ועדת הבריאות סיירה בבית החולים “הרצוג” בירושלים

בית החולים “הרצוג” בירושלים המציין כיום 129 שנות פעילות הינו בית החולים העברי הוותיק בארץ ובית החולים הפסיכיאטרי הראשון במזרח התיכון.

יו”ר וועדת הבריאות ח”כ יוני משריקי: נדון בתעריפי האשפוז ההפסדיים במוסדות הפסיכיאטריים, ובעובדה שטיפול במיון פסיכיאטרי – כלל אינו מתוגמל

שקופית שהציג ד”ר חביב, מנהל הרצוג במפגש בענין תעריפי אשפוז

ועדת הבריאות של הכנסת סיירה בחמישי לראשונה בתולדות המקום, במרכז הרפואי הרצוג בירושלים. יו”ר הוועדה, ח”כ יוני משריקי (ש”ס) הבטיח לדון בוועדה בתעריפי האשפוז ההפסדיים במוסדות הפסיכיאטריים, ובכך שטיפול במיון פסיכיאטרי – כלל אינו משולם.

שמאי קינן, יו”ר הוועד המנהל, סיפר על התלאות הרבות בהשגת האישורים הנדרשים להרחבת המקום, שהוא מוסד ללא כוונת רווח, ואינו מקבל מימון ממשלתי. חרף זאת, סיפר כי מדובר באחד מבתי החולים המעטים בישראל – שתקציבו מאוזן. הוא מנוהל ע”י ועד מנהל מתנדב והכנסותיו מתבססות על פעילותו הרפואית ועל תרומות.

ד”ר יעקב חביב, מנהל המרכז, סיפר על בית החולים המציין כיום 129 שנות פעילות, בית החולים העברי הוותיק בארץ, ובית החולים הפסיכיאטרי הראשון במזרח התיכון.

ד”ר חביב הדגיש את העובדה שהרצוג הפך למרכז ההנשמה הגדול בכל העולם עם כ- 250 מונשמים וסיפר על הפעילות החינוכית והתרבותית המוענקת אפילו לכ-60 ילדים מונשמים כרוניים, אשר עבורם מופעל בי”ס לחינוך מיוחד. הוא הצביע על ביקוש גדול מההיצע למחלקות הנשמה, שיקום וסיעוד-מורכב, ועל תעריפי אשפוז הפסדיים.
בנוסף, סיפר כי מוקם בהרצוג מרכז דיאליזה ממוגן חדש, ומקודמים הקמת מרכז דימות, המשך פיתוח פטנטים רפואיים-פסיכיאטריים, והקמת מרכז לחקר הטיפול בחומרים פסיכודליים. הוא סיפר על קליטת עשרות מונשמים עם פרוץ המלחמה – מסורוקה, הדסה, שערי צדק ושיבא, ועל תכנון הקמת יחידה ייעודית לחיילים מונשמים וסיעוד-מורכב לצעירים.

עוד סיפר, כי בית החולים מלווה 4 בתי מלון של מפונים, הרחיב בחודשים האחרונים את מרפאת הצעירים לבריאות הנפש, מקדם פתיחת מרפאת בריאות נפש לזכאי אגף השיקום במשרד הביטחון, מרכז חוסן למטפלים ומטפל בנפגעי מסיבת נובה.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

צילום: יח"צ | המרכז הרפואי הרצוג

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן