התחדשות עירונית בקריית מלאכי; מתכננת מחוז דרום בביקור בעיר

בביקור נדונו האתגרים הייחודיים של העיר ומציאת דרכים לפיתוח עירוני, לצד גישור של הפערים הכלכליים עמם מתמודדים היזמים.

מתכננת מחוז דרום בביקור בקריית מלאכי

בפגישה נסקרו כל האזורים בהם יש היתכנות לביצוע התחדשות עירונית ופינוי בינוי. גם  אתגרי התנועה והפתרונות שעומדים על הפרק

מיכל מריל, מתכננת מחוז דרום במנהל התכנון, הגיעה לקריית מלאכי יחד עם הרפרנטים ניצה צפריר-כהן ויוסי ישראלאשוילי כדי לבחון מקרוב את הפרויקטים להתחדשות העירונית בעיר.

הביקור נועד להבין את האתגרים הייחודיים של העיר ולמצוא דרכים לפתח אותה, לצד גישור של הפערים הכלכליים עמם מתמודדים היזמים.

במהלך הביקור, הציג יוסף כהן – מ”מ מנכ”ל העירייה, סקירה מקיפה של העיר, הכוללת את מערכות ה- BI (בינה עסקית), ה-GIS (מערכת מידע גאוגרפית) והחזון הנדל”ני של ראש העיר. כמו כן, הוצגו בפני המתכננת אתגרי התנועה בעיר והחשיבות של הרחבת גבולותיה.

שנאור קטש, מנהל ההתחדשות העירונית בקריית מלאכי, הציג את הפרויקטים הפוטנציאליים להתחדשות עירונית, בדגש על בניין 101 בבן גוריון ופרויקט פינוי בינוי בשכונת חב”ד-בן גוריון. בהקשר זה הועלו בפני המתכננת המחוזית האתגרים הייחודיים של הפרויקט האחרון ועל כך שבשכונת כרמי הנדיב הסמוכה אושרו 20 קומות לבנייה, אך במרחק מטרים ספורים משם, משרד הביטחון מתנגד לבנייה מעל 9 קומות.

הביקור כלל גם סיור בשכונות הוותיקות הרצל, ויצמן וקיבוץ גלויות, כדי לבחון מקרוב את צפיפות הבנייה ולהבין את האתגרים הייחודיים של שכונות אלה.

במהלך הדיונים, הודגש הצורך ביצירת קישוריות בין השכונות הוותיקות והחדשות, כמו גם בחשיבות היציאות לעיר אשדוד והכביש העוקף של באר טוביה להפחתת עומסי התנועה בעיר. הביקור הסתיים בדיון מקיף על תכנון ההתחדשות העירונית בקריית מלאכי לשנים הבאות, תוך התייחסות לאתגרים וההזדמנויות שעומדים בפני העיר.

ראש העיר אליהו זהר:

“אנו מחויבים לפתח את קריית מלאכי ולהפוך אותה לעיר מודרנית ומתקדמת, תוך שמירה על הצביון הייחודי שלה. ההתחדשות העירונית היא מפתח מרכזי להשגת מטרה זו ואני מאמין שהצגת האתגרים יסייעו לנו להתקדם בהתחדשות עירונית”.

 

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית קריית מלאכי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן