התנועה לאיחוד הקול החילוני המתון הוקמה ברחובות

לא יכול לשבת מהצד ולהסתכל איך הכל קורס | יעקב סנדלר (84): “נגבש את המחנה הליברלי חילוני. נשכנע את החברים שלנו להתייצב ולהצביע, נוביל למשא ומתן אמיתי וכן לאיחוד הכוחות”

בגיל 84 בוערת ליעקב סנדלר בעצמות התקווה לרכז את המצביעים החילוניים ומתנגדי ההפיכה המשטרית – והמהלך הזה מתחיל לקרום עור וגידים.

היוזמה לצעד הגיעה מכיוונו של יקי ניסנבאום, יו”ר מפלגת העבודה ברחובות, מראשי ההפגנות ברחובות, ואם להודות – האיש היחיד שהצליח לגייס למהלך הכל כך נחוץ הזה את יעקב סנדלר – ראש העיר לשעבר ואף את חברת המועצה המוערכת ד”ר רוני באום.

יעקב סנדלר: “יקי אמר לי, תסתכל על זה כמו על צו 8′. אכן, אני משתתף בהפגנות כבר מההפגנה הראשונה בכיכר הבימה, שם עמדנו בתחילת ינואר כשעה וחצי בגשם שוטף ובחושך (בגלל קצר) ולא זזנו. אני, כמו מיליוני ישראלים, הייתי בשוק מהתוכנית הסדורה שהייתה לאנשי  הליכוד וחבריהם החדשים, שמהותה היא הפיכה שלטונית בישראל. למרבה המזל הם היו מספיק שלומיאלים בדרך בה רצו ליישם את תוכניתם. מאז, אני לא מאמין להם  ועלינו לעשות הכל כדי להרחיקם ממוקדי השלטון. אני מוכן לתרום את תרומתי הצנועה כאן ברחובות”.

יקי ניסנבאום: “לאחר הנאום המרשים של יעקב סנדלר באחת משבתות המחאה בפארק רבין ברחובות, פניתי אליו כדי שיעמוד בראש המחנה. סנדלר קרא בנאומו לריכוז המצביעים לתמיכה רק באנשים המזוהים עם מתנגדי ההפיכה. קריאה זו של סנדלר זכתה לתמיכה רבה בקרב אלפי המפגינים”. גייסתי את תמיכת “העבודה” למהלך ואני מצהיר: למפלגת העבודה יהיה ייצוג גם במועצת העיר הבאה”.

לדברי סנדלר, “לתנועה הזו חשיבות רבה בהשפעה על הקהל החילוני, והליברלי. סדר היום שלנו יהיה חופף לסדר היום של החברה כולה. יש איום ממשי וקרב אמיתי על דמותה של מדינת ישראל. זו שעה היסטורית. כן, גם ברחובות. הכלים נשברו, החוזים החברתיים הופרו. הסטאטוס קוו מבחינתו לא קיים. נמשיך את מהפיכת החופש שהתחלתי בה בשנת 1993, עת פתחנו את העיר בסופ”ש”.

“כשאני הייתי ראש עיר חילוני על מלא, דאגתי בדרך מכובדת לכל הצרכים של כל האוכלוסיות”, הוסיף. “דאגתי לחרדים ולדתיים יותר מאשר הם דאגו לעצמם. אבל בעשורים האחרונים תמיד, באורח פלא ועדת הכספים הופקעה מהחילונים, ועדת ההקצאות הופקעה מהחילונים, בקיצור, אנחנו, הורחקנו מהמקורות  הכספיים של העירייה. זה לא במקרה. מעכשיו, כל משאבי העיר יחולקו בצורה שוויונית והוגנת. לא נאפשר בניית  בית כנסת בלב ליבה של שכונה חילונית עבור קהילה שלא קיימת שם. או – מקווה ועליו כולל בלב אוכלוסייה שלא תשמש בהם. פשוט אצבע בעין”.

איך בדיוק תעשו את זה?

“נגבש את המחנה הליברלי חילוני. נשכנע את החברים שלנו להתייצב ולהצביע, נוביל למשא ומתן אמיתי וכן לאיחוד הכוחות. ולא פחות חשוב – נשכנע את אלה שחושבים להצביע עבור מועמדים שאינם מועמדי הגוש החילוני ליברלי, לשנות את כוונתם”.

איך אתם מתכוונים לפעול?

סנדלר: “לצערי, כמו שעבדו על מדינה שלמה, מנסים לעבוד על תושבים תמימים מקרב תושבי רחובות. אני רואה אנשים הבאים להפגנות ובו בזמן תומכים במועמד רשמי של הליכוד. מפגינים ליד הבית של עידית סילמן, ברחובות, ובו בזמן תומכים במועמדותו של יד ימינו של בעלה (לפי הפרסומים). זה לא הגיוני שאנשי מרצ יתמכו בסילמן. זה נראה מופרך? זה בעצם מה שקורה למעשה. למה זה קורה? כי עובדים עליהם, כמו שעבדו עלינו עם ההפיכה. הצבנו לעצמנו מטרה לאתר את אלה שמוליכים אותם שולל ולהציג בפניהם את העובדות”.

פתאום צצו להן תנועות ליברליות רבות ויותר מכך, ליברלים רבים מוצאים את עצמם מצביעים למועמדים שממש רחוקים מהאג’נדה שלהם, מה באשר לאיחוד המחנה?

“את תראי שאנחנו נהיה ראש החץ הדוחף לאיחוד הכוחות. באיחוד כוחות, כמו בכל איחוד הצדדים צריכים לבוא בנפש חפצה ולנהל את המשא ומתן בשקט, מאחורי הקלעים. בקרוב נפנה לציבור להצטרף אלינו מעשית”.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-הבמה הפוליטית >> לחצו כאן

צילום: ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן