חברת האופוזיציה ביבנה: ״חייב לקדם את פעילות הנוער בעיר״ | ראיון מיוחד

תכירו את חברת האופוזיציה רוחה (איאש) תורג’מן, שנמצאת במקום 2 ברשימת “יבנה שלנו” של אלון רוזן.

תכירו את חברת האופוזיציה רוחה (איאש) תורג’מן, שנמצאת במקום 2 ברשימת “יבנה שלנו” של אלון רוזן.
רוחה נולדה וגדלה בשכונת נאות שז”ר וכיום היא מתגוררת בשכונה הירוקה. היא ביתם של שמעון ז”ל ולידיה איאש שתבל”א. אביה שימש כיו”ר ועד שכונת נאות שז”ר במשך 20 שנה ופעל רבות לקידום השכונה והעיר.
רוחה גדלה בבית של נתינה, מעורבות חברתית ועשייה ציבורית ערכית.

הבית בו גדלה היווה עבורה את התשתית לשליחות הציבורית שלקחה על עצמה כחברת מועצה.

כמו המשפחה, גם הסביבה בה גדלה, שכונת נאות שז”ר הטמיעו בה את ערכי העזרה ההדדית, הפשטות והרעות. חשוב לה לשמר, להנחיל ולחזק ערכים אלו גם בקרב דור העתיד וגם בקרב תושבי יבנה החדשים.

״יבנה גדלה מאוד בעשורים האחרונים”, אומרת רוחה, ״גידול מבורך ומעשיר ולצדו אתגרים שעלולים להוביל לניכור ובדידות. על כן באחריותנו להטמיע ערכים של פשטות, חברות ושכנות טובה כפי שאפיינו את יבנה של פעם”.


רוחה, מעצבת פנים במקצועה, ראשת חוג ומרצה בכירה בשנקר, ביה”ס הגבוה ללימודי עיצוב אומרת: “החינוך תמיד עמד בראש מעייני. חינוך טוב וערכי הוא התשתית של החברה שלנו. כל השנים התנדבתי במסגרות החינוך של ילדי מתוך תחושת שליחות עבור כל ילדי מערכת החינוך”.

בתפקידה האחרון כיהנה כיו”ר הנהגת ההורים של קרית החינוך גינסבורג, שם פעלה עם חבריי וצוות בית הספר בתחומים רבים ובחיבור בין קהילת העיר לקהילת בית הספר. במסגרת זו יצרו קשרים עמוקים עם ותיקי העיר, פעלו בשיתוף עם מוסדות הרווחה בארגון סלי מזון וחיזקו את הקשר הבין-דורי בין התלמידים לאוכלוסייה הוותיקה של העיר. לדבריה, “מעורבות קהילתית היא בסיס לחברה חזקה, ערכית ומתוקנת ובמיוחד בימים אלו בה גובר השסע על האחדות בעם, מוטלת עלינו אחריות גדולה להנחיל לדור הצעיר את ערכי הסובלנות, קבלת האחר, האחדות והערבות בעם שלנו. מתפקידנו לשמש דוגמא לדור הצעיר ולסמן עבורו את הדרך”.

אלון רוזן, שעומד בראש הסיעה, שיבח את רוחה בכניסתה לתפקיד. “סיפור החיים של רוחה והסיפור של העיר שזורים זה בזה. השילוב הזה, בין חיבור חזק ליבנה לבין ניסיון ויכולות מוכחות לאורך שנים – הוא בדיוק השילוב שאנחנו מביאים לעיר, הוא השילוב שיבנה כל-כך צריכה. אני בטוח שרוחה תהיה כוח עצום בדרך שלנו לקחת את יבנה למקום שהיא ראויה וצריכה להיות בו”.

תספרי על הפעילות שלך בעירייה.

“אני חברה במספר ועדות – ועדת החינוך, ועדה לקידום הילד, ועדה לזהירות בדרכים, וועדת איכות הסביבה ועדת הנחות במיסים. אם יכולתי, הייתי מצטרפת לעוד ועדות על מנת לקדם יוזמות נוספות וחשיבה יצירתית. למשל: בוועדה לקידום הילד, אחד הדברים שאני רואה בו צורך מאוד גדול זה לקדם את הפעילות לנוער. פעלתי יחד עם יו”ר הוועדה בנימין אשר, לקידום ושיפוץ של מבנה למען הנוער. ואני תקווה שראש העיר יוציא את את היוזמה לפועל.

בוועדה לאיכות הסביבה, בראשות דוד שחר, אנו פועלים רבות ביחד עם תושבים אכפתיים ומסורים למאבק למיגור זיהום האוויר בעיר. אני תקווה שהוועדה תרחיב את פעילותה גם לתחום בעלי החיים ונקיון העיר בדגש על השכונות הוותיקות.

ועדת החינוך, אחת הוועדות החשובות ביותר לטעמי. בתפיסת עולמי ילדי העיר וחינוכם הוא מנוע הצמיחה הגדול ביותר של העיר. עלינו לפעול יחד בוועדה לקידום מסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. ולייצר מענה הוליסטי שלם, החל מפעילות בילוי ופנאי שזקוקים לפיתוח ועד לחיבור ערכי ועמוק לשורשים ולהסטוריה המקומית של העיר.

מה את מאחלת לתושבי יבנה?

“אני מאחלת לנו שנהיה מאוחדים, שנדע לכבד ולהכיל איש את רעהו. שנדע לתת יד לעזרה ושאף אחד בעיר הזו לא ירגיש לבד. אני מאחלת לנו כתושבים לייצר קהילה ערכית, מכילה ותומכת. עיר מתקדמת המושתתת על אנרגיה ירוקה,ללא זיהום אוויר.
אני מאחלת לשכונות הוותיקות שישימו עליהן זרקור של אור וישקיעו השנה בנקיון השכונות ובפיתוח פארקים, גינות ציבוריות וחניה מספקת לכולם״.

 

◼️ לחדשות יבנה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן