חברת מועצת העיר רחובות איטל בציר אלשיך: ״נמשיך לחיות בעיר שלנו בשלום ובנחת עוד 130 שנה אם רק לא תתערבו! אם רק תצאו לנו מהוורידים, תצאו לנו מהערים״

חברת המועצה אלשיך בדבריה בכנסת: ״אנחנו פה כדי להזכיר לשלטון הנוכחי: שאנחנו לא האויב, אנחנו האזרחים! אנחנו העם! האויב נמצא שם בעזה, האויב נמצא בלבנון! ולא פה בתוך הערים. אין צורך שתפתחו לנו עוד חזית של מלחמה והפעם מתוך הערים.״

אתמול התכנסה ישיבת שדולה בכנסת לדון בנושא: דת ועיר -חשיבותו של השלטון המקומי בסוגיות של יהדות ומדינה, ביוזמת מכון הרטמן ובהשתתפות חברי וחברת הכנסת: אלי דלל, אלעזר שטרן, יוליה מילנובסקי ונאור שירי.

 

 

מימין לשמאל: הרב מייקי גולדשטיין, ח״מ איטל בציר אלשיך, סגן ראש העיר אור גרינפלד מודיעין, תני פרנק -מנהל המרכז ליהדות ומדינה מכון הרטמן

 

המסר המרכזי והגורף שהועבר בישיבת השדולה: הדרישה של של השלטון המקומי מהשלטון המרכזי, להתחיל לבזר סמכויות לשלטון המקומי ובכך לאפשר לראשי ערים לקבל החלטות באופן עצמאי, לרבות בסוגיות הקשורות לפתיחת עסקים בשבת, תחבורה ציבורית, בחירת רב ועוד. כאשר ההחלטות בסוגיות העירוניות הללו, הן בידי שרי הממשלה בלבד.

הוזמנו לשאת דברים בישיבה סגני וסגנות מועצה מהערים השונות בהן, גם חברת המועצה איטל בציר אלשיך, ולצידה שני גרינברג- סגנית ראש עיריית חריש, ואור גרינפלד -סגן ראש עיריית מודיעין.

 

הרב מייקי גולדשטין ולינדה אביטן יו״ר הקהילה המסורתית ברחובות

 

נצפו באולם גם הרב מייקי גולדשטיין, ששימש עד לפני כשנתיים רב הקהילה הקונסרבטיבית ברחובות -״עדת שלום עמנואל״ במשך 8 שנים. ולצידו ישבה לינדה אביטן, יו״ר הקהילה.

הרב גולדשטיין נשא דברים והדגיש את הצורך בחלוקת משאבים צודקת ושיוונית מצד המועצה הדתית גם בעבור קהילות דתיות נוספות בעיר כגון הקהילה הקונסברטיבית. יו״ר הקהילה- לינדה אביטן ניצלה את ההזדמנות כדי להודות במליאה לחברת המועצה איטל בציר אלשיך, עבור התמיכה הרבה שלה בקהילה המסורתית במשך קדנציה שלמה ועד עצם היום הזה.

 

 

לאחר שחברי הכנסת נשאו דברים פתחה אלשיך בטענה כי: ״כיצד ייתכן שדווקא בתקופת מלחמה, אתם- השרים וחברי הכנסת פועלים ביתר שאת לא לטיפול בבעיות הבוערות בסוגיות בטחון, חינוך ועוד? במקום זה אתם בוחרים לפעול ביתר שאת ובמלוא המרץ כדי להצניח לתוך הערים שלנו מאות רבנים, וכך לסדר גו׳בים, והכל על חשבוננו״.

היא קראה לשלטון המרכזי להתעורר ולהתעסק בדברים החשובים באמת: ״אנחנו פה כדי להזכיר לשלטון הנוכחי: שאנחנו לא האויב, אנחנו האזרחים! אנחנו העם! האויב נמצא שם בעזה, האויב נמצא בלבנון! ולא פה בתוך הערים. אין צורך שתפתחו לנו עוד חזית של מלחמה והפעם מתוך הערים.״

אלשיך שיתפה, כי בחודשים האחרונים חברי סיעתה וח״מ מיכל וולקני, מטעם סיעת ״רחובותי״, מובילים ומובילות שיח מכבד ומכיל מול ראשי הרשימות הדתיות בנושא: בחינת חוק העזר של פתיחת עסקים בשבת. כאשר ב-30/7 בשעה 20:30 יתקיימו מעגלי שיח בבית האמנים, ב״אחוזות הנשיא״ בהובלת המרכזים לצדק חברתי.

אלשיך סיכמה את דבריה במשפט: ״נמשיך לחיות ביחד ובנחת עוד 130 שנה, בתנאי שלא תתערבו! שתצאו לנו מהורידים, ותצאו לנו מהערים. רק אנחנו יודעים הכי טוב איך לנהל את העיר שלנו״.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: באדיבות איטל בציר אלשיך

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איריס
איריס
3 months ago

איטל צודקת לגמרי!
התערבות הממשלה בנושא רק תזיק ותביא להתנגדות עמידה ותקיפה נגד הצנחת רבנים וחוקים.
כל עיר צריכה לקבוע את החוקים המתאימים לתמהיל האוכלוסייה בה.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איריס
איריס
3 months ago

איטל צודקת לגמרי!
התערבות הממשלה בנושא רק תזיק ותביא להתנגדות עמידה ותקיפה נגד הצנחת רבנים וחוקים.
כל עיר צריכה לקבוע את החוקים המתאימים לתמהיל האוכלוסייה בה.

דילוג לתוכן