חופי אשקלון ואשדוד דורגו כחופים “נקיים מאד” במדד יוני 2024

חופי אילת ונתניה דורגו במדד חודש יוני 2024 עם יון ממוצע ”נקי”

מגמת עלייה בניקיון החופים הפתוחים: ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לחודש יוני 2024 עולה כי 88% מהחופים הפתוחים דורגו כנקיים מאוד או נקיים, לעומת 80% במדד של חודש מאי; לראשונה מתחילת השנה, אף רשות חופית לא דורגה מלוכלכת

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: “הים והחופים הם נכס לאומי יקר ערך, המחייבים מכולנו שמירה עליהם למען הסביבה והציבור. כשהולכים לים, כולנו יכולים ליהנות מהחופים ללא שימוש בפלסטיק חד-פעמי, לטובתנו ולטובת הסביבה הימית”

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני מדד חוף נקי של חודש יוני, שמהם עולה כי 88% מחופים הפתוחים שנמדדו דורגו כ”נקיים” עד “נקיים מאוד”. מדובר בשיפור של 10% לעומת חודש מאי, אך ירידה ביחס למדד בשנה שעברה באותה תקופה שהיה 93%.

 

הרשויות החופיות הנקיות ביותר, בעלות ציון ממוצע ”נקי מאוד” במדד יוני 2024: נהריה, ג’יסר א-זרקא, חדרה, חוף השרון, הרצליה, תל אביב-יפו, בת ים, אשדוד, חוף אשקלון, אשקלון.

הרשויות החופיות עם ציון ממוצע ”נקי”: חיפה, טירת הכרמל, רשות הטבע והגנים, חוף הכרמל, עמק חפר, נתניה, אילת.

הרשויות החופיות עם ציון ממוצע ”בינוני”: עכו, קריית ים, מטה אשר, חנ”י.

לראשונה מתחילת השנה, אף רשות לא קיבלה את הציון הממוצע “מלוכלך” בחופיה.

מדידת הניקיון בחופים הפתוחים הופסקה בתחילת המלחמה והתחדשה חלקית מאז חודש פברואר 2024. הנהלת קרן הניקיון אישרה תקציב רב שנתי לשנים 2024 עד 2027 לתוכנית חוף נקי בעלות של יותר מ-55 מיליון שקל לטובת המשך תקצוב ניקיון החופים הפתוחים על ידי רשויות החוף בים התיכון ובים סוף, כמו גם המשך תגבור אכיפת הניקיון בחופים, פעולות להוצאת פסולת מהים, ניטור ופרסום.

שנת 2024 מציינת את השנה ה-19 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. התוכנית פועלת משנת 2005 למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים לפי מחויבות בין לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציביה מופנים לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה לניקיון החופים הפתוחים, ולפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה, במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של פסולת ימית בישראל.

מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מודדים את רמת הניקיון בחופים הפתוחים בד בבד עם יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים. שיתוף תוצאות מדד חוף נקי לציבור הרחב נעשה לאורך כל השנה במקטעים מייצגים בחופי הים הפתוחים בים התיכון ובים סוף. זהו צעד משלים להעלאת המודעות של הציבור הרחב לתופעת הפסולת הימית ושקיפות ציבורית.

התמיכה ברשויות החוף בהפחתה במקור מקדמת התחייבות לקידום חוק עזר עירוני שיאסור שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק בכלל חופי הרשות (הן המוכרזים והן אלה שאינם), כפי שכבר קיים באילת, בחוף אשקלון, באשדוד, בתל אביב, בהרצליה, בעמק חפר, בחדרה ובחוף הכרמל.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים, במטרה לשמור על החופים של כולנו נקיים.

חד פעמי – לא בים שלי!

 

◼️ לקבוצת חדשות אילת בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות  אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות נתניה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ראשית - ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן