חברים לרפואה: דרישות מצד הכוחות בעזה לחומרי חיטוי ותרופות ייעודיות שונות

בימים אלו, נערך הארגון להמשך הלחימה ומבצע רכש מתרומות על מנת לספק מענה לבקשות מיידיות לציוד חירום רפואי ותרופות בהיקף של כ-3 מיליוני שקלים

בשבוע שעבר (26/12) דווח בכלי התקשורת על חייל צה”ל שנפטר לאחר שנדבק בפטרייה מסוכנת במהלך הלחימה ברצועת עזה. כזכור הלוחם, שנפצע קשה בגפיו, נדבק בפטרייה שעמידה לטיפולים הקיימים והובהל לבה”ח אסותא אשדוד.

בקשה מצד משפחתו הגיעה ל”חברים לרפואה” לצורך סיוע בהשגת תרופה חדשנית, ובפניית העמותה לחברת פייזר, עודכן כי הנושא בטיפול והתרופה אכן סופקהאך החייל נפטר לאחר שהרופאים לא הצליחו חרף מאמצים כבירים לייצב את מצבו.

בהמשך לכך דווח כי כ-15 חיילים נוספים, אובחנו כסובלים מאותה הפטרייה העמידה שעשויה להיות קטלנית, ובצדם יש עוד חיילים רבים שלקו במחלות שונות ונדבקו בחיידקים עמידים כתוצאה מחשיפה לתנאי השטח בשדה הקרב, לרבות תנאים של קרקע מזוהמת במי ביוב, מנהרות טחובות, עובשים וכיו”ב.

בנוסף, קיים חשש להתפרצות מחלות ומגיפות כמו מחלות דרכי הנשימה- בעיקר עם הכניסה לעונת החורף הקרה, מחלות מעיים הגורמות לשלשולים, כינים, אבעבועות רוח, סקביאס ואפילו כולירה וזיהומי עור שונים, כל זאת לאור קריסת התשתיות והמצב התברואתי המתדרדר בעזה כולה.

לדברי ברוך ליברמן מנכ”ל “חברים לרפואה”, “מעבר לטיפול החשוב בחיילים שחלו, אחת המטרות היא למנוע התפשטות תחלואה גם לאוכלוסייה הכללית בארץ, בדגש על החיידקים העמידים והזיהומים שאינם מגיבים אפקטיבית לאנטיביוטיקה. עבור היחידות הלוחמות בעזה, אנו דואגים לאספקה לפי המצב והבעיות הבריאותיות בשטח, כמו למשל משלוח של תרופות להקלה על הבטן עבור יחידות שנתקלו בתחלואה בתחום הרגיש הזה.

בימים האחרונים אנו מקבלים בקשות בהיקפים נרחבים למשחות שונות לטיפול בפטריות ולחומרי חיטוי, כמו למשל בקשה למאות בקבוקי פונגימון, משחות לשפשפות ולפטריות ברגליים. חשוב להדגיש כי קיימים חסרים משמעותיים ואנו פונים לכל מי שמוכן לתרום לנו את המשחות והתרופות הללו וכל תכשיר אפקטיבי אחר לטיפול בפטריות, על מנת להצליח לעמוד בביקוש מצד היחידות הלוחמות”, הוא מדגיש.

“התרופה של חברת פייזר, שנועדה לטפל בפטרייה העמידה ממנה נפטר החייל לצערנו, היא תרופה שנמצאת עדיין במחקר ואינה משווקת, אך בהמשך לפניה שקיבלנו, סייענו לתווך ולהביאה מארה”ב לישראל במהירות”, הוא מציין. “הארגון מתמחה בהנגשת תרופות למי שזקוק, לרבות תרופות ניסיוניות שטרם נכנסו לשימוש. עם פרוץ המלחמה פתחנו מרלו”ג ענק דרכו אנו מרכזים את הפעילות לאיתור, איסוף, מיון, ושינוע ציוד רפואי ותרופות למפונים, לפצועים, לכוחות הביטחון, לכיתות הכוננות ועוד, בהתאם לדרישות תוך כדי תנועה, ובעבודה בשיתוף פעולה צמוד מול בתי החולים, כוחות הביטחון וכלל חברות הפארמה.  עד כה, העברנו כ- 5 טון ציוד רפואי, למעלה מ-250,000 פריטי סיוע ולמעלה מ-15,000 משלוחי תרופות לפצועים ולמשתקמים בכל הרמות”.

אודות חברים לרפואה- עמותת ״חברים לרפואה״ נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום מהווה העמותה את ארגון הגג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש. בימים אלו, נערך הארגון להמשך הלחימה ומבצע רכש מתרומות על מנת לספק מענה לבקשות מיידיות לציוד חירום רפואי ותרופות בהיקף של כ-3 מיליוני שקלים.

צילום: חברים לרפואה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן