חברת המועצה טליה לנקרי ותושבים מגדרה ציינו את המימונה בכיכר החטופים

חברת מועצת גדרה, טליה לנקרי, ציינה את המימונה המסורתית בכיכר החטופים בתל אביב, ולאחר מכן פרסמה רשומה מרגשת ומלאת עוצמה

חברת מועצת גדרה המוערכת, טליה לנקרי – סגנית ראש המל"ל לשעבר, המשיכה בפעילותה הציבורית גם בערב המימונה.

לנקרי רתמה רבים מתושבי גדרה לציין בכיכר החטופים את המימונה, חלקם סייעו בהכנת המתוקים ובהכנת המופלטות וחלקם בארגון האירוע.

ידוע כי במשך שנים, טליה ובעלה רובי, מקיימים את חגיגות המימונה בביתם ומארחים מאות משתתפים בצאת חג הפסח, כמקובל אך השנה, הם כאמור חרגו ממנהגם, העתיקו את האירוע אל כיכר החטופים וציינו עם משפחות החטופים את החג שמציין אמונה ותקווה לשיחרורם.

ברשומה מרגשת ועוצמתית שפרסמה כתבה:

חגיגות מימונה תמיד היו עבורי זמן של שמחה, משפחה וחיבור. ריחות המתוקים, המוזיקה והאווירה החגיגית – כל אלה היוו עבורי ביטוי עמוק לתרבות עשירה ומסורת ייחודית.

השנה, בחרתי לציין את המימונה בצורה שונה. במקום חגיגה גדולה ושמחה, בחרתי לציין את החג בכיכר החטופים בתל אביב, יחד ועבור משפחותיהם של 133 חטופים שעדיין מוחזקים בעזה, אלו שנעדרים מהשולחן המשפחתי כבר זמן רב מידי.

ההחלטה הזו לא הייתה קלה.

כבר מספר חודשים אני טוענת שהיעד הראשון והחשוב ביותר במלחמה הצודקת הזו הוא החזרת החטופים. 133 חטופים, לכל אחד מהם משפחה, חברים, חיים שלמים שנעצרו. ככל שהזמן עובר, כך חייהם בסכנה גוברת והולכת.

במצב מורכב וקשה זה, אני מאמינה שכל אחד ואחת מאיתנו חייבים לעשות את חלקם כדי להשאיר את נושא שחרור החטופים בראש סדר העדיפויות הלאומי.

המימונה בכיכר החטופים הייתה עבורי הזדמנות להביא עוד ועוד אנשים אל סיפורם של החטופים, להכיר את משפחותיהם, לחזק אותן ולהעביר מסר של תקווה ואחדות. התרגשתי ושמחתי להוביל את הכנת המתוקים והמפולטות כבכל שנה. דווקא מתוך הכאב והגעגועים, צמחה תחושת אחדות וחיבור עמוקה. ידענו כולנו, שדווקא עכשיו, בזמן הזה, חשוב יותר מתמיד לשמור על המסורת, על תקווה ואמונה.

כי המימונה, כמו כל חג יהודי, היא לא רק חגיגה של אוכל ושמחה, אלא גם חגיגה של זיכרון, של זהות ושל אמונה. אמונה שגם בימים קשים, האור ינצח את החושך, והטוב ינצח את הרע.

בנוסף לציון החג, איילת סמרנו אישה מדהימה ואימו של יונתן שנחטף ונרצח בעזה, הובילה מיצג מרגש בו המשפחות הציגו תמונות וסיפורים של יקיריהן.

לסיום חשוב לי לומר שהאירוע הזה לא היה יכול להתקיים ללא תמיכתם ועזרתם של אנשים רבים: אנשי מטה החטופים המדהימים שכבר 206 ימים עובדים לילות כימים , תושבי גדרה, מתנדבים מכל רחבי הארץ ותורמי מתוקים – כולם התגייסו ותרמו מזמנם וממרצם. יחד, הדלקנו אור גדול של אחדות ותקווה שיחזרו כולם עכשיו.

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן