ובמקום הראשון… נריה תרומי מרחובות הוא חתן התנ"ך המחוזי

חידון התנ"ך המחוזי מחוז מרכז התקיים בקרית החינוך למדעים, לוד. החידון נערך בסימן ממגפה לרפואה  ברוח הפסוק "אני ה' רופאך". זאת, כביטוי לתקופה הנוכחית בה החברה הישראלית מתמודדת בגבורה עם מגפת הקורונה. בשל הקורונה, החידון נערך בנוכחות קהל מצומצם והועבר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק המחוזי.

אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל. מתוך הרצון שהחידון יהיה חלק מתהליך שיוביל ויניע את לימוד התנ"ך במערכת החינוך. בסופו של התהליך ייצגו התלמידים הזוכים את מדינת ישראל בחידון התנ"ך העולמי .

החידון כלל עד כה 3 שלבים: בשלב הראשון- נגשו לחידון הבית ספרי האינטרנטי, 250 תלמידים מכל המחוז מ – 38 בתי ספר על יסודיים שלקחו חלק. בשלב השני – התקיים חידון בכתב ל-100 תלמידים שעלו לשלב זה לאחר המבחן האינטרנטי. אתמול נערך השלב השלישי – השלב המחוזי בו התמודדו 16 תלמידים (שני סבבים – 16 תלמידים מכל זרם חינוך שהעפילו לגמר המחוזי לאחר החידון בכתב. כל המתמודדים רגשו את הקהל בבקיאות שגילו בספר הספרים.

כאמור, החידון התארח בעיר לוד, במעמד אהרון אטיאס, מנכ"ל העיריה. במהלך הטקס העניקה ויקי ניצן, מנהלת חברה ונוער במחוז, תעודות הוקרה לכל המורים ורכזי התנ"ך שהגישו את תלמידיהם לחידון. החתנים וסגניהם ייצגו את מחוז מרכז בחידון התנ"ך הארצי לנוער שיתקיים בחודש מרץ. בחידון הארצי יבחרו הנציגים שייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. יצוין, כי ההשתתפות של כל הארבעה בחידון הקנתה להם ציון 100 בבגרות בתנ"ך בשתי יחידות לימוד.

חבר השותפים בחידון לבתי הספר הממלכתיים: יו"ר מר שלום עזרן מנהל אגף החינוך בעיר לוד, מאיר אסא, אפרת שלום מנהלת הקריה למדעים ומנהיגות אורט לוד וחתן פרס התנ"ך המחוזי לשנת תשע"ט ירין בר | חבר השותפים בחידון לבתי הספר הממלכתיים דתיים: יו"ר יוסי ארוש סגן ראש העיר לוד ומחזיק תיק החינוך, עדית עזר חשבת המחוז וגלעד אברהמוף חתן התנ"ך העולמי תשפ"א | את הטקס הנחה מר יוסי מסאי, מפקח מינהל חברה ונוער במחוז מרכז ואת הטקס ותהליך החידון כולו מרכזות הגב' רעות ארליך והגב' אורלי מירון מפקחות מינהל חברה ונוער.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן