חוגי נגרות מעץ בשימוש חוזר בנגריה החברתית של עם הטבע בגן יבנה

הנגרייה הוקמה בתמיכת המועצה המקומית גן יבנה, איגוד ערים אשדוד חבל יבנה והמשרד להגנת הסביבה. פטיש, מסמר – נבנה מהר אבל רק מעץ בשימוש חוזר

אין כמו לבנות שרפרף, מדף, תיבה או אדנית במו ידינו. חוגי נגרות זוכים בימינו לפופולריות רבה מאד אבל מה שמיוחד בנגריה החברתית של “עם הטבע” זה שמשתתפי החוג מייצרים בעצמם גם את חומר הגלם לבניה.

 

“אנחנו מתחילים בפירוק משטחים,  אלה שזרוקים בכל פינת רחוב ובדרך כלל משאית הזבל אוספת כדי להעביר להטמנה במזבלה. מבחינתנו זה חומר גלם מעולה שעם קצת תשומת לב ואהבה יכול להפוך לאביזר או רהיט חדש ויפיפה” מספרת שלי קלמן דלל, מתנדבת בחווה האקולוגית “עם הטבע” בגן יבנה שמנהלת את מיזם הנגריה החברתית ומנחה את הסדנאות במסגרתה.

 

הסדנאות מיוחדות גם בכך שהן מתרחשות תחת כיפת השמיים, באוויר הפתוח כשברקע ציוץ ציפורים ובריזה של שעות אחר הצהריים.  כדי לשמור על אוירה קהילתית ואינטימית, בכל סדנא יכולים להשתתף עד ארבעה משתתפים. בדרך זו, כלל המשתתפים זוכים לתשומת לב אישית והדרכה בכל שלבי הבניה.

בימים אלה הסתיימה תקופת הרצה ראשונית של הנגריה. “יצרנו עשרה דגמים פשוטים שכל אחד יכול לבנות במהלך סדנא אחת. איפשרנו למשתתפים לבחור דגם ולסגנן אותו לפי טעמם ובחירתם החופשית. בתחילת הסדנא מגיעים מעט מהוססים, אולי טיפה חסרי ביטחון עצמי,  אבל בסוף, כשהם מצטלמים עם תוצר יפיפה מעץ אמיתי גולמי, בעיבוד כפרי, העיניים שלהם נוצצות ואני מתמלאת שמחה וגאווה.”

“מבחינה אקולוגית הנגריה מייצרת מצב WIN-WIN כפול ומכופל” מסבירה אורלי קנת מנהלת “עם הטבע”.

“אנחנו גם מפחיתים פסולת שהיתה נשלחת להטמנה בזה שאנחנו מצילים משטחים מזריקה. אנחנו גם מצילים עצים חדשים מכריתה על ידי שימוש חוזר במשטחים קיימים. אנחנו גם יוצרים מרחב חברתי לעבודה משותפת של תושבים, גם מנחילים ידע בנגרות ובטחון עצמי לאנשים ביכולתם למחזר, לתקן ולבנות שייקנו ועוד מוצרים חדשים וגם מאפשרים להם לייצר לעצמם רהיט יחודי ויפייפה שבחוץ היה עולה להם מאות שקלים.”

“על כל שימוש ב- 13 משטחים נחסכת כריתה של עץ שלם אחד. עד היום, לא רק ששתלנו ב”עם הטבע” מאות עצים, אלא גם הצלנו עשרות עצים מכריתה!” היא מוסיפה.

סדנאות סתיו נוספות יפורסמו לקראת ספטמבר.

 

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עם הטבע – מרחב חברתי ירוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן