התמונה החינוכית המצוינת לשנת תשפ”ג במודיעין

93.8% זכאות לבגרות  22.5% בעלי תעודת בגרות בהצטיינות 52.3% מהתלמידים זכאים לבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יח”ל. 78.8% זכאים להסמכה טכנולוגית הלומדים מדעים וטכנולוגיה אחוז נשירה אפסי ואחוזי התמדה גבוהים. 10% מכלל התלמידים שניגשו לבגרות הם תלמידי חינוך מיוחד 3.1% מהתלמידים שניגשו לבגרות הם עולים חדשים

ראש העיר, חיים ביבס: נתוני התמונה החינוכית מראים שוב כי מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים המובילות בתחום החינוך בישראל. עם 93.8% זכאים לבגרות ואחוז נשירה אפסי, אנחנו גאים בכך שכל תלמיד בעיר מוצא את מקומו במערכת החינוכית שלנו. הייחוד של העיר טמון בשילוב המוצלח של החינוך המיוחד, שמונה 10% מכלל התלמידים, ונותן מענה לכל ילד, תוך טיפוח ערכים של שוויון הזדמנויות ומצוינות. נתוני ההצלחה המרשימים הללו הם תוצאה של ההשקעה הרבה בתחום החינוך. חצי מתקציב העירייה מוקדש לחינוך, מה שמדגיש את החשיבות הרבה שאנו רואים בהשקעה בעתיד ילדינו.
אולם עיקר הקרדיט להישגים אלו הם בזכות העבודה מאומצת של צוותי ההוראה המסורים, שמהווים עמוד התווך של מערכת החינוך העירונית, וכמובן הורים התומכים ומשקיעים בחינוך ילדיהם.

משרד החינוך פרסם ביום ראשון 29.9.24, את נתוני התמונה החינוכית לשנת תשפ”ג, המכילה נתונים המציגים את העשייה החינוכית והערכית הנעשית בבתי הספר לצד הישגים לימודיים. על פי הנתונים ניכר, כי מערכת החינוך העירונית, נמצאת גבוה מעל הממוצע הארצי. בשנת תשפ”ג למדו 2,074 תלמידים בכתה י”ב (המחזור שסיים)  ו-6,172 תלמידים הלומדים בכלל כיתות החטיבה העליונה י’-י”ב. נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות עם 93.8% זכאות לבגרות (הממוצע הארצי עומד על 76.3% בלבד). מדובר ביציבות ואף בעלייה קלה בנתוני הזכאות לבגרות הגבוהים אשר ב5 השנים האחרונות עומדים על 92%-93%.

בדומה למחזור הקודם, 94%  מסך תלמידי שכבת י”ב בעיר הם תלמידים הלומדים בעיר , ניכרת יציבות גם בנתון ההתמדה. הדבר מעיד על אמון של ההורים והתלמידים במערכת העירונית הרואים במערכת החינוך העירונית מערכת איכותית וטובה וההישגים המרשימים אליה היא מגיעה, הם בזכות ההשקעה בהם עם אחוז גבוה ביותר של התמדה (תלמידים המתחילים ונשארים בבתי ספר בעיר ולא יוצאים ממנה) כאשר הממוצע הארצי עומד על 81.4%. כמו כן, תלמידי החינוך המיוחד כולל המשולבים במערכת החינוך הרגילה הם כ-10% (כולל ילדים מיישובי הסביבה). יש להדגיש כי נתון זה כולל את בוגרי בית הספר לחינוך מיוחד גוונים. בהקשר זה, נתון מדהים הוא כי 10% מכלל התלמידים שניגשו לבגרות, הם תלמידי חינוך מיוחד. נתון נוסף מעניין הוא כי 3.1% מהתלמידים שניגשו לבגרות הם עולים חדשים.

הישג חשוב ויציב נוסף של המערכת העירונית אליו יש להתייחס בניתוח אחוז הזכאות לבגרות הוא ההצלחה בהורדת מספר התלמידים הנושרים מבתי הספר שעומד על אחוז אפסי – 0.4% לעומת הנתון הארצי שעומד על 1.1%,  דבר ששב מציג לראווה את העיקרון החינוכי של מינהל החינוך: “לא מוותרים לאף תלמיד/ה ולא מוותרים על אף תלמיד/ה”.

בנתוני הבגרות המצטיינת מודיעין מכבים רעות ממשיכה בשאיפתה למצוינות כך ש 22.5% מבוגרי השכבה סיימו את לימודיהם עם תעודת בגרות מצטיינת זאת לעומת 12.4% לזכאות לתעודת בגרות מצטיינת בנתונים הארציים.

נתוני התמונה החינוכית שפורסמו השבוע מעידים על כך שנמשכת העלייה המרשימה בתחום שהעיר הציבה כיעד לפני כעשור – קידום תחומי המדע והטכנולוגיה , כך ש 78.8% מהבוגרים זכאים לתעודת הסמכה טכנולוגית מתוכם 32.9% השיגו תעודת הסמכה טכנולוגית מצטיינת. הישג זה הינו הודות להשקעה של התלמידים, צוותי בתי הספר והמערכת העירונית הרואים במקצועות “העתיד” השקעה לעתידה של העיר ושל המדינה וכעת מערכת החינוך העירונית צועדת קדימה אל עולם ה AI.

גם במספר התלמידים שעשו בגרות 4 ו-5 יחידות מתמטיקה, אחד המקצועות המאתגרים שמינהל החינוך העירוני שם לו למטרה לקדם ולעודד בקרב התלמידים, נמשכת מגמת הגידול במספר התלמידים הנבחנים ל-4-5 יח”ל. השנה נתון התלמידים הוא 52.3% , גם בלימודי האנגלית העיר הנתונים ממשיכים להיות מרשימים כאשר בשנת תשפ”ג 75.3% מהתלמידים זכאים לבגרות 5 יח”ל באנגלית.

 

◼️ חדשות מודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן