השר סמוטריץ’ בשדרות: “נגמר הסיפור של השקעה במיגון בשדרות”

השר בצלאל סמוטריץ’ התייחס גם לאיום האיראני

שר האוצר נאם בכנס בקהילת “רעות” בשדרות, וטען כי איראן חותרת להקמת מטרייה הגנה אווירית שתעניק לה מרחב חסינות לתוכנית השמדה של מדינת ישראל. “לנו כבר יש גרעין”

בכנס הגרעינים התורניים שאירח גרעין ‘רעות’ בשדרות התייחס שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לאיום האיראני ואמר:

“איראן חותרת למטריית הגנה גרעינית שתעניק לה מרחב חסינות לתוכנית השמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. שילוב של מכת אש ענקית עם כיבוש קרקעי פיזי משולב. יש את חיזבאללה מלבנון בצפון, עם 35 אלף לוחמי מליציות פרו איראניות שנמצאות בסוריה ועיראק שיבואו ממזרח כולל ירדן, חמאס בעזה וכמובן יו”ש וכל זה בסיוע ארטילרי של החות’ים ועיראק. אני מקווה שלא יהיה צריך עוד לשכב ולרוץ למרחבים מוגנים כאן בשדרות ובקיבוצי העוטף. לא שמים שקל על מיגון, כי המלחמה צריכה להסתיים כך שלא נשקפת עוד סכנה כלפי תושבי מדינת ישראל, דבר שיקרין על כל המרחב כולו שמי שיתעסק איתנו יגמור כמו חמאס ועזה”.

האיראנים וחיזבאללה בונים על חולשה פנימית חברתית שלנו אבל הם טועים בענק. אין היום פילוג גדול. יש קצוות, הרבה רעש וחיפוי תקשורתי מאסיבי, כל איזה 15 זקנים שצורחים וחוסמים כבישים מקבלים כותרות ושידורים חיים אבל הרוב בישראל מאוחד ונחוש, עם ישראל ברובו הגדול מבין היטב את האתגר המשותף שהוא חיצוני לחברה. הציבור לא משוסע ומפולג. אני לא שוטף כבר שנים לחרדה הקיומית הזו כאילו אנחנו מתפרקים.

הדבר הכי טבעי הוא שאנחנו מתווכחים. צריך ללמוד איך להתווכח ואחרי השביעי באוקטובר צריך, גם אני, להפיק לקחים אך החברה הישראלית חזקה ומאוחדת ולומדת עוד ועוד איך להתמודד אחד את השני. אף אחד לא לקח לנו את הערבות ההדדית והאחדות. האיראנים דוהרים לגרעין אבל לנו יש כבר גרעין. הרבה גרעינים פזורים ברחבי הארץ שהם חלק מתפיסת הביטחון הלאומית שלנו.

מנכ”ל קהילת “רעות” בעיר שאירחה את הכנס יניב צברי:

“עוד מעט נציין כבר שנה לטבח האכזר שגבה את חייהם של עשרות תושבי העיר. מהיום הראשון קהילת רעות בעיר נותרה בעיר והעניקה שירותי חירום לחוליות החלשות ולציבור הקשישים שנותרו בעיר על כל הנדרש ומשתמע מכך. בנוסף, זכינו כקהילה לקחת חלק משמעותי בתמיכה ועזרה לכלל מפוני העיר שדרות במרחבים השונים : הקמת מכבסות לאלפי תושבים. מציאת פתרונות חינוך ופעילות לפעוטות ובתחומים נוספים בשיתוף פעולה רשותי. תחום נוסף הוא תמיכה ועזרה לחיילי צה”ל כאשר הקצנו את מטבחי מעונות היום של הקהילה ואת מדרשת ‘לפידות של הגרעין לטובת אלפי החיילים והחיילות, שהוסבו למטבחי ענק שבישלו ארוחות לגדודים המוצבים בעיר ובמדרשה. העשייה הבלתי פוסקת מזקקת את המהות של הגרעינים התורניים כמי שניצבים בחזית הביטחון האישי והלאומי”.

 

◼️ לחדשות שדרות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הקרן להתחדשות קהילות בישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן