זה”ב בגן – אזרחים ותיקים בגני הילדים באילת

אילת התברכה בקהילה חמה ובאלפי מתנדבים שפועלים בעשרות ארגונים אחת מהם היא אורה ארז, אשת חינוך בגמלאות שמרכזת ב – 20 השנים האחרונות את תכנית זה”ב בגן, במסגרתה מגיעים סבים וסבתות לגני הילדים, מדברים איתם על זהירות בדרכים, מקריאים סיפור, מציירים ציור והכל בחיוך ועם חיבוק עם פרישתה של אורה מהתפקיד שגם אותו עשתה בהתנדבות, הוענקה לה באהבה תעודת הוקרה

התכנית “זהב בגן” – אזרחים ותיקים בגני הילדים פועלת כבר למעלה משני עשורים באילת, במסגרתה מתנדבים כ – 30 גמלאים וגמלאיות בגני הילדים ומשמשים “כסבא וסבתא גן” לילדי אילת שחלקם רחוקים גיאוגרפית מהסבים שלהם. המתנדבים מגיעים לגן קבוע, פעם או פעמיים בשבוע. התכנית מתמקדת בזהירות בדרכים כדי להטמיע את המסרים כבר מגיל קטן, וכל אחד ואחת מהמתנדבים מגיש את זה לילדים באופן ייחודי, בסריגה, בציור, בשירה, בסיפור אבל מעל הכל עם חיבוק.

את התכנית שמפעילה רשת המתנ”סים בליווי המחלקה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים במינהל שח”ק בעירייה, מרכזת בהתנדבות כבר 20 שנים, אורה ארז, גמלאית של משרד החינוך. אורה מוותיקי העיר, אימא לשלושה ילדים ותשעה נכדים ונכדות, הגיעה לאילת כמורה חיילת ונשבתה בקסמה של העיר. כאן הכירה את גבי, מי שהפך לבעלה ויחד הקימו כאן משפחה. לאחר השחרור החלה אורה לעבוד כמורה לחינוך מיוחד בבית ספר “אלמוג”, שם לימדה משך 35 שנים. לצד זאת הובילה בבית הספר תכנית ציונות שנקראה לימים תכנית מורשת. במסגרת זו הציגה אורה בכל שבוע נושא אקטואלי, פתגם ושיר השבוע. גם אחרי שפרשה לגמלאות המשיכה להעביר את תכני התכנית לתלמידי בית הספר, כך זכתה לכינוי “אורה מורשת”.

כשפרשה לגמלאות, הדרך להתנדבות בקהילה היתה מאוד קצרה. אורה החלה להתנדב במתנ״ס קולייר ומהר מאוד הפכה לרכזת התכנית “זהב בגן” הפועלת מאז באגף הגיל הרך במתנ”ס שחמון. את הצלחת התכנית זוקפת אורה למתנדבים עצמם ומציינת בגאווה שבאילת יש את מספר המתנדבים הגדול ביותר בארץ. “באילת מחבקים את המתנדבים באהבה וזה תענוג להחזיר חזרה לקהילה” אמרה אורה והוסיפה: “אילת אידיאלית לגמלאים ומציעה עושר גדול של פעילויות ובמה אדירה לנתינה”. לצד המתנדבים הודתה אורה גם למתנ”ס שחמון שמהווה בית עבור המתנדבים.

באירוע הפרידה מאורה בו השתתפו מתנדבי התכנית, זכתה אורה לתודה והוקרה מראש העירייה – אלי לנקרי ומעידית רביב – רכזת זהב בגן הארצית מטעם החברה למתנ”סים על פעילותה רבת השנים, על ההשקעה והמסירות בהתנדבות, על הובלה וריכוז מתנדבי התכנית באילת, ועל העשייה המשמעותית בתחום הבטיחות בדרכים.

את אורה תחליף גם כן בהתנדבות רוחל’ה שפיגל מי שניהלה את בית ספר “אלמוג” ואת ויצו אילת ופעילה שנים רבות בקהילה ולמענה.

 

◼️ לחדשות אילת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן