השר מיקי זוהר: “לא צריך להתרגש מכל הצעת חוק”

השר מיקי זוהר בכנס קטיף התשיעי לאחריות לאומית לציון 18 שנים להתנתקות, על חוק יסוד לימוד תורה: “לא צריך להתרגש מכל הצעת חוק. אנשים מציעים הצעת חוק אבל לא בהכרח היא תעבור בכנסת. זה יותר לדבר לציבור שלהם”

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין לעיתונאית שרה ב”ק בכנס קטיף התשיעי לאחריות לאומית: “אני בעד הרפורמה בנוסח המקורי ותמכתי בעמדתו של לוין.. אנחנו חייבים לדעת שיש דרך לקדם את הרפורמה, להכיל את הכעס של המתנגדים”

כנס קטיף התשיעי לאחריות לאומית של מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון מתקיים היום ביד בנימין לציון 18 שנים להתנתקות. בראיון במהלך הכנס אמר שר התרבות והספורט מיקי זוהר לעיתונאית ערוץ 14 שרה ב”ק כי “בפינוי שהיה בגוש קטיף והיה כואב לכולנו לא הייתה קריאה לסרבנות. אנשים עשו את זה בענווה ובכאב ובקרע גדול, אבל לא ערבבו את הצבא ולא את העתיד של המדינה. וזו הדוגמא כיצד צריך להתנהג במצבים קיצוניים ולצערי ההתנהגות היום שונה. אני מקווה שגם יריבנו ילמדו ויתנהגו בהתאם”.

על חוק יסוד לימוד תורה: “יש הרבה הצהרות חוק.. אנשים מציעים הצעת חוק אבל לא בהכרח היא תעבור בכנסת. זה יותר לדבר לציבור שלהם. לא צריך להתרגש מכל הצעת חוק. כמה חוקים אנטי ליברלים עברו בכנסת ישראל מאז שנבחרנו לממשלה? אפס חוקים. שום חוק אנטי ליברלי לא עבר. לא פגענו בשום ערך ליברלי של ישראל. ישראל נשארה מדינה דמוקרטית וליברלית על ערכי היהדות וטוב שכך כי יהדות היא חלק בלתי נפרד מהמדינה הזו, אסור לוותר על ערכי היהדות במדינה כי אם נוותר מה המיוחדות של המדינה הזו ומה הסיבה שאנחנו נמצאים על הארץ הזו. אפשר לשמור על ערכי היהדות, לשמור על מדינה דמוקרטית ואפשר לעשות את זה ביחד”.

במעה לשאלה האם הוא במחנה לוין או גלנט: “אני בעד הרפורמה בנוסח המקורי ותמכתי בעמדתו של לוין. אני לא מדבר על התוכן של הרפורמה אלא על הדרך. אנחנו חייבים לדעת שיש דרך לקדם את הרפורמה. להכיל את הכעס של המתנגדים.. כשאני רוצה לדבר בצורה מכבדת וראויה, היא לא מופנית בהכרח כלפי אלה שיהיו נגדנו. הרי אהוד ברק, דן חלוץ, בוגי יעלון ועוד רבים טובים אליהם לא נצליח להגיע ואליהם לא נצליח לדבר. יכול להיות גם קומץ מסויים שלא נגיע אליו. הרוב הגדול של ישראל, הרוב השפוי וההגון כן ישמע את הדברים ויעריך את הדברים והוא לא יצא להפגין והוא לא יחשוב שהדמוקרטיה שלו נשמטת מתחת לרגליו. כי בסוף אותו קומץ של 30 אלף מפגינים כנראה יפגין עד סוף הקדנציה לא משנה מה. הם לא מטרידים אותי כי הם לא חזות הכל. מה שמטריד אותי זה הציבור הרחב. האנשים הטובים והראויים שלא חושבים כמוני, שחושבים שונה ממני. אלו שבאמת קול שפוי וחושבים אחרת מאיתנו, אותם אנחנו צריכים לכבד, לדבר אליהם ולהסביר להם מה אנחנו מנסים לעשות בצורה נכונה, ולא באופן שאנחנו רוצים להתריס או לדחוף אצבע לעין. ההפגנות לא יתרוממו ויישארו בגודל של 20 – 30 אלף איש”.

על הסכנות בעקבות המחאות: “ברגע שהאויב מזהה את חולשתנו הוא מיד מרים ראש ורוצה לפגוע בעם ישראל. היום לא רק מזהים חולשה, אלא יש חולשה דה פקטו שאנשי צבא אומרים שמסרבים ולא רוצים לשמור על ביטחון המדינה. אני רוצה להאמין שברגע האמת הם כן יבואו ויילחמו, ועדיין המצב הזה הוא מצב מאוד רע. זה מדרון חלקלק. היום התחילו כמה טייסים ועוד כמה בוגרי יחידות מבצעיות, ומחר זה יכול להידרדר לעוד מקומות. ויש מי שעושה במודע את הדבר הזה. אנשי צבא לשעבר שבמודה דוחפים לשנאה ולקיטוב הזה”.

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-הבמה הפוליטית >> לחצו כאן

צילום: מאיר אליפור, מרכז קטיף בניצן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
השר מיקי זוהר: "לא צריך להתרגש מכל הצעת חוק" – זמן קפה
1 year ago

[…] קרדיט – פורסם במקור […]

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
השר מיקי זוהר: "לא צריך להתרגש מכל הצעת חוק" – זמן קפה
1 year ago

[…] קרדיט – פורסם במקור […]

דילוג לתוכן