החלו במטיב במחקר הבוחן טיפולים אינטנסיביים ונתמכים ב- MDMA בקרב גברים עם טראומה צבאית. המטפלים במסגרת המחקר הם כולם אנשי מקצוע בכירים ומנוסים אשר עברו הסמכה מסודרת לטיפולים כאלו ומלווים בהדרכה וליווי צמוד.

בהרצאתו הדגיש פרופ’ ורמטן כי יש מקרים בהם אי אפשר לחלץ את עצמנו מהפוסט טראומה על ידי מחשבה או חשיפה חוזרת ונשנית לטראומה. “האיכויות של ה-ADMA , יחד עם החזקה של המטפלים, מאפשרות טרנספורמציה עמוקה של העצמי” הוא הסביר. כמו כן התייחס פרופ’ ורמטן להתפתחות הפוסט טראומה בשנים האחרונות למענים המוכרים והקונבנציונליים ולטיפול הפסיכדלי כטיפול שניתן בשלב מתקדם של ההפרעה ולא בשלב הראשוני.

עוד דיבר פרופ’ ורטמן על חשיבות ההכשרה המקצועית והליווי הצמוד למטפלים המורשים לטפל בטיפול כזה המערב אינטנסיביות ועוצמה רבה, המצריכה ניהול מקצועי, גבולות והחזקה.

בפני המשתתפים הוצגו נתונים ומחקרים שונים שנערכו ברחבי העולם על שימוש בחומרים פסיכדלים ואת התוצאות הטובות והמבטיחות של המחקרים  הללו עד כה.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: חיים לנדאו, מטיב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן